Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet kennisglas ethernet aansluiting uit muur omzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• flyjules
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 21:35
Mijn vraag
Beste allemaal,

Ik heb via kennisglas internet uit de muur, dit gaat door middel van een ethernet kabel in te pluggen welke ik dan in mij laptop inplug. Dan heb ik internet. Op deze manier kan ik ook een hotspot aanmaken en zodanig creëer ik via mijn laptop wifi.

Ik wil echter een draadloos netwerk, zodat ik draadloos wifi via mijn laptop kan benaderen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb twee verschillende modems aangesloten, geven beide een netwerk en ik kan verbinding maken, maar het geeft geen internet.

Eindvraag

Welk kastje heb ik nodig om een draadloos netwerk aan te maken?

Alle reacties

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Denk dat kennisglas die modems dan als een andere computer ziet. Heb je al minstens een uur gewacht tussen het aansluiten door of heb je de release vrijgegeven?

Dat lees ik in hun handleiding:
De leasetijd van de verbinding is 1 uur. Als u dus iemand met een andere pc dan uw eigen pc wilt laten inloggen op uw kamer zult u eerst met uw eigen pc een release moeten geven. Dit doet u op de volgende manier:
Windows Vista: Start -> uitvoeren: tik in: CMD en voer bij de prompt in: ipconfig /release. Vervolgens drukt u op enter. Ga terug met Exit [Enter].
Windows 7: Start -> vul bij de zoekterm CMD in. Als gevonden zoekopdracht wordt gevonden cmd.exe. Klik deze aan. Er verschijnt een zwart scherm. Voer hier in: ipconfig /release. Vervolgens drukt u op enter. Ga terug met Exit [Enter].
http://www.kennisglas.nl/_pdf/Kennisglas_handleiding.pdf

En bedoel je met modem een draadloos hotspot/router?
flyjules schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:25:
Mijn vraag
Beste allemaal,

Ik heb via kennisglas internet uit de muur, dit gaat door middel van een ethernet kabel in te pluggen welke ik dan in mij laptop inplug. Dan heb ik internet. Op deze manier kan ik ook een hotspot aanmaken en zodanig creëer ik via mijn laptop wifi.

Ik wil echter een draadloos netwerk, zodat ik draadloos wifi via mijn laptop kan benaderen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb twee verschillende modems aangesloten, geven beide een netwerk en ik kan verbinding maken, maar het geeft geen internet.

Eindvraag

Welk kastje heb ik nodig om een draadloos netwerk aan te maken?

• flyjules
Hi!

Dank voor jouw reactie.

Dat wachten van een uur heb ik inderdaad gedaan. Maar als ik via mijn laptop een hotspot maakte kon ik er wel gewoon gelijk op, dat zou bij een kastje toch niet anders moeten zijn.

Ik heb echt een modem gebruikt. Eentje van Ziggo die ik in mijn vorige huis had. En nu net eentje van Huawei.

Ik ben trouwens net nieuw in mijn woning, ik heb kennisglas niet hoeven activeren of iets, dus als de vorige bewoner er al op zat, had hij het voor mij eerst moeten toestaan ofzo?

Maar de eerste keer dat ik de laptop inplugde was er gelijk verbinding.

[ Voor 28% gewijzigd door flyjules op 22-10-2017 23:05 ]

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met een modem gaat dat (zonder minder conventionele settings) niet gemakkelijk lukken. Wat jij nodig hebt is een router of een access point:

Een router indien je je laptop bekabeld wil blijven gebruiken. In dit geval voldoet bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Een access point indien je al je apparaten draadloos wil laten verbinden: categorie: Access points

[ Voor 44% gewijzigd door Luit op 22-10-2017 23:06 ]

• flyjules
Luit schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:04:
Met een modem gaat dat (zonder minder conventionele settings) niet gemakkelijk lukken. Wat jij nodig hebt is een router of een access point:

Een router indien je je laptop bekabeld wil blijven gebruiken. In dit geval voldoet bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Een access point indien je al je apparaten draadloos wil laten verbinden: categorie: Access points
Ik las in een ander topic dat een acces point niet voldoende zou zijn. Specifiek met kennisglas.

Ik gebruik mijn laptop liever niet bekabeld.

• Luit
  • Niet online
flyjules schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

Ik las in een ander topic dat een acces point niet voldoende zou zijn. Specifiek met kennisglas.

Ik gebruik mijn laptop liever niet bekabeld.
In dat geval voldoet de eerder genoemde router (eventueel kan je ook kiezen voor een versie met 5Ghz ondersteuning). De router krijgt het IP-adres toebedeeld van je provider (Kennisglas) en de aangesloten apparatuur (bedraad en draadloos) krijgt vervolgens een eigen (intern) IP-adres van de router.

Lijst met routers die je kan overwegen: categorie: Modems en routers

[ Voor 18% gewijzigd door Luit op 22-10-2017 23:11 ]

• flyjules
Luit schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

In dat geval voldoet de eerder genoemde router (eventueel kan je ook kiezen voor een versie met 5Ghz ondersteuning). De router krijgt het IP-adres toebedeeld van je provider (Kennisglas) en de aangesloten apparatuur (bedraad en draadloos) krijgt vervolgens een eigen (intern) IP-adres van de router.
Dank voor je antwoord!

Helaas ondersteunt mijn laptop geen 5ghz.
Maar jij weet zeker dat ik met bovengenoemde router een draadloos netwerk kan aanmaken die werkt?

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Elk apparaat heeft een eigen Mac-adres. Wifihotspot via jouw laptop dan is jouw laptop het apparaat richting internet en is dan dus geen ander apparaat.

Een modem of router heeft weer een ander Mac-adres en dan weigert internet dus, want die denkt "je mag maar één verbinding tegelijk hebben".

Zou zo'n ding proberen, heb ik bij een vriendin ook geïnstalleerd in haar studentencontainer.
https://www.routercenter....1443/linksys-wap300n.html

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/514228?height=390&width=422
flyjules schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:03:
Hi!

Dank voor jouw reactie.

Dat wachten van een uur heb ik inderdaad gedaan. Maar als ik via mijn laptop een hotspot maakte kon ik er wel gewoon gelijk op, dat zou bij een kastje toch niet anders moeten zijn.

Ik heb echt een modem gebruikt. Eentje van Ziggo die ik in mijn vorige huis had. En nu net eentje van Huawei.

Ik ben trouwens net nieuw in mijn woning, ik heb kennisglas niet hoeven activeren of iets, dus als de vorige bewoner er al op zat, had hij het voor mij eerst moeten toestaan ofzo?

Maar de eerste keer dat ik de laptop inplugde was er gelijk verbinding.

• Luit
  • Niet online
flyjules schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:12:
[...]

Dank voor je antwoord!

Helaas ondersteunt mijn laptop geen 5ghz.
Maar jij weet zeker dat ik met bovengenoemde router een draadloos netwerk kan aanmaken die werkt?
Correct. Dat gaat werken. In dat geval voldoet de eerder genoemde router van TP-link. De door Tdem genoemde Linksys is een access point en gaat dus vermoedelijk niet werken met meerdere apparaten.

• flyjules
Oke top!

Voor ik tot koop over ga vroeg ik mij dit stukje af:

''De leasetijd van de verbinding is 1 uur. Als u dus iemand met een andere pc dan uw eigen pc wilt laten inloggen op uw kamer zult u eerst met uw eigen pc een release moeten geven. Dit doet u op de volgende manier:
Windows Vista: Start -> uitvoeren: tik in: CMD en voer bij de prompt in: ipconfig /release. Vervolgens drukt u op enter. Ga terug met Exit [Enter].
Windows 7: Start -> vul bij de zoekterm CMD in. Als gevonden zoekopdracht wordt gevonden cmd.exe. Klik deze aan. Er verschijnt een zwart scherm. Voer hier in: ipconfig /release. Vervolgens drukt u op enter. Ga terug met Exit [Enter].''

Dat heb ik nu net gedaan en kon ineens wel bij de instellingen van het modem komen. Schijnt dit nog enig licht dat eventueel het modem kan voldoen?
Pagina: 1