Surface 3, Touch kapot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:21
Goedenavond,

Gisterenmiddag heb ik mijn Surface 3 laten vallen, en je raad het al, scherm kapot |:( . Door het scherm loopt een barst, maar misschien nog erger, mijn touch is er helemaal mee opgehouden. Behalve op 1 punt, ter hoogte van Windows knop op de taakbalk krijgt hij iets meer dan 1 keer per seconde toch een touch. Nu dacht ik, als ik mijn touch uit kan schakelen, kan ik nog even vooruit met m’n Surface.

Alleen hoe? Het kan via apparaatbeheer. Dat krijg ik met moeite geopend, en dan het tab HID ook open, alleen voor het uitzetten van de touch is geen tijd. Dan komt er weer een nieuwe touch en zit m’n muis weer linksonder. Iemand de gouden tip?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toetsenbord gebruiken?

Met devcon.exe kan je hardware uitschakelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
Toetsenbord werkt wel, maar je kan vervolgens niet navigeren in bijvoorbeeld apparaatbeheer. Devcon zijn zo te zien teveel handelingen, je kan heel weinig doen voordat de muis wegspringt of de “focus” van het toetsenbord weg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Script op USB-stick, winkey-r x:\foo enter. Een halve seconde werk :P

Je kunt wellicht ook een remote shell aanmaken om de rest remote te doen.

Of hardwarematig de touch afkoppelen, al weet ik niet zeker of dat kan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
Goede tip F_J_K! Alleen ik heb niet genoeg tijd om het gemaakte script op te starten. Het is echt heel weinig voordat een touch komt en de muis/focus weg is. Ik las ook op internet dat de autorun optie voor een usb uitgeschakeld is, dus dat dat ook niet werkt.

Iemand anders een nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Openschroeven en fysiek loskoppelen kon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk knoops
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06 18:25
Wat ook een optie is schone installatie van Windows 10 installeren. En het apparaat niet aan internet koppelen zodat de touch drivers niet kan installeren. Touch uitschakelen en dan drivers installeren. Kijken wat er gebeurt als je op een extern beeldscherm je Surface koppelt blijft de touch dan aan? Natuurlijk moet je dan wel selecteren alleen op 2de beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
VeluwseGiraffe schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:28:
Toetsenbord werkt wel, maar je kan vervolgens niet navigeren in bijvoorbeeld apparaatbeheer. Devcon zijn zo te zien teveel handelingen, je kan heel weinig doen voordat de muis wegspringt of de “focus” van het toetsenbord weg is
En of dat kan. Tab + pijltjestoetsen kom je een heel eind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
F_J_K schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:34:
Openschroeven en fysiek loskoppelen kon niet?
Schijnt heel lastig te zijn bij de SP3
TommyboyNL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

En of dat kan. Tab + pijltjestoetsen kom je een heel eind mee.
Helaas niet. Omdat er een "muisklik" in de linkeronderhoek komt, is het toetsenbord niet meer gefocust op apparaatbeheer. Met de muis erheen is een halve seconde, de juiste selecteren minimaal 2 seconden (Ben niet heel snel :P ). Ondertussen weer een nieuwe "muisklik" onderin.

Bij een reboot waren er wonder boven wonder problemen met de touchdriver, waardoor die uitgeschakeld was. Snel gedeinstalleerd, en nu is hij "gefixt". Thanks allemaal voor de reacties! Ik denk dat het anders heel veel oefenen, en de oplossing van F_J_K geworden was. Bat bestand maken, en die proberen aan te slingeren.

Edit:
Stel, ik instaleer de fall-update. Hoe groot is de kans dat m'n touchdriver weer geinstalleerd is?

[ Voor 5% gewijzigd door VeluwseGiraffe op 23-10-2017 13:23 ]

Pagina: 1