65inch gezinsTV: Netflix, ChromeCast, YouTube (max. € 2000)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:05
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie voor in de woonkamer. De televisie staat aan de ene kant van de woonkamer, de bank aan de andere kant. Er zit dus ongeveer 4,5 meter tussen, vandaar dat ik op zoek ben naar een 65 inch model. Vrouwlief heeft ook slechte ogen, dus voor haar is het ook prettiger i.v.m. lezen van de ondertiteling

Wat is je budget?
Ik wil gewoon een goede toekomstbestendige televisie. Richtprijs is om onder de € 2000,- te blijven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Ziggo gebruiken via een CI+ module (scheelt een lelijk extra kastje)
- Netflix kijken
- YouTube kijken
- SNES kunnen aansluiten (dus HDMI + USB poort)
- mogelijk een spelcomputer over 7 jaar :+

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de volgende zoekeisen aangevinkt:
- Ultra HD (toekomstbestendig)
- Diagonaal van 65inch
- 100 Hz

Ik kwam op de volgende modellen uit:
pricewatch: Sony KD-65XE8505 Zwart - mogelijke nadelen: wankel, geluid
pricewatch: Sony KD-65XE9005 Zwart - mogelijke nadelen: kijkhoek, niet heel helder
pricewatch: Samsung UE65MU7000 Zilver, Zwart - mogelijke nadelen: geluid, verder wel positief
pricewatch: Philips 65PUS7502 Zwart - mogelijke nadelen: contrast, matig positief review
pricewatch: LG 65UJ701V Zilver - kon ik niet zoveel over vinden
pricewatch: Sony KD-65XE8577 Zilver - mogelijke nadelen: HDR niet helder, android, bouwkwaliteit

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik lees diverse meningen over merken. De een is positief over Philips, de ander niet. Zo ook over de andere merken. Op het moment een Philips in bezit welke prima werkt, qua merk maakt het mij dus helemaal niks uit. Ik vind het dan ook lastig om een keuze te maken uit deze televisies, ook zijn er mogelijk weer betere varianten te koop. Zoveel mogelijkheden en alles zegt mij zo weinig qua televisies. Ik sta dus open voor alle input!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik vind het altijd heel moeilijk advies te geven voor dit. Ik vind het een enorm scherm en je moet echt kijken of dat staat in je woonkamer. en ga bij winkels langs om het beeld te ervaren. Wat ik fijn beeld vind, kan jij wel niks vinden.
-Geluidskwaliteit
wordt het op stereo aangesloten of surround set etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon als tip, ik heb hier welgeteld 1 nacht een 65" LCD gehad, maar met die grote is de edge-lit backlight echt heel erg aanwezig... vanwege de grote... was een LG btw. Local Dimming is erg leuk, maar dat komt nog steeds vanaf de rand.

Ik ben overgestapt naar een 55" OLED, de scherpte en helderheid van OLED is zo anders, dat je veel minder moeite hebt met ondertitels etc...

PS. Je zegt bij de onderste Sony Android als nadeel, maar alle Sony's in je lijstje hebben Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Bij mediamarkt komende week een 70" LG voor zo'n 1500€ in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 21:16
Persoonlijk zou ik voor een LG OLED gaan. Dat is het beste beeld, en als bonus ben je verlost van Android op een te slechte processor (Philips, Sony).

Een Samsung QLED levert ook mooi beeld. Tizen is niet super, maar beter dan Android op een incapabele processor.

[ Voor 27% gewijzigd door ikweethetbeter op 22-10-2017 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De XE9005 is de tv met de hoogste helderheid uit het hele lijstje dus om dat nou een nadeel te noemen ... ;) . Daarnaast is de kijkhoek als nadeel net zo goed aanwezig op de XE85 en MU7000 (en in hoeverre is de kijkhoek al belangrijk bij een bank tegenover op 4,5m??). Ook zijn de XE8505 en XE8577 zo goed als hetzelfde toestel met dezelfde voor- en nadelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Hackus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:56:
Ik vind het altijd heel moeilijk advies te geven voor dit. Ik vind het een enorm scherm en je moet echt kijken of dat staat in je woonkamer. en ga bij winkels langs om het beeld te ervaren. Wat ik fijn beeld vind, kan jij wel niks vinden.
-Geluidskwaliteit
wordt het op stereo aangesloten of surround set etc.
Ik vind het dus ook erg lastig omdat het zo moeilijk te vergelijken is. Een laptop of een PC is prima te vergelijken, aangezien je daar losse onderdelen kan vergelijken op bijvoorbeeld snelheid. Bij een televisie is dit helaas niet het geval. Geluid gaat gewoon via de tv, gaat het nu ook en is prima. Ik heb een dressoir van 2,20 meter breed dus daar past het prima op. Volgens diverse sites zou 65 inch 'optimaal' zijn voor een afstand van 4,5m
Vorkie schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:15:
Gewoon als tip, ik heb hier welgeteld 1 nacht een 65" LCD gehad, maar met die grote is de edge-lit backlight echt heel erg aanwezig... vanwege de grote... was een LG btw. Local Dimming is erg leuk, maar dat komt nog steeds vanaf de rand.

Ik ben overgestapt naar een 55" OLED, de scherpte en helderheid van OLED is zo anders, dat je veel minder moeite hebt met ondertitels etc...

PS. Je zegt bij de onderste Sony Android als nadeel, maar alle Sony's in je lijstje hebben Android ;)
Momenteel heb ik de pricewatch: Philips 40PFL5606H staan, een 40 inch met edge-lit. Het zou te maken hebben met waar het licht vandaan kwam? En bij Edge-lit zou je bij een thriller minder 'zwart' hebben dan bij full-lit? Op de huidige televisie merk ik er niks van, is natuurlijk wel een stuk kleiner. Betreffende de Sony: ik las ergens in een review dat de software van die erg slecht was
tomas123 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:24:
Bij mediamarkt komende week een 70" LG voor zo'n 1500€ in de aanbieding
Gezien de normale prijzen voor 70 inch schermen lijkt mij dit wel erg goedkoop.. En goedkoop = duurkoop? Weet je ook welk model dit is?
ikweethetbeter schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:39:
Persoonlijk zou ik voor een LG OLED gaan. Dat is het beste beeld, en als bonus ben je verlost van Android op een te slechte processor (Philips, Sony).

Een Samsung QLED levert ook mooi beeld. Tizen is niet super, maar beter dan Android op een incapabele processor.
Met OLED is 65 inch echt buiten budget, dan zou je op pricewatch: LG OLED55C6V Zwart uitkomen wat 55 inch is..
apis29 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 00:03:
De XE9005 is de tv met de hoogste helderheid uit het hele lijstje dus om dat nou een nadeel te noemen ... ;) . Daarnaast is de kijkhoek als nadeel net zo goed aanwezig op de XE85 en MU7000 (en in hoeverre is de kijkhoek al belangrijk bij een bank tegenover op 4,5m??). Ook zijn de XE8505 en XE8577 zo goed als hetzelfde toestel met dezelfde voor- en nadelen ...
Dat kwam uit de review van https://www.homecinemamag...view-sony-kd-55xe9005-tv/ ('niet zo helder als gehoopt'). De kijkhoek hier lijkt mij geen issue in de woonkamer met die afstand, misschien wel vervelend als ik tijdens het eten aan de eettafel televisie aan het kijken ben :+

[ Voor 11% gewijzigd door President op 23-10-2017 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Laatst online: 05-10 19:30
Staat nu in de folder van mediamarkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom een smart TV en niet een TV met CI module, maar verder dom?

De firmware van TV's word vrij zelden geüpgraded. Ik denk dat je wel eens beter af kunt zijn met een zo dom mogelijke TV met bijvoorbeeld een Eminent EM7680:
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Daar heb je dan zo'n toetsenbordje bij:
pricewatch: Rii Mini Wireless Keyboard i8+

Combi werkt hier goed. Heb het nog niet heel vaak gebruikt (vergeet telkens dat ik dat ding heb) maar het concept van Kodi als mediaplayer is ontzettend goed. Dat kan uiteraard *nog* beter met een kleine HTPC maar da's aanzienlijk duurder, vreet meer stroom, etc. De Eminent is voor het geld eigenlijk een heel leuk doosje.

Er zit overigens een afstandsbediening bij maar vind zo'n los wireless keyboard wel zo fijn en voor het geld hoef je het niet te laten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:50
Tip: pak een centimeter en teken de afmetingen van 65 inch eens af met schilderstape op de muur, plus rand. Vraag dan vrouwlief eens om mee te kijken... Ik denk dat 65 inch leuk klinkt, maar in de praktijk veel te groot blijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 10-10 21:16
unezra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:36:
Waarom een smart TV en niet een TV met CI module, maar verder dom?
Dat heeft ook mijn voorkeur (ik gebruik het slimme deel van mijn tv helemaal niet), maar vrijwel onmogelijk: er worden helaas geen domme tv's meer verkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

XooL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:41:
Tip: pak een centimeter en teken de afmetingen van 65 inch eens af met schilderstape op de muur, plus rand. Vraag dan vrouwlief eens om mee te kijken... Ik denk dat 65 inch leuk klinkt, maar in de praktijk veel te groot blijkt te zijn...
Vreemd verhaal... 65" op 4.5m kijkafstand (zie startpost) is echt niet groot. Sterker nog; als je de metingen/diagrammen mag geloven, zou je eigenlijk een TV van meer dan 100" 4K moeten ophangen om optimaal te genieten.

Geen idee hoe jij onder de plak zit maar hier was vrouwlief het er heel snel over eens dat de nieuwe TV tussen de 65" en 80" mocht worden. :+

@tomas123 Die LG uit de folder van MM staat niet op de site van LG Nederland (tenminste, ik kan 'm niet vinden) en heb dus mijn twijfels over enige garantie/reviews op dit moment.

@President over welke kijkhoek hebben we het ongeveer? Mijn oude LED kon ik niet meer goed bekijken als ik meer dan 50 graden had (eettafel -> TV_meubel) maar met mijn nieuwe OLED, kan je nog steeds zaken zien als je er bijna naast staat (90 graden dus) maar details zijn dan wel lastig te onderscheiden qua hoogte/breedte :)

@unezra Hoezo firmwares worden niet vaak geupdate? Mijn LG E7 heb ik nu net 3 maanden staan ofzo en daar heb ik al 4 updates voor gekregen. Andere topics (LG-related) laten zien dat TV's uit half 2016 ook nog regelmatig updates krijgen. Ik denk dat je iets meer moet specificeren welke merken je bedoelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

XooL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:41:
Dat dus.

65" is echt gigantisch. Wij zitten op grofweg dezelfde afstand en hebben ik meen een TV van tegen de 35" Dat is wat aan de kleine kant, 40" of 45" zou ik geen nee tegen zeggen. Maar 65" is 165cm doorsnede. Da's pak 'm beet dezelfde doorsnede als veel vrouwen lang zijn. :)

Aan de andere kant...
https://www.tvstore.nl/category/196764/kijkafstand-tv.html

Als ik daar 4 meter in vul zeggen ze dit:
Beste formaat voor jou is: 80 inch
Dus misschien heb ik ongelijk en moet je inderdaad voor 65" of groter gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MAX3400 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:08:
[...]
@unezra Hoezo firmwares worden niet vaak geupdate? Mijn LG E7 heb ik nu net 3 maanden staan ofzo en daar heb ik al 4 updates voor gekregen. Andere topics (LG-related) laten zien dat TV's uit half 2016 ook nog regelmatig updates krijgen. Ik denk dat je iets meer moet specificeren welke merken je bedoelt.
Da's 2016. :) Net een jaar geleden dus.

Als je kijkt naar hoe de support / updates op de lange termijn is/zijn, is dat beroerd. Bij een Kodi mediaplayer heb je dat probleem niet ten zij het hele Kodi project er mee stopt. Maar grote kans dat je over 5 jaar nog steeds upgrades hebt van een Kodi installatie en bij de gemiddelde smart TV de laatste update 2 jaar geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:33
Ben zelf ook opzoek naar een nieuwe tv. formaat 50/ 55 inch. Heb nu een domme tv met Chromecast. Vind dat heerlijk. De Chromecast (versie 1) krijgt zelfs nog steeds updates en werkt ook stabiel. Heb een dvd speler van Samsung met radio etc erin en die is met SMART functies. In het begin had ik een hele berg met Apps die ik niet verwijderen kon maar welk telkens geupdate werden (je zou zeggen toch mooi?) Maar omdat het updaten alleen gebeurt op het moment dat je in dat menu bent is dit altijd als je zelf iets wilt bekijken. Het updaten is vaak ook niet snel en vereist geregeld een herstart. Na ongeveer een half jaar kon ik plots een aantal apps verwijderen. Na nogmaals een half jaar werden de apps voor me verwijderd. Deze werden namelijk niet meer geupdate en na verloop van tijd worden ze weggehaald.

Inmiddels heb ik dus een speler die van slim naar dom is geworden.

Ben zelf nu meer naar OLED aan het kijken maar wat ik tegenwoordig ook bij sommige modellen ervaar is dat deze niet de laatste stand van de vorige keer onthouden kunnen. Ofwel als ik de laatste keer Chromecast keek via de HDMI dan zou je verwachten bij weer TV kijken dat deze weer die poort opent. Nee ze starten eerst dan hun hele SMART besturingssysteem op en dan krijg je soms een menu of je weer naar de HDMI poort wilt of TV wilt kijken. Dit laatste voorbeeld is voor mij persoonlijk een afknapper. Ik wil al geen SMART TV . Een SMART tv kopen en dan die functies niet gebruiken wordt ook al steeds meer uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Volgens mij kun je in het hogere segment (alles >€800 oid) helemaal geen TV's krijgen zonder smart functie?. Beste wat je waarschijnlijk kunt doen, is ze gewoon niet aan internet hangen?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

grootte wen je aan. En 65" is groot. Maar zeker niet te groot.
Maar het is voornamelijk erg persoonlijk.

Zelf ben ik ook OLED fan. En zou liever ee 55" OLED nemen dan een 65"LCD. En daarom hangt er bij mij nu ook een 55" aan de muur.
@Cave_Boy Mijn OLED werkt als volgt.
CEC regelt wat je kijkt. Dus zet je de TV aan zal het smart gedeelte opstarten.
Maar zet ik de PS4 aan. Zal hij meteen naar de PS4 gaan.
Dat werkt ook met andere HMDI inputs. Dus als je vanaf je smartphone iets op je Chromecast cast. Zal je TV gewoon opstarten met chromecast

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:33
DarkSide schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:44:
grootte wen je aan. En 65" is groot. Maar zeker niet te groot.
Maar het is voornamelijk erg persoonlijk.

Zelf ben ik ook OLED fan. En zou liever ee 55" OLED nemen dan een 65"LCD. En daarom hangt er bij mij nu ook een 55" aan de muur.
@Cave_Boy Mijn OLED werkt als volgt.
CEC regelt wat je kijkt. Dus zet je de TV aan zal het smart gedeelte opstarten.
Maar zet ik de PS4 aan. Zal hij meteen naar de PS4 gaan.
Dat werkt ook met andere HMDI inputs. Dus als je vanaf je smartphone iets op je Chromecast cast. Zal je TV gewoon opstarten met chromecast
Nadeel is dat dan alle apparatuur in standby moet staan of zelfs aan moet staan (chromecast in dit geval) Heb nu een schakelblok als de radio meer stroom pakt dan 3 watt dan krijgen de andere stopcontacten ook stroom (waaronder de tv enzo).

HDMI CEC Kan leuk werken maar heb liever gewoon het smart gedeelte niet. Is er geen MOD groep die zoals DD WRT aangepaste firmware uitbrengt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:15
President schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:36:

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- Netflix kijken
- YouTube kijken
Behandel dit soort features als "Nice to have", maar ga ze niet te belangrijk vinden. "Smart" features overleven zelden de levensduur van de TV en zijn vaak na een paar jaar (deels) weg.

Baseer je keuze dus vooral op de technische specs en je eigen indrukken van het apparaat en niet op de specs van de smartsoftware, en ga zeker niet alleen vanaf "de bank" shoppen. Ga je shortlist ook daadwerkelijk bekijken. Je TV smart maken (en houden) kan altijd nog met iets als een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Laatst online: 15:44
Ik vind persoonlijk de vergelijkingen die sommige andere tech sites doen wel handig, bijvoorbeeld:

http://www.techradar.com/...you-buy-this-year-1326013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Ik zou niet twijfelen over de grootte, vriendin en ik hebben ook 65inch aan de muur. Op deze afstand is dat gewoon prima te doen.

Ik kan je verder niet echt een type aanraden. We hebben zelf namelijk een Sony Android TV, maar daar ging je voorkeur niet naar uit.
De TV werkt, maar wat iedereen zegt over Andriod op TV's is waar, de software heeft wel eens vaker last van bugs (zie sony TV andriod topics). Al komen ze nu nog maar 1x in de 6 mnd voor i.p.v van 3-4 weken. Alle gewenste features bieden de meeste TV's met Andriod wel.

Tip: let niet op het geluid. Investeer beter een surround setje/soundbar. Zelfs de goedkopere setjes leveren beter vaak geluid dan de betere TV's.

[ Voor 12% gewijzigd door RVE_NL op 23-10-2017 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 07:24

klaaz

it's me!

Wat de anderen zeggen over smart TV, maak het niet te belangrijk. Ik heb een Samsung van enkele jaren oud waarbij de Smart functies zo traag en instabiel zijn geworden dat ze al heel lang niet meer bruikbaar zijn.

Ik heb daarom jarenlang een Htpc gebruikt met Kodi.

Maar aangezien ik sinds een jaartje veel actiever Youtube channels volg ben ik overgestapt naar een Xiaomi MI box Android TV.

Deze Android TV box is officieel gecertificeerd door Google en heeft veel betere apps voor Youtube en bijvoorbeeld Netflix. Daarnaast is er ook nog Chromecast ingebouwd dus ik kan casten maar ook gewoon lekker met de (zeer functionele) afstandbediening door de apps heen klikken. Als laatste belangrijke argument kan ik ook nog eenvoudig zoeken door de zoekopdrachten in te spreken in de afstandbediening. Dat werkt gewoon met de 'Google' dus Nederlands of Engels is geen enkel probleem. Geen geklooi meer met toetsenborden :-) Uiteraard kun je Kodi gewoon vanuit de playstore installeren.

Is deze smarttechnologie straks verouderd? Dan koop wel weer een opvolger. Dit ding kostte me 65 dollar dus daar lig ik niet zo wakker van. Mocht je gaan bestellen: Let wel op dat je de Android TV versie koopt. Xiaomi maakt ze namelijk ook met Android (zonder TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:41

Audi-Arjan

★★★★★

De tip die al eerder is gegeven is naar de winkel gaan en zelf kijken/vergelijken.

Ik zat zelf in een vergelijkbare situatie (denk ik). Had een 40" Philips ambilight (40pfl7605h) en wilde een nieuw tv. Ook ivm builtin Netflix, youtube etc. Mijn voorkeur ging uit naar 55", ik zit ook zo'n 4,5 meter van mijn tv.

Philips heeft 55" 4k ambilight tv's (ambilight was eigenlijk een must), echter ben ik toch voor een LG gegaan ivm WebOS. Philips gebruikt Android en dat is toch wat stroperig in het gebruik. Heb nu een 60" LG gekozen (4k, netflix, youtube) die draait op WebOS 3.5.

Deze keuze gemaakt na het "spelen" met de diverse modellen/merken. Heb em nu een maand of 2 en nog geen moment spijt, heel af en toe mis ik Ambilight nog.

Als je zegt dat je toekomstbestendig wilt zijn dan is dat erg lastig. Als je namelijk de winkel uitloopt met je nieuwe tv is ie al verouderd. Maar qua techniek kun je nu voor OLED gaan, dat is de nieuwste techniek en die zal dus het langste meegaan.

Ook daar adviseer ik je om in de winkel te gaan kijken/proberen. Je kan nog zo'n mooi beeld hebben, als de interface ruk is kijk je niet fijn tv. Denk bijv aan zappen, of switchen van TV naar Netflix.
ik wil persoonlijk dat dat instant gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 14:41
Ik sluit mij aan bij een ieder die hierboven de smartfunctie in twijfel trekt.

Vorige week bewust gekozen voor deze domme monitor: pricewatch: Humax Pure Vision Display 49" Zwart , wegens:
  • privacy;
  • geen riscio op verouderde apps ed wegens geen updates na 2 jaar
  • prijs
  • alle beeld-producerende apparaten extern (tuner, mediaspeler ed), dubbel is overbodig
Tnx @iamzero456

[ Voor 13% gewijzigd door Marcva op 23-10-2017 12:38 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Laatst online: 09-10 11:12
Marcva schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:25:

Vorige week bewust gekozen voor deze domme monitor: https://tweakers.net/pric...isplay-49-inch-zwart.html, wegens:
  • privacy;
  • prijs
  • alle beeld-producerende apparaten extern (tuner, mediaspeler ed), dubbel is overbodig
In je link staat ook nog een typo denk ik, bedoelde je toevallig deze?

pricewatch: Humax Pure Vision Display 49" Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
President schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 06:37:
[...]
Dat kwam uit de review van https://www.homecinemamag...view-sony-kd-55xe9005-tv/ ('niet zo helder als gehoopt'). De kijkhoek hier lijkt mij geen issue in de woonkamer met die afstand, misschien wel vervelend als ik tijdens het eten aan de eettafel televisie aan het kijken ben :+
Uit diezelfde review: "Dat blijft weliswaar een prima resultaat, al hadden we liever iets net boven de 1.000 nits gezien. Op volledig wit scherm haalt de XE90 nog een zeer goede 515 nits." (bij de Philips bijv. is 407 de absolute max tov 817 bij de Sony in deze review. De XE85 en MU7000 halen resultaten vergelijkbaar aan de Philips)

Nou wordt er hier en daar wel leuk advies gegeven over 'domme tv's' maar dat zijn ook de tv's waar niet de beste panelen in zitten :+ .
unezra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:08:
[...]

Dat dus.

65" is echt gigantisch. Wij zitten op grofweg dezelfde afstand en hebben ik meen een TV van tegen de 35" Dat is wat aan de kleine kant, 40" of 45" zou ik geen nee tegen zeggen. Maar 65" is 165cm doorsnede. Da's pak 'm beet dezelfde doorsnede als veel vrouwen lang zijn. :)

Aan de andere kant...
https://www.tvstore.nl/category/196764/kijkafstand-tv.html

Als ik daar 4 meter in vul zeggen ze dit:

[...]

40" is gewoon miniscuul van 4,5 meter B). En het scheelt toch ook nog wat of je hem ophangt of op de standaard zet wat weer een 10-20 cm uit kan maken.

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 23-10-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:59

Vorige week bewust gekozen voor deze domme monitor: pricewatch: Humax Pure Vision Display 49" Zwart , wegens:
  • privacy;
  • prijs
Tnx @iamzero456
@Marcva Niemand verplicht jou om het smart-gedeelte van een smart-tv te gebruiken, je kan er ook voor kiezen om de smart-tv niet met het internet te verbinden ;).

@President Met jouw budget en wensen is de https://tweakers.net/pric...ny-kd-65xe9005-zwart.html de beste koop.

Ik heb zelf een 55'' tv en zit er ook ongeveer 4,5 meter vanaf, ik vind dit voor normaal tv kijken meer dan voldoende. In het begin oogde het best groot maar het went heel snel. Mijn volgende tv wordt minimaal een 65'' aangezien ik ook graag naar films en series kijk en ik daar mijn huidige tv net te 'klein' voor vind om er 'optimaal' van te kunnen genieten.

[ Voor 22% gewijzigd door Freshouttheoven op 23-10-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Ikzelf ben ook al geruime tijd aan het uitkijken naar een nieuwe 65", eerlijk gezegd; zou ik kijken of je budget het toestaat om naar de ~2700 te gaan? Dan heb je namelijk een mooie 65 C7 OLED.

Lijkt mij het in elk geval wel waard, als ik dan toch een dergelijk bedrag moet uitgeven, dan ook liever een oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 14:41
Freshouttheoven schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
@Marcva Niemand verplicht jou om het smart-gedeelte van een smart-tv te gebruiken, je kan er ook voor kiezen om de smart-tv niet met het internet te verbinden ;).
Nee, dat klopt, maar less is more volgens mij. Hoe minder functies hoe minder er stuk kan. Bij een modulaire opbouw van je set kun je ook makkelijker en goedkoper onderdelen vervangen. Of het nu het stuk, of verouderd is.

En nee, ik hoef geen bij maanlicht, door efjes gesmeed scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Aanzienlijk meer keuze!
en niet een TV met CI module, maar verder dom?
De keuze SmartTV / CI module staat los van elkaar en bij IP./TV aanbieders heb je niets aan een CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Marcva schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Nee, dat klopt, maar less is more volgens mij. Hoe minder functies hoe minder er stuk kan. Bij een modulaire opbouw van je set kun je ook makkelijker en goedkoper onderdelen vervangen. Of het nu het stuk, of verouderd is.

En nee, ik hoef geen bij maanlicht, door efjes gesmeed scherm ;)
'Less is more' geldt ook voor mij, echter ontkom je er tegenwoordig niet meer aan. Alle (high end) tv's met een goede paneel (zoals hierboven al is vermeld) worden door de tv-fabriekanten geleverd met smart-functionaliteit.

Persoonlijk zie ik het nadeel niet echt van een smart-tv. Als je op privacy gesteld bent koppel je 'm niet aan het internet. En als je het smart-gedeelte regelmatig gebruikt en deze verouderd is zijn er voldoende aftermarket opties beschikbaar voor een geringe bedrag waarmee je weer een x aantal jaar vooruit kunt.

O.a. worden dure HDMI-kabels bij maanlicht gesmeden door elfjes, dit gaat niet op voor tv-panelen. Er zit wel degelijk verschil in kwaliteit bij tv-panelen, niet alleen in het soort paneel (IPS of VA) maar ook onderling bij één en hetzelfde type paneel. Maar de een is hier natuurlijk wat kritischer in als de ander ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

unezra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:08:
[...]

Het is maar wat je wilt!
Voor jet hournaal

• privacy;
  • prijs
Tnx @iamzero456
Minpunten

Geen HDR en dus waarschijnlijk een 8 bit panel.
REC.709 colorspace
Native contrast ratio (IPS)
Edge-lit

Vraagtekens

Video processing (deinterlacing,scaling,frame interpolation,backlight scanning)

Pluspunten

Kijkhoek (IPS)
Prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Persoonlijk zou voor de 65XE9005 gaan.

Mooi strak design
Degelijke constructie
Prima video processing (scaling, deinterlacing)
Motion handling
FALD (~45 zones)
Hoog native contrast
Reviews zijn zeer positief.

Mogelijke minpunten

Geen dolby Vision
Kijkhoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:17
MAX3400 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:08:
[...]

Dat is dus niet waar, ik heb zelf een LG 2016 model waarvan werd gezegd dat hij de update van WebOS 3.0 naar 3.5 zou krijgen, je raadt het al, die krijgt hij niet, alleen de 2017 modellen krijgen dit. Dit is met de modellen van het jaar daarvoor ook gebeurd, WebOS 2.5 -> 3.0, niet gebeurd maar wel belooft.

LG is wat software betreft, in mijn ogen, onbetrouwbaar qua updates geven.

Overigens ben ik nog steeds blij met mijn LG TV en kan, qua specs, LG best aanraden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 09:54
ik zou alleen kijken naar panasonic en sony schermen, alle andere merken hebben gebreken.
Samsung is een budget merk, hetzelfde voor alle andere merken die opgenoemt zijn.

ik heb deze voor je gevonden:
pricewatch: Sony Bravia KD-65XD7505 Zwart

Direct led? - check
hoge hrtz? - check
HDR? - check
Onder 2000,-? - dikke check

Ik zag wel panasonics staan, maar niet in je prijs klasse, dus deze maar gekozen.

Betreft geluid, denk eens aan een soundbar oid, kosten tegenwoordig ook niet zo heel veel en een goede soundbar kun je al krijgen vanaf ong 150 tot 200 euro.
Subslider schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:41:
Ikzelf ben ook al geruime tijd aan het uitkijken naar een nieuwe 65", eerlijk gezegd; zou ik kijken of je budget het toestaat om naar de ~2700 te gaan? Dan heb je namelijk een mooie 65 C7 OLED.

Lijkt mij het in elk geval wel waard, als ik dan toch een dergelijk bedrag moet uitgeven, dan ook liever een oled.
OLED heeft ook zo zn nadelen, met name colourbleed, wat na een paar jaar al erg zichtbaar is.
ook dark spots is een probleem (donkere stippen als het scherm zwart is)

Kan wezen dat dit ondertussen verholpen is, maar bij een model van 2700 ga ik daar niet van uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 23-10-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
nvm, kon mn vorige post wel editen, delete pls.

[ Voor 90% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 23-10-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hou ook deze even in de gaten:
\[Prijs-discussie] OLED Televisies
Die 65c7v zie ik voor 2800. Misschien kan hij nog wel iets goedkoper. Oled 4k is wel erg mooi. Ik heb zelf die 55 versie, en geen moment spijt van gehad

Of 2700 vanuit Duitsland:
https://www.gamingoase.de...php?page=product&info=588
Ik weet niet of er nog wat rek in het budget zit :)

[ Voor 22% gewijzigd door KopjeThee op 23-10-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:10:
ik zou alleen kijken naar panasonic en sony schermen, alle andere merken hebben gebreken.
Samsung is een budget merk, hetzelfde voor alle andere merken die opgenoemt zijn.

ik heb deze voor je gevonden:
pricewatch: Sony Bravia KD-65XD7505 Zwart

Direct led? - check
hoge hrtz? - check
HDR? - check
Onder 2000,-? - dikke check

Ik zag wel panasonics staan, maar niet in je prijs klasse, dus deze maar gekozen.

Betreft geluid, denk eens aan een soundbar oid, kosten tegenwoordig ook niet zo heel veel en een goede soundbar kun je al krijgen vanaf ong 150 tot 200 euro.
Direct led wil niet per se zeggen dat het beter is dan edge led, tevens stelt HDR niet veel voor op de KD-65XD7505. Deze tv heeft een IPS paneel wat inhoudt dat het native contrast slecht is, leuke tv voor als je altijd altijd schuin voor de tv zit anders lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Freshouttheoven schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Direct led wil niet per se zeggen dat het beter is dan edge led, tevens stelt HDR niet veel voor op de KD-65XD7505. Deze tv heeft een IPS paneel wat inhoudt dat het native contrast slecht is, leuke tv voor als je altijd altijd schuin voor de tv zit anders lekker links laten liggen.
HDR stelt uberhaupt niks voor tenzij je 5000 euro uitgeeft, dus dat punt is niet echt valide.
IPS heeft prima contrast, het is niet de bedoeling dat je TV het hele land verlicht.
Edge-lid is vreselijk op grote modellen, tenzij je houd van vignette effect na een maandje TV kijken, dan kun je het wel nemen.

Snap überhaupt niet waarom mensen hun ogen verkloten met schermen die backlight hebben als een beamer, maakt het beeld er echt niet mooier op.

Maar goed, smaken verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Op het werk vandaag al hier en daar mee gelezen, maar typen via de telefoon schiet niet echt op. Kan dus nu pas reageren, bedankt voor alle berichten! Zal niet alles individueel hier gaan benoemen met quotes, maar heb alles echt goed doorgelezen.

Allereerst: OLED of LCD. OLED is inderdaad beter, al weet ik niet of ik het verschil direct zal merken. Huidige tv is ook LCD en bevalt prima. Ik zie zelf inderdaad wel eens bij zwarte gedeelte aan de bovenkant of onderkant 'witte vlekken' omdat daar dan licht vandaan komt. Niet onwijs storend, maar kan mij wel voorstellen dat als je er echt van houdt dit erg storend is. @DarkSide wat is je afstand?

Domme tv: POSTERS @unezra @Marcva @ikweethetbeter spreken over de voordelen van een domme tv. Ik snap dat software niet altijd even fantastisch wordt bijgehouden door de fabrikanten. Ben ik het helemaal mee eens. Aan de andere kant is nieuwe software niet direct beter. Heb bijvoorbeeld ook jaren van XP genoten ook al waren er al nieuwe Windows versies. Is niet een geheel goede vergelijking, maar ik hoef niet direct het 'nieuwste van het nieuwste' te hebben @gielie is ook ondanks updates tevreden. @Cave_Boy ik zou mij niet geheel kunnen storen aan het wel of niet onthouden van de laatste zender die op stond. Ik heb sinds een week een ChromeCast maar moet eerlijk toegeven dat ik net zo makkelijk de laptop via HDMI aansluit i.p.v. via de ChromeCast streamen. De laptop moet toch sowieso aan staan... Ik heb geen PS4 of iets anders.

Formaat scherm: @Xool spreekt over het formaat. 55 inch of 65 inch. Ik houd van televisie kijken (staat hier dagelijks zeker van 19u tot 23u aan) en ik lees overal juist dat je vanzelf aan het formaat went (zo ook @RVE_NL). Ik wil niet straks spijt hebben van de aanschaf van een 55 inch televisie en dan na een paar weken denken dat ik wel een groter scherm had kunnen kopen. Aan de andere kant is de huidige 40 inch 'ook prima' om televisie te kijken. In dat opzicht kan je een 55 inch tv uiteraard later nog upgraden naar een 65 inch, terwijl je niet zo snel terug zal willen gaan. Desalniettemin heb ik liever een goede 55 inch dan een matige 65 inch... Dat moet ik wel toegeven. @Freshouttheoven jij bent dus ook al voor de 65 inch gegaan. Dat is mijn 'angst': dat ik straks een 55inch koop en dan over twee jaar wil gaan vervangen..

Kijkhoek: @MAX3400 de kijkhoek vanaf de tafel is toch al snel 45 graden, maar ik moet ook leren om niet tijdens het eten televisie te kijekn. Niet geheel belangrijk dus. Voor de grote hoekbank maakt de kijkhoek niks uit.

@Dennism @klaaz Netflix en Youtube zijn ook niet het belangrijkst, maar ik vind het wel fijn om dit te kunnen doen. Op de huidige TV kan dit niet (nu wel met ChromeCast i.c.m. laptop/telefoon) en nu ik bij anderen zie hoe makkelijk het is wil ik dit toch ook wel graag. Vrienden kunnen gewoon met hun afstandsbediening op Netflix of YouTube iets zoeken via het televisie scherm: vind ik prettiger dan werken met de telefoon. Ook omdat ik mijn kinderen gewoon wil leren om de televisie te gebruiken zonder telefoon.

@Audi-Arjan ik loop regelmatig BCC en MediaMarkt in. Vooral bij die laatste winkel zie ik op sommige schermen prachtige hoge kwaliteit filmpjes aan staan (met glas blazen bijvoorbeeld), terwijl er op andere schermen 'onscherp' beeld is wat voor mijn gevoel ook erg ligt aan het filmpje dat op staat. Het is jammer dat ze niet op alle schermen hetzelfde filmpje hebben aanstaan zodat je goed kan vergelijken. Als ik zo rond loop dan lijken alle televisies wel 'prima'

@apis29 je hebt gelijk over de andere punten, dan moet ik weer gaan opzoeken wat 'nits' zijn :P

@Subslider @KopjeThee 2700 vind ik gewoon teveel om uit te geven, dat is meer dan dat ik maandelijks verdien. Vond 1500-2000 een mooi bedrag.

@Freshouttheoven en @Carbon die stond ook op mijn lijstje. Wel jammer dat die 2299 is (ik koop liever bij de MediaMarkt dan bij 'bestbuyshop' of 'buymi.nl' of 'star shop'.

@Joeri.Blijsma geen idee waarom pricewatch: Sony Bravia KD-65XD7505 Zwart van mijn lijstje is gevallen. Zit ook aan de goede eisen

Al met al is het er niet makkelijker op geworden. Ik heb liever een goed beeld op 55 inch dan een slecht beeld op 65 inch. Maar ik geef liever 2000 euro uit aan een goede 65 inch dan 1700 aan een goede 55 inch... Zo gigantisch moeilijk, was makkelijker geweest als er 10 posts waren geweest die allemaal hetzelfde advies bevatten :-). Keuze lijkt nu dus:
- of OLED in 55 inch
- of LCD in 65 inch

waarbij ik moet gaan kiezen of ik kwaliteit of formaat belangrijker vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:48:
[...]

HDR stelt uberhaupt niks voor tenzij je 5000 euro uitgeeft, dus dat punt is niet echt valide.
IPS heeft prima contrast, het is niet de bedoeling dat je TV het hele land verlicht.
Edge-lid is vreselijk op grote modellen, tenzij je houd van vignette effect na een maandje TV kijken, dan kun je het wel nemen.

Snap überhaupt niet waarom mensen hun ogen verkloten met schermen die backlight hebben als een beamer, maakt het beeld er echt niet mooier op.

HDR is op een OLED de beste ervaring gebleken en daar hoef je bij lange na geen €5000 voor uit te geven. Op LCD gebied is de XE9005 natuurlijk ook een direct-lit model en moet voor zo'n €2000 te krijgen zijn voor een 65" [edit: had niet eens door dat die al onder de €2000 in de pricewatch staat en 2300 bij de ketens, dan kan er vast nog een stuk onder de €2000]

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 23-10-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
President schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:59:
Al met al is het er niet makkelijker op geworden. Ik heb liever een goed beeld op 55 inch dan een slecht beeld op 65 inch. Maar ik geef liever 2000 euro uit aan een goede 65 inch dan 1700 aan een goede 55 inch... Zo gigantisch moeilijk, was makkelijker geweest als er 10 posts waren geweest die allemaal hetzelfde advies bevatten :-). Keuze lijkt nu dus:
- of OLED in 55 inch
- of LCD in 65 inch

waarbij ik moet gaan kiezen of ik kwaliteit of formaat belangrijker vindt
Dan kan je eens bij mm binnenlopen met vrouw en het met eigen ogen bekijken. Desnoods meet je even die 4,5 meter uit. Je kunt even vragen om een beeld met een ondertiteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

President schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:59:

@Freshouttheoven en @Carbon die stond ook op mijn lijstje. Wel jammer dat die 2299 is (ik koop liever bij de MediaMarkt dan bij 'bestbuyshop' of 'buymi.nl' of 'star shop'.
Ook gerenommeerde webshops kunnen die prijzen vaak matchen maar je moet er wel naar vragen of een e-mailtje sturen.
@Joeri.Blijsma geen idee waarom pricewatch: Sony Bravia KD-65XD7505 Zwart van mijn lijstje is gevallen. Zit ook aan de goede eisen
De 65XD heeft last van ghosting/smearing.
Keuze lijkt nu dus:
- of OLED in 55 inch
- of LCD in 65 inch

waarbij ik moet gaan kiezen of ik kwaliteit of formaat belangrijker vindt[/b]
Helaas zijn de LG OLED panels ook niet perfect.
Super zwartwaardes en kijkhoek maar ze hebben allemaal in meer in mindere mate van 'vertical banding' en 'yellow staining' (zie b.v. het LG OLED ervaringen topic) topic.
Het is een beetje een loterij (ik ken iemand die pas na 3 keer omruilen een acceptabel scherm had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even @Carbon bijvallen (en ook weer niet)...

Mijn ervaring met Sony's is: hoe lager het typenummer, hoe minder goed het beeld/processor. Hier zitten natuurlijk uitzonderingen in, zeker als je van typenummer 9000 de allergrootste koopt ipv van typenummer 9100 de kleinste. In alle eerlijkheid; een Sony XD/XE 6/7 zou ik persoonlijk niet aanschaffen maar dat is mogelijk ook iets met budget en kritisch lezen van reviews.

Wat betreft de LG; ik heb echt nergens last van omtrent die klachten/symptomen. Of ik zie het niet omdat ik gewoon TV kijk en niet als een criticaster 4 uur lang naar een zwart beeld ga staren om ergens een gele waas te zien. ;)

@KopjeThee Kijken bij de MM? Uhuh... Ben zelf 3 (!!!) MM's binnengelopen op zoek naar een TV... Top-Sony: niet opgesteld. Top-LG: niet opgesteld... Verkoop-kennis: NVT. Sorry, de MM is absoluuuut niet de zaak waar ik rustig een TV ga uitzoeken. Je kan bijna nergens 4.5m afstand nemen; alles staat boven op elkaar gepropt en de kleuren (zelfs tussen 2 groottes van exact dezelfde TV) komen vaak ook niet overeen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Dennism schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Behandel dit soort features als "Nice to have", maar ga ze niet te belangrijk vinden. "Smart" features overleven zelden de levensduur van de TV en zijn vaak na een paar jaar (deels) weg.

Baseer je keuze dus vooral op de technische specs en je eigen indrukken van het apparaat en niet op de specs van de smartsoftware, en ga zeker niet alleen vanaf "de bank" shoppen. Ga je shortlist ook daadwerkelijk bekijken. Je TV smart maken (en houden) kan altijd nog met iets als een Chromecast.
Ik denk dat ook dit persoonlijk is. Ik ken een hoop mensen die veeeeel meer uurtjes netflix kijken dan lineaire televisie. Sterker nog, een groot deel van mijn omgeving hééft niet eens meer een tv-abo (waaronder ikzelf). Een feature als Netflix of Youtube dan als 'extra' beschouwen is niet heel handig als dat misschien in praktijk wel de hoofdmoot is van wat er gekeken wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Joeri.Bijlsma schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:48:
[...]

Zoals apis29 al aangeeft hoef je geen 5000 euro uit te geven om van een goede HDR weergave te kunnen genieten. Hoe beter het contrast van een tv des te beter de HDR weergaven, daarnaast draait het bij HDR voornamelijk om piek brightness en daar scoort de 55/65XE9005 veel beter dan de XD7505.

Een goed contrast staat niet gelijk aan dat je tv het hele land verlicht.
Het klopt idd dat op grotere beeldformaten (vanaf 65'') edge-lid vreselijk is, ik had het over het algemeen.

@President als je nu al twijfelt over het formaat zou ik zeker voor een 65'' tv gaat met jouw kijkafstand. De https://tweakers.net/pric...ny-kd-65xe9005-zwart.html kan je met een beetje onderhandelen ook wel voor rond de 2000 euro krijgen bij een betrouwbare webshop zoals FOKA. (Bij het OLED topic komt regelmatig naar voren dat zij leuke kortingen geven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:15
Valorian schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:52:
[...]

Ik denk dat ook dit persoonlijk is. Ik ken een hoop mensen die veeeeel meer uurtjes netflix kijken dan lineaire televisie. Sterker nog, een groot deel van mijn omgeving hééft niet eens meer een tv-abo (waaronder ikzelf). Een feature als Netflix of Youtube dan als 'extra' beschouwen is niet heel handig als dat misschien in praktijk wel de hoofdmoot is van wat er gekeken wordt...
Dat is niet wat ik bedoel, wat ik bedoel is, iedere TV in deze prijsklasse heeft tegenwoordig Netflix en Youtube apps, echter je weet ook dat ze na 3-5 jaar gemiddeld gezien niet meer werken of verdwenen zijn.

Wat ik bedoel is, koop een TV op de belangrijke specs: Goede kwaliteit scherm (het meest belangrijk), bijv functies als eARC, nieuwste HDMI versie, ondersteuning voor alle HDR types e.d. waardoor de TV technisch gezien lang mee kan en laat je niet afleiden door zaken als een Netflix knop en dat soort "specs".

Zodra de Netflx en Youtube apps namelijk niet meer werken kan je ze makkelijk vervangen via een Chromecast ultra of wat op dat moment het model Chromecast is. Echter een beter scherm of ondersteuning voor een nieuwere HDMI versie, of een HDR formaat hoef je achteraf vaak niet op te rekenen. Dat moet bij aanschaf dus in orde zijn want daar zit je 5-10 jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Carbon schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:36:
[...]

De 65XD heeft last van ghosting/smearing.

[...]
ieder LCD scherm heeft hier last van though.

maar de Sony KD-65XE9005 is ook zeker geen slechte keuze.

[ Voor 11% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 23-10-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@President Je hebt gelukkig zelf al gezien dat je OLED's voor veel minder dan de geadverteerde prijs kunt krijgen. Als je nog even kunt wachten tot de feestdagen, of een tv uit Duitsland wilt halen, komen ook de 65"-modellen binnen jouw prijsbudget. En anders inderdaad een OLED55C7 van LG voor ca. € 1750. Als je heel graag toch groter wilt, dan is het even wachten. De prijzen zakken nu al enkele maanden zeer gestaag.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Jorgen schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:39:
@President Je hebt gelukkig zelf al gezien dat je OLED's voor veel minder dan de geadverteerde prijs kunt krijgen. Als je nog even kunt wachten tot de feestdagen, of een tv uit Duitsland wilt halen, komen ook de 65"-modellen binnen jouw prijsbudget. En anders inderdaad een OLED55C7 van LG voor ca. € 1750. Als je heel graag toch groter wilt, dan is het even wachten. De prijzen zakken nu al enkele maanden zeer gestaag.
Ik was juist bang dat prijzen in december met Sinterklaas en kerst zouden stijgen ipv dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@President dat zou natuurlijk ook nog kunnen gebeuren. Ik heb helaas geen voorspellende gaven :P
Wat wel zo is, is dat het al maanden goedkoper wordt. Toen ik hem kocht was € 2000 echt een goede deal. Nu gaan ze al voor € 250 minder dan dat en we zijn maar een paar weken verder. Als je geduld hebt, zou ik het OLED-prijzentopic nog even in de gaten houden.

Edit: ik lees net in datzelfde topic dat iemand de 55C7 in Gent (BE) al gekocht heeft voor € 1599 inclusief de LG Q6 telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 23-10-2017 22:44 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik zie ook de 65XE9005 voor zo'n 1700 bij één van de usual suspects uit het OLED prijzentopic dus een belletje naar welke bijv. het meest in de buurt ligt is het iig waard. Een 65" (2017) OLED zal in december echt nog niet rond de €2000 liggen ...
Bij de MM hier in de buurt staan overigens wel de meeste topmodellen [A1 in zowel 55 als 65", XE93 en 90, QLED, LG E7, Philips 9002 zou er ook al moeten zijn zie ik] en als je een beetje tussendoor kijkt kan je er ook nog wel de meesten vanaf een 4,5m bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:49

macnerd

No Apples please :-)

Heeft MediaMarkt in januari niet altijd van die BTW-dagen?

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
Mbt slim vs dom. Momenteel bied wat mij betreft AndroidTV de beste all round ervaring (Kodi+Netflix+Youtube+Google voice + Google cast). Echter de implementatie van Sony laat te wensen over. In ieder geval die van 2015. De chipset is daar wat traag maar de firmware heeft ook vaag bugs. Grote updates geven weer nieuwe bugs. Een Nvidia Shield of een Mi box aan je tv hangen gaat de prettigste ervaring opleveren.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 24-10-2017 01:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

macnerd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:01:
Heeft MediaMarkt in januari niet altijd van die BTW-dagen?
Je bedoelt: Acties waarbij ze 1 of 2 weken tevoren eerst de prijzen verhogen en daarna opeens "de BTW er af halen"? (Of van die acties waarbij ze van het actieproduct maar een zeer beperkte voorraad hebben.)

Ook standaard: Laagste prijs garantie. Ja. Want zij verkopen *precies* dat model dat je nergens anders kunt kopen. Wijkt het modelnummer ook maar 1 letter af, is het een ander model en geld die "laagste prijs garantie" niet meer.

Mediamarkt staat er om bekend dat hun acties vaak wat creatief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
President schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:36:

Vrouwlief heeft ook slechte ogen, dus voor haar is het ook prettiger i.v.m. lezen van de ondertiteling
Ik denk dat een bril aanschaffen goedkoper is dan een tv 8)

Ik heb het even opgemeten voor je: ik zit precies 3,5 meter van een 65" plasma en geloof me, ik en anderen vinden het echt niet te groot! De eerste paar dagen is het wennen natuurlijk en sommigen werden zelfs misselijk maar ik zou echt niet meer naar kleiner willen hoor.

En gamen op zo'n grote plasma is heerlijk!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
My 2 cents: aangezien je nu tevreden bent over een 40 inch IPS 100hz Philips zou ik zoeken op lcd 65 inch 100hz 4k in de pricewatch. Va paneel is beter qua contrast. Maar IPS ben je gewoon en heeft brede kijkhoek wat in een gezinssituatie prettiger is.

Kom ik een paar Sony tv's en LG tegen. Ben je voor 1700 euro of minder klaar. OLED 65 inch is nog een pak duurder. LG heeft Dolby Vision en gebruiksvriendelijker Smart tv platform. Sony heeft meer apps en Google Cast dus hele gezin kan content van smartphone op tv kijken.

PS wel altijd groot gaan dus 65 inch. Impact daarvan is veel groter dan x procent beter beeld bij situatie y. Heb zelf ook 65 inch en het is machtig.

[ Voor 12% gewijzigd door bramberk15 op 24-10-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:39
Mischien een 65 PUS7601 overwegen, is een "Fald" tv, met 128 dimbare zones, 700 nits, prima beeldkwaliteit.
intussen ook de nieuwe Android Update 7.1.2 gekregen. Of z'n opvolger de 65PUS8102, een afwijkend serie nr, wel met een aantal verbeterde specs: 5P chip, hogere HDR: 1100 nit's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 19:54
Off topic maar mogelijk de beste oplossing;

Koop gewoon een goede 55" OLED en zet je bank gewoon dichter bij de tv, dan heb je best of both worlds (beter scherm en effectief groter beeld bereik) :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
renzo4000 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:32:
Off topic maar mogelijk de beste oplossing;

Koop gewoon een goede 55" OLED en zet je bank gewoon dichter bij de tv, dan heb je best of both worlds (beter scherm en effectief groter beeld bereik) :P
De hoekbank is iets van 3mx3m. Als ik die van de muur af schuif dan blokkeert deze de achterdeur..

Ik ga van de week nog even naar de winkel om te kijken of 55oled of 65lcd. Had ook al bericht van iemand dat ik daarbij kan kijken of 65inch niet te groot is, daar ga ik volgende week even langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Mandrake466 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:37:
[...]

Ik denk dat een bril aanschaffen goedkoper is dan een tv 8)
Da's een beetje kort door de bocht want er zijn een heleboel oog aandoeningen waarbij een bril niet helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

@President beetje late reactie.
Ik zit ongeveer 4m van de TV. Ik kwam van een 42" en nu 55. De eerste uren zit je echt van WOW wat groot.
maar het dressoir wat er onder staat is 1m90 breed. En de muur is nog best wit :-D

m.a.w. een maatje groter had nog wel gekund. Alleen trok mijn portemonnee dat niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Voor het gevoel, dit is het verschil tussen 55 en 65"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WHsxwwt.jpg

Als je überhaupt twijfelt... Haal 65".

Ik wil het beste van beide werelden, maar ik ben krent, dus wacht heel ff.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Carbon schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:30:
[...]

Da's een beetje kort door de bocht want er zijn een heleboel oog aandoeningen waarbij een bril niet helpt!
Grapjuuuh!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Vanmiddag even naar de Mediamarkt gegaan in Alphen en even goed vergeleken met vrouwlief. Besloten dat we voor een 65inch gaan, vrouwlief vond de OLED schermen niks.

Afgaande hier op de reacties is de Sony 65XE9005 de beste keuze op 65inch gebied? Deze was bij de MediaMarkt echter 2299 - 200 cashback is 2099 euro. Vind ik nog iets aan de dure kant. Bij andere winkels wel goedkoper, maar van die winkels heb ik nog nooit gehoord. Mijn voorkeur gaat uit naar kopen bij de MM dus kijk wel even wanneer deze onder de 2000 duikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
President schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:13:
Vanmiddag even naar de Mediamarkt gegaan in Alphen en even goed vergeleken met vrouwlief. Besloten dat we voor een 65inch gaan, vrouwlief vond de OLED schermen niks.

Afgaande hier op de reacties is de Sony 65XE9005 de beste keuze op 65inch gebied? Deze was bij de MediaMarkt echter 2299 - 200 cashback is 2099 euro. Vind ik nog iets aan de dure kant. Bij andere winkels wel goedkoper, maar van die winkels heb ik nog nooit gehoord. Mijn voorkeur gaat uit naar kopen bij de MM dus kijk wel even wanneer deze onder de 2000 duikt
Even chatten met PlatteTV.nl of Foka bellen.

https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-65xe9005b-17990.html
Daar staat ie voor 2299, net zoals bij de mediamarkt met 200 euro eraf inderdaad 2099, maar ze hebben feest dus wie weet :)

En inderdaad verrassend dat ze OLED schermen niets vindt, die vallen juist in de winkel altijd erg op vanwege de kleuren / scherpte tegenover LCD (zeer zeker in de MM)

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 27-10-2017 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
Bij platteTV is het zeer snel mogelijk om er telefonisch 10-30% af te krijgen. Wel bijzonder dat je vrouw OLED niet kan waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Vorkie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:19:
[...]

Even chatten met PlatteTV.nl of Foka bellen.

https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-65xe9005b-17990.html
Daar staat ie voor 2299, net zoals bij de mediamarkt met 200 euro eraf inderdaad 2099, maar ze hebben feest dus wie weet :)

En inderdaad verrassend dat ze OLED schermen niets vindt, die vallen juist in de winkel altijd erg op vanwege de kleuren / scherpte tegenover LCD (zeer zeker in de MM)
Ik weet niet of plattetv.nl wel te vertrouwen is. Ken de shop verder persoonlijk niet en er zit ook geen filiaal in de buurt. Verder ben ik totaal niet van het onderhandelen maar betaal 'gewoon netjes' de prijs die men vraagt :X |:(
Reeker schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:33:
Bij platteTV is het zeer snel mogelijk om er telefonisch 10-30% af te krijgen. Wel bijzonder dat je vrouw OLED niet kan waarderen!
Het ligt natuurlijk ook aan de filmpjes die er op staan, maar ze vond het meer een soort van 'schilderij' en vond de kleuren onprettig fel.... Kreeg naar eigen zeggen hoofdpijn ervan :+. En als dat in haar hoofd zit dan ga ik dat er niet meer uit krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@President ik heb de LG Oled paar weken geleden gehaald in Breda en vond het een fijne ervaring. Ze zitten door heel Nederland ook. Showrooms zijn ook niet verlicht met tl balken maar nette donkere ruimtes zodat je de tv veel beter kan beoordelen (tenzij je tl in de woonkamer hebt natuurlijk :+)

En met de chat is het kwestie van vragen wat kost ie voor mij? Hun doen bod, ga je akkoord vragen ze je naam email Etc en vragen of die opgehaald of opgestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Vorkie schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:29:
@President ik heb de LG Oled paar weken geleden gehaald in Breda en vond het een fijne ervaring. Ze zitten door heel Nederland ook. Showrooms zijn ook niet verlicht met tl balken maar nette donkere ruimtes zodat je de tv veel beter kan beoordelen (tenzij je tl in de woonkamer hebt natuurlijk :+)

En met de chat is het kwestie van vragen wat kost ie voor mij? Hun doen bod, ga je akkoord vragen ze je naam email Etc en vragen of die opgehaald of opgestuurd moet worden.
Dat is nogal uit de buurt. Ik heb een bericht achtergelaten, al zal ik het wel spannend vinden om bij een andere winkel dan de Mediamarkt/4Launch/Azerty te bestellen. Laatste ervaringen met o.a. Centralpoint waren ook niet geheel positief. Ophalen gaat sowieso niet lukken in mijn Suzuki Alto! Maar mocht ik hem voor 1700 daar kunnen krijgen dan bestel ik hem vandaag of morgen nog, kan ik mevrouw President volgende week een leuke dag bezorgen :D

[ Voor 8% gewijzigd door President op 27-10-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
President schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

Dat is nogal uit de buurt. Ik heb een bericht achtergelaten, al zal ik het wel spannend vinden om bij een andere winkel dan de Mediamarkt/4Launch/Azerty te bestellen. Laatste ervaringen met o.a. Centralpoint waren ook niet geheel positief. Ophalen gaat sowieso niet lukken in mijn Suzuki Alto! Maar mocht ik hem voor 1700 daar kunnen krijgen dan bestel ik hem vandaag of morgen nog, kan ik mevrouw President volgende week een leuke dag bezorgen :D
Voor je gemoedsrust kan je hier op het forum in o.a. de Oled prijs topics best wel veel ervaringen vinden over Plattetv. (Ik zat met precies hetzelfde gevoel eigenlijk, dus ook erover gaan zoeken )

Ik heb ook gelezen over de extra garantie, schijnen goed hun best te doen voor je mbt omruilen Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
President schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

Het is je eigen keuze. Ik betaal nooit teveel voor mijn producten, en platteTV heeft een prima reputatie (véél beter dan Mediamarkt bijvoorbeeld). Mocht je iets met je TV hebben ruil je 'm in de winkel om. Dus ik zou in je Alto springen en 'm bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18

UTM

Bij Expert is er vandaag 20% korting op oa. de 65 inch XE9005. Dat, inclusief de €200 cashback van Sony is erg leuke korting.
Wellicht zou je Smits in Arnhem kunnen bellen (of een andere winkel) en vragen of ze met Expert en diens korting meegaan. Heb zelf erg goede ervaringen met Smits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
UTM schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:34:
Bij Expert is er vandaag 20% korting op oa. de 65 inch XE9005. Dat, inclusief de €200 cashback van Sony is erg leuke korting.
Wellicht zou je Smits in Arnhem kunnen bellen (of een andere winkel) en vragen of ze met Expert en diens korting meegaan. Heb zelf erg goede ervaringen met Smits.
Ik heb plattetv.nl een bericht gestuurd, dank je wel!

Dan is de televisie nog maar € 1839,- minus € 200,- cashback = € 1639,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
President schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Ik heb plattetv.nl een bericht gestuurd, dank je wel!

Dan is de televisie nog maar € 1839,- minus € 200,- cashback = € 1639,-
Kan je nog mooi uit eten met vrouwlief :)

Veel plezier met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:22
Dat is dezelfde prijs als bij Expert momenteel.

Leuk om het topic nog eens door te lezen, ik heb weken/maanden met zelfde vraagstuk gelopen. 55” OLED vs 65” LED. Uiteindelijk besloten dat ik 65” LED wilde. OLED is schitterend, maar dat koop ik wel over paar jaar als de ontwikkelingen weer verder zijn.

Ook ik ben uitgekomen bij de 65XE9005. De afgelopen tijd beetje prijzen in de gaten gehouden en nu hij onderaan de streep voor 1.640 (na cashback) te halen is wil ik hem dit weekend ook gaan bestellen.

Nog even kijken waar precies. Gun de lokale Expert de verkoop, maar daar zit langere levertijd aan..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
UTM schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:34:
Smits was sowieso al goedkoper dan de actieprijs van Expert ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18

UTM

Inmiddels de XE9005 een halve dag geprobeerd. Ben ik de enige die bij voetbal last heeft van een verticale streep door het beeld bij snel camerawerk? In feite al vanalles geprobeerd. Help! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
UTM schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:40:
Inmiddels de XE9005 een halve dag geprobeerd. Ben ik de enige die bij voetbal last heeft van een verticale streep door het beeld bij snel camerawerk? In feite al vanalles geprobeerd. Help! |:(
Ik heb je via DM een link gestuurd waarin staat dat dit bij meerdere merken nieuwe televies is en dat dit te maken heeft met de functie 'Motionflow' welke standaard ingeschakeld staat. Ben benieuwd naar je terugkoppeling! Heb hem zelf nog niet binnen

Verwijderd

Ik heb de 65 inch xe9005 voor 1500 na cashback gekregen bij ibood... Is dit een goede prijs? Wilde eigenlijk oled 65 inch maar die is minstens duizend euro duurder vergeleken met die 1500. Tv nog niet binnen, doen of annuleren?

• President
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:49:
Ik heb de 65 inch xe9005 voor 1500 na cashback gekregen bij ibood... Is dit een goede prijs? Wilde eigenlijk oled 65 inch maar die is minstens duizend euro duurder vergeleken met die 1500. Tv nog niet binnen, doen of annuleren?
Zeer nette prijs, ik was 1600 kwijt door actie en cashback. T is dat ik heel negatief ten opzichte van iBood sta, maar mooie prijs als je vergelijkt met afgelopen maand

pricewatch: Sony KD-65XE9005 Zwart
Pagina: 1