Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil graag games spelen zoals gta 5, player unknown battlegrounds. Op hoge settings met 60 fps minimaal.
Maar ook wil mijn pc gaan gebruiken voor school.
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
1920x1080 minimaal zo kan ik alles games goed spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €1000 maar mag wel iets(50-100) hoger.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
Ik heb geen apparatuur die ik wil meenemen want ik heb nu een nvdia geforce gtx 1050 2Gb maar wil een andere betere halen. En de rest van mijn pc is verouderd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje gemaakt:
Waarom gekozen:
I5-7640X omdat ik niet van plan was om te gaan overclocken en dit leek me wel betaalbaar en goed.
Videokaart: nvidia geforce gtx 1060 6gb, voor mij een snelle en betaalbare videokaart waar ik games goed en makkelijk op kan draaien.
Moederbord: heeft veel uitbreidingsmogelijkheden voor het geheugen(8 slots) dat is in vergelijking met mijn huidige (2 slots) veel meer.
De rest heeft een vriend van mij gezegt dat die goed waren dus daar heb ik geen motivatie voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst voor processor intel, want die zijn kwalitatief gewoon beter.
En videokaart lichte voorkeur naar Nvdia maar maakt niet veel uit als het een andere merk is.
Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte maakt mij niet uit.
Geluid mag aanwezig zijn maar niet al te erg.
En ook het energieverbruik maakt mij niet uit.
Ben je van plan te gaan overclocken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie feedback geven op mijn keuzen, mijn lijstje eventueel aanpassen of een totaal nieuw lijstje.
Als er iets fout is aan dit topic gelieve dan te melden wat er PRECIES fout aan is.
Mick
Ik wil graag games spelen zoals gta 5, player unknown battlegrounds. Op hoge settings met 60 fps minimaal.
Maar ook wil mijn pc gaan gebruiken voor school.
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
1920x1080 minimaal zo kan ik alles games goed spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €1000 maar mag wel iets(50-100) hoger.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
Ik heb geen apparatuur die ik wil meenemen want ik heb nu een nvdia geforce gtx 1050 2Gb maar wil een andere betere halen. En de rest van mijn pc is verouderd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7640X (Tray) | € 231,91 | € 231,91 |
| 1 | MSI X299 Raider | € 197,- | € 197,- |
| 1 | Nvidia GeForce GTX 1060 6GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda ES.2 ST31000340NS, 1TB | € 90,75 | € 90,75 |
| 1 | Sharkoon VG4-W Rood | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Corsair VS650 | € 69,- | € 69,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,56 | |
Waarom gekozen:
I5-7640X omdat ik niet van plan was om te gaan overclocken en dit leek me wel betaalbaar en goed.
Videokaart: nvidia geforce gtx 1060 6gb, voor mij een snelle en betaalbare videokaart waar ik games goed en makkelijk op kan draaien.
Moederbord: heeft veel uitbreidingsmogelijkheden voor het geheugen(8 slots) dat is in vergelijking met mijn huidige (2 slots) veel meer.
De rest heeft een vriend van mij gezegt dat die goed waren dus daar heb ik geen motivatie voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst voor processor intel, want die zijn kwalitatief gewoon beter.
En videokaart lichte voorkeur naar Nvdia maar maakt niet veel uit als het een andere merk is.
Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte maakt mij niet uit.
Geluid mag aanwezig zijn maar niet al te erg.
En ook het energieverbruik maakt mij niet uit.
Ben je van plan te gaan overclocken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie feedback geven op mijn keuzen, mijn lijstje eventueel aanpassen of een totaal nieuw lijstje.
Als er iets fout is aan dit topic gelieve dan te melden wat er PRECIES fout aan is.
Mick