Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

In mijn contract voor bepaalde tijd is het volgende opgenomen met betrekking tot tussentijdse opzegging: Werkgever en werknemer kunnen deze arbeidsovereenkomst door (rechtsgeldige) opzegging beëindigen tegen het einde van de kalendermaand met inachtneming van de krachtens de cao geldende opzegtermijn.

Kan ik hieruit concluderen dat ik gewoon mijn contract voor bepaalde tijd kan beëindigen zonder deze volledig uit te hoeven dienen en alleen rekening hoef te houden met de in de CAO genoemde opzegtermijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Snuffel

Vroem!

Yup. Dus met een maand kan je ergens anders zitten aangezien CAO opzegtermijn veelal een maand is.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:25
Let even op of het niet alleen met wederzijds akkoord kan. Op dat moment kan je dus geen ontslag nemen, maar moet dit met je werkgever overeenkomen. Anders zit je er aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er niet nog iets staat over wederzijds goedvinden, kan je inderdaad eenzijdig opzeggen.
Let wel op: je effectieve opzegtermijn is de CAO-termijn plus de lopende maand. Dus als je nu opzegt, ben je 1 dec weg (ik ga uit van 1 maand opzegtermijn). Wacht je tot 1 nov met opzeggen, dan ben je 1 januari pas weg.