Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telefoonnummer nodig voor Skype?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Mijn vraag
Ik probeerde vandaag mijn achtjarige dochter online Skype te laten installeren (zij woont aan de andere kant van de wereld). Zij gebruikt een wat oudere Samsung tablet, weet niet welk type en welke Android versie.
Het installeren is gelukt alleen wordt schijnbaar bij het registreren om een telefoonnummer gevraagd, wat zij uiteraard niet heeft, tablet zonder sim.

Klopt het dat je bij registratie bij Skype een telefoonnummer moet opgeven? Ik kan me dat niet herinneren en kan ook in mijn Skype settings geen telefoonnummer vinden. Kan eventueel een vast nummer worden opgegeven, of zelfs een fake nummer?

Ik wil graag Skypen met mij dochter O+

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zoals hierboven genoemd, wat mijn dochter gebruikt weet ik niet precies en wat ik gebruik lijkt mij niet relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op "telefoonnummer nodig voor Skype"
Vind alleen mogelijkheden een Skypenummer an te vragen, niets over het registratieproces.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 20:23

TommieW

Numa numa.

Voor Skype heb je een Microsoft account nodig. Voor two-factor authenticatie maakt dat gebruik van een telefoonnummer. Ik weet even niet zo snel of dat strikt verplicht is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05
TommieW schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 18:55:
Voor Skype heb je een Microsoft account nodig. Voor two-factor authenticatie maakt dat gebruik van een telefoonnummer. Ik weet even niet zo snel of dat strikt verplicht is.
Dat is het niet. De vraag komt wel, maar die kan je wegklikken

Je kan Hangouts van Google ook proberen

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 22-10-2017 19:24 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Dat is het niet. De vraag komt wel, maar die kan je wegklikken

Je kan Hangouts van Google ook proberen
Hangouts is geen optie. Binnen dit gezin gebruiken wij Skype.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:42
Kun je haar niet beter teamviewer op de tablet laten installeren en dat jij het dan van haar overneemt? Maakt het misschien allemaal wat makkelijker ;)

Google Play: QuickSupport for Samsung

[ Voor 31% gewijzigd door Steefph op 22-10-2017 19:34 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
evilution schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:30:
[...]

Hangouts is geen optie. Binnen dit gezin gebruiken wij Skype.
Ja, want dit is het moment om principieël te zijn :X Laat dat contact met je dochter maar zitten, je zult eens een alternatief overwegen zeg ! Brrrrr! 8)7
Ik snap best dat je nog ff wil rommelen en klooien met Skype voordat je gaat uitwijken naar alternatieven, maar ik vind “X is geen optie” een beetje raar...

Having said that; beide kids hebben bij ons een iPad zonder sim en kunnen prima Skypen. Dus het kán wel; maar ik heb geen idee of dat op non iOS ook kan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Move IMS >> Computer Software Algemeen, want geen internetmarketing of social media :)

LinkedIn
Instagram

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je op skype.com registreert kan je gewoon klikken op "Je e-mailadres gebruiken".
Pagina: 1