Accu elektrische step

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
Heren en mogelijk dames,

Ik zit met volgende en ik kom er even niet uit hoe en wat.

Ik heb voor me kinderen 2 elektrische steppen, 1 van jdbug met 2x loodzuur accu van elk 12V-5Ah, en een Denver dsc-5000 met denk lipo accu 24v-6.6ah, 18650 accu's.

Nu het volgende: heb in de jdbug 2 nieuwe accu, (https://www.dertronics.nl...-12v-5ah-90x70x107mm.html), nu is het zo met deze nieuwe accu's dat als ze helemaal opgeladen zijn, ik de step aan zet en gas geef, dat die gelijk aangeeft via de ledjes dat de accu's leeg zijn en die echt een een slakkentempo verder rijd.

Me oplader is een Ansmann ALCT 6-24/2.

De ouwe accu's zijn deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SQmXkbs9sx4RTTv4f7St1uDg/thumb.jpg[/url]

Lijkt mij dat het toch echt de zelfde loodzuur accu's zijn.
Dit is dus even waarbij ik echt denk oké en nu.

Dus misschien is er hier iemand die mij kan zeggen, dat of die nieuwe accu's niet de juiste zijn. Of misschien weet iemand hier, of ik niet gewoon een lipo accu erin kan zetten, en zoja welke en hoeveel 18650 accu's heb ik dan nodig. Of bestaat er een lipo accu pack 24v.

Lipo accu's is even te nieuw voor mij, met dat 3s,4s en 30c ect. heb vroeger zat modelbouw troep gehad, maar lipo was er nog niet helemaal zoals vandaag de dag.

als ik kijk naar die denver step, daar gaat die accu echt heel lang mee.

Ohja die jdbug step controller kan 21a max hebben, en de motor is een 250w brushmotor.

Alsvast bedankt, namens de kinderen en mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

SA007

Moderator Tweaking
Qua uitvinden wat het probleem is kan je denk ik het beste de spanning meten over de accu's.
- Als je niks aan het doen bent.
- Als je de lader eraan hebt.
- Als je vol gas geeft en hij zegt batterij leeg.

Op die manier kan je het verschil zien tussen een accu die onvoldoende stroom kan leveren, een die kapot is of een lader die kapot is.

Mvt 24V lipo, precies 24v heb je niet, maar wel 22,2V, houdt er wel rekening mee dat je ook beveiliging tegen ontladen en een geschikte balancerende lader moet hebben, als je lipo's mishandeld krijg je vuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ontlaad anders je Pb accus eens tot 11.8V klemspanning (per stuk dus even niet in serie zetten!) en laad ze daarna eens los van elkaar op met een geschikte lader..

Je Ansmann lader zou volgens mij met 500mA (0.5A) kunnen laden, lijkt mij een prima laadstroom ;)

als ontlaadmiddel werkt een 12V (auto)lamp heel goed :P

[ Voor 32% gewijzigd door SMSfreakie op 22-10-2017 19:30 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Oké, thanks mannen, Ga ik even uitproberen.

Kan idd laden met 0,5a.

Rare is dat ze net nieuw zijn die krengen.

En lipo ontladen, zet ik er toch gewoon een buzzer tussen met regelbare spanning, zodat die onder de 4 volt afgaat.

Misschien weten jullie dit. Ik las ergens dat je 3 b verschillende loodzuur accu's hebt, 1 startaccu, dus kort veel stroom, 2 lage spanning met langdurige werking, 3 langdurig stroom.

Nu heb ik er dus 2 die voor alarmsysteem, ups, en speelgoed zijn. Althans dat gaven ze aan op hun website, zijn deze dan wel geschikt voor een step.

[ Voor 41% gewijzigd door denp op 22-10-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 22:45
denp schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:48:
Oké, thanks mannen, Ga ik even uitproberen.

Kan idd laden met 0,5a.

Rare is dat ze net nieuw zijn die krengen.

En lipo ontladen, zet ik er toch gewoon een buzzer tussen met regelbare spanning, zodat die onder de 4 volt afgaat.

Misschien weten jullie dit. Ik las ergens dat je 3 b verschillende loodzuur accu's hebt, 1 startaccu, dus kort veel stroom, 2 lage spanning met langdurige werking, 3 langdurig stroom.

Nu heb ik er dus 2 die voor alarmsysteem, ups, en speelgoed zijn. Althans dat gaven ze aan op hun website, zijn deze dan wel geschikt voor een step.
Nieuw als in jij hebt ze net.
Maar ze kunnen best al 2 jaar ergens in een magazijn achter in het schap hebben gelegen, zonder tussentijds te zijn geladen.
Het klinkt namelijk alsof je nieuwe accu's gewoon dood zijn. En dat krijg je bij loodaccu's als je ze lang opslaat zonder druppellader.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Ja nieuwe als heb ze er net in zitten.

Had ze wel even met de meter gemeten en ze gaven beide wel rond de 13,7 volt.

Ik gaat het even doormeten allemaal.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
even onder een load meten.. :-)
dan kan je er wel vrij makkelijk achter komen als ze inkakken of niet.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Oké, ze mogen dus totaal niet Inkakken? Ze moeten dus samen ong 27.5v leveren, en met volle load moeten ze dat ook geven, en daarna steeds minder voltage geven naarmate ze leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

SA007

Moderator Tweaking
UPS'en zijn normaal gebouwd om in ~15 minuten zijn batterijen leeg te trekken, dus als je step in minstens die tijd leeg is (klinkt als een normale tijdsspanne) dan zou ik verwachten dat deze accu's leeg zijn.

Startaccu's kunnen een nog hogere stroom leveren, maar dat kunnen ze ook maar voor een minuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Het is eerder 3 seconden.

Knop aan, 5 ledjes branden, gas geven en hup 4 ledjes uit en alleen de laatste rode brand nog, en je voelt dat die niet genoeg power heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 22:45
denp schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 00:27:
Het is eerder 3 seconden.

Knop aan, 5 ledjes branden, gas geven en hup 4 ledjes uit en alleen de laatste rode brand nog, en je voelt dat die niet genoeg power heeft.
Die kan niet "vol" zijn geweest. Want zoveel energie in 3 seconden = vuurwerk.

Wanneer meet je eigenlijk die 13,7 Volt?
Een loodaccu in rust die net van de lader af is (en vol zit) zou ongeveer 13,2V moeten hebben. En dat zakt na een paar uur naar 12,5V

Die acculader heeft gewoon overlaad beveiliging. Dus de kans dat je hem zelf hebt gesloopt is ook klein.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
Klopt. Heb het zelf ook wellis gehad me accu's bleken al 2 jaar in een koud magazijn gelegen te hebben. Inderdaad even doormeten :).

Staat er mss een productie datum op de accu?

Je hebt Helemaal gelijk die lader is gewoon beveiligd. Tevens is een losse accu niet zo gevoelig als ene lipo. Zolang je hem niet te ver ontlaad dan is t prima. En niet uren aan een lader laat hangen. Worden ze warm een beetje
RocketKoen schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 01:03:
[...]

Die kan niet "vol" zijn geweest. Want zoveel energie in 3 seconden = vuurwerk.

Wanneer meet je eigenlijk die 13,7 Volt?
Een loodaccu in rust die net van de lader af is (en vol zit) zou ongeveer 13,2V moeten hebben. En dat zakt na een paar uur naar 12,5V

Die acculader heeft gewoon overlaad beveiliging. Dus de kans dat je hem zelf hebt gesloopt is ook klein.

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denp
Nou de accu's hebben 25,4v, net van de lader af.

Dan vol gas zakt de voltage naar 20.2v, en laat ik het gas los dan gaat die langzaam weer hoger naar 24,2v.

De lader laad de accu's wel vol, maar denk zelf dat ze zwak zijn en niet de juiste ampère kunnen leveren aan de motor.

Ik heb nog een accu liggen van de denver, die is 24v, 6,6ah en is een lithium accu.

Zou ik deze ook gewoon kunnen aansluiten, en dan kijken hoever ik met die accu kom?
Pagina: 1