Welke weegschaal met consistent vetpercentage meting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Ik zoek een weegschaal die vetpercentage consistent meet. Het gaat mij niet om de afwijking t.o.v. DEXA of hydrostatisch wegen e.d., maar ik heb consistente meetresultaten nodig.

De weegschalen waar ik naar heb gekeken zijn allemaal dermate inconsistent, dat het gegeven vetpercentage zelfs verschilt tussen meerdere metingen achterelkaar.

Deze schijnt wel consistent te zijn, maar dat is voor de VS markt, en ik wil liever niet gaan importeren indien iemand een goede equivalent weet in de Europese markt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Ik bedoel consistent tijdens één meetsessie (als ik tijdens één sessie meerdere keren op de weegschaal ga staan, dat het exact dezelfde resultaten weergeeft). De weegschaal waar ik naar refereerde in mijn bovenstaande post krijgt dat voor elkaar, dus ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een weegschaal die datzelfde kan bereiken, maar die dan beschikbaar is binnen de Europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik hab geen ervaring met dergelijke weegschalen, maar puur theoritisch gezien zal een weegschaal met 4 elektrodes nauwkeuriger meten dan met 2, omdat je met de extra elektrodes de variabele contact weerstand van de huid er niet bij optelt.

Edit:
Toevallig zie ik op deze website Omron dat ik ken als een heel respectabel merk voor allerlei producten uit de meet en regeltechniek. Of dat "Tanita" op die site een goed merk is, geen idee, nooit van gehoord, maar je kan vast zef wel nagaan wat de goede merken zijn en vooral de "made in china" van 2 tientjes links laten liggen. Een goed produkt kost nou eenmaal iets meer.

En als het niet goed is, gewoon terug sturen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Ploink op 23-10-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 23:50

KDL

Als aanvulling op @Cocytus

Dit is gewoon een gimmick op weegschalen.
Consistent betekent niet persé accuraat met de werkelijkheid.

Ergo geen enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb een 'Medisana'. Of die correct is kan ik niet helemaal nagaan, al klopt het volgens mij behoorlijk prima, maar hij is in ieder geval consistent.

Maar volgens mij moet je er vooral op letten dat je altijd (even) droge voeten hebt bij het meten... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik heb een bloeddrukmeter van Medisana die ik altijd 3x achter elkaar start om de betrouwbaarheid te verbeteren.... Medisana verkoopt heel goedkope produkten en ik krijg een beetje de indruk dat het gewoon een china importeur is met een eigen merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Zal best, maar de vraag was of hij consistent is en dat is hij bij mij... :)

(Geen aandelen...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De spiegel verteld je of je op de juiste weg bent. verder kan elke weegschaal die ook vocht en vet meet jou een goede weergave geven. ga elke week bij opstaan naakt wegen en noteer dat. zo heb je iets waar je je aan vast kan houden qua dieet. oa een 7 punts meting in je gym of fysio kan ook

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:16

LankHoar

Langharig tuig

Hackus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:14:
De spiegel verteld je of je op de juiste weg bent.
Dat zou je denken, maar is helaas niet altijd waar. Je hebt ook diepliggend vet, vet dat rond je organen ligt. Je kunt super slank zijn en alsnog ophopingen van vet hebben rond je organen. Laat dat nou juist het gevaarlijkste vet zijn, en dat zie je er in de spiegel niet aan af.
verder kan elke weegschaal die ook vocht en vet meet jou een goede weergave geven. ga elke week bij opstaan naakt wegen en noteer dat. zo heb je iets waar je je aan vast kan houden qua dieet. oa een 7 punts meting in je gym of fysio kan ook
Verreweg de meeste weegschalen zijn super onbetrouwbaar als het komt op vet- en watermetingen. Wij hebben thuis ook een goedkope weegschaal, maar die geeft altijd veel hogere waarden weer dan bij een professionele meting, en daarnaast verschillen de waardes ook enorm per meting.

Ouderwets met de hand meten is denk ik nog het meest accuraat voor "gewoon" vet. Voor diepliggend vet zul je toch echt redelijk grof arsenaal moeten gebruiken wil je betrouwbare resultaten hebben. Nee, ik ben geen expert in vet en wegen; bovenstaande is mijn ervaring en van wat ik om me heen hoor :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daarom zeg ik ook leidraad, waar je in een dieet een richtlijn aan hebt. indien je spiegel een lean gespierd figuur laat zien, ben je echt niet Obese ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb twee weegschalen van Withings Nokia en beiden zijn gewoon consistent als ik meerdere keren op de weegschaal ga staan (Body Cardio en een Body Analyzer).

Desondanks verschillen ze van de meting van de sportschool :p

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 24-10-2017 11:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toevallig van de week op Bright gezien dat al die weegschalen totale bullshit verkopen, zie hier: https://www.bright.nl/fit...-zich-hydrostatisch-wegen

Dus je zoekt dus eigenlijk iets wat consistent foute waardes geeft. Zonde van je centen lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tsja. je kan voor dat geld en met de beperkte apparatuur in zo'n weegschaal ook geen super nauwkeurige meting verwachten.

Het handige van zo'n weegschaal is dat ze over langere tijd wel een indicatie kunnen geven of je goed bezig bent of niet.

Buiten het feit dat het nog maar de vraag is of deze mevrouw niet gewoon een waardeloos apparaat in huis had :p Wellicht zijn andere weegschalen wat nauwkeuriger :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1