2x OCZ vertex 2 & agility 3 in RAID 0?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:19
Ik ga een nieuwe pc bouwen en ben aan 't kijken wat ik kan doen met mijn SSD's & HDD's

Ik heb 't volgende liggen:
Intel postville X-25M 80GB pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
OCZ vertex 2 120GB pricewatch: OCZ Vertex 2 120GB
OCZ agility 3 120GB pricewatch: OCZ Agility 3 120GB

2x WD red 2TB pricewatch: WD Red WD20EFRX, 2TB

Systeem:
Moederbord: Gigabye Z170-hd3p
CPU: Intel i5-7400
RAM: 2x8GB

Ik vroeg mij af wat nu handig is qua opslag & of raid een handige optie zijn zijn?
-ik gebruik mijn C schijf alleen voor programma's, geen data opslag
-ik wil D voor opslag gebruiken.
-ik heb een NAS met 2x 4TB in raid 1 voor de belangrijke data

1. Geeft 't winst om mijn twee SSD's in raid 0 te zetten? De Intel SSd lijkt mij te traag daarvoor. Of kan ik de ssd's beter naast elkaar gebuiken?
2. Ik dacht de 2TB schijven in raid 0 te doen. Dan kan ik deze makkelijker mirroren met mijn NAS & werkt sneller.

Alle reacties

• D-dark
  • Laatst online: 22:26
Dat ligt aan de specificaties van de SSD schijven. Zijn deze identiek dan kan je het overwegen.
Los zijn ze op zich ook snel zat. Zou ze zelf los gebruiken en in windows er een gecombineerd volume van maakt voor spelen e.d.

De harde schijven kunnen prima in raid 0 , scheelt flink in de snelheid en zodra je regelmatig een backup maakt is het risico acceptabel.

• kjiratsiekoedel
De schijven zijn qua grotte gelijk, maar de agility is bijna sneller.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
Klinkt bot, maar dumpen die Vertex 2 en Agility 3. Beide beroerde controllers en wachten op uitval. Als je het toch wilt wagen moet RAID-0 prima kunnen met beide, maar maak een backup >:)

Die Intel X-25M is toch echt de betere en ook veelal snellere en zou je het beste kunnen inzetten als enige boot-disk, mijns inziens.

• kjiratsiekoedel
backup is 't probleem niet. Waarom is die X-25M de snelste? Volgens de specs niet namelijk

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Die OZC's maken gebruik van een SandForce controller, deze heeft best geavanceerde functies waaronder on-the-fly compressie van data. Hierdoor halen ze erg hoge datasnelheden bij benchmarks die testen met makkelijk comprimeerbare data zoals allemaal 0'en. Bij normale data ligt de snelheid een heel stuk lager. Daarnaast staan deze controllers nou niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid.

• kjiratsiekoedel
ah... de Intel X-25M is alleen te klein om als C schijf te dienen. Die 80GB komt altijd toch weer net vol. Maar ik zal ze dan niet als RAID 0 doen. Verder niet erg als er 1 crashed (wel even gedoe, maar verder ben ik niets kwijt)
Pagina: 1