Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GreenWichMeanTime verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
Ok ik word dus volledig gek denk ik. Na een lange tijd controleer ik nog eens mijn beveiligingscameras, alles in orde behalve het uur want deze staat een uur te vroeg. NTP server ingesteld op GMT +1 en kan perfect communiceren. Ik dacht ok vreemd, ik stel een ander in. Hetzelfde resultaat veranderd het uur een uur vroeger eigenlijk naar GMT +0.

Ik begin aan mezelf te twijfelen en ik controleer de officiële GMT site, stel in op GMT+1 maar deze geeft huidige tijd (uur van schrijven) aan 15u maar het is 16u voor zover ik weet en de winteruur wissel is volgende week toch pas?

Ik snap er volledig niets meer van..

Vraag kan in het volledig verkeerde topic staan

https://greenwichmeantime.com/time-zone/gmt-plus-1/

[ Voor 3% gewijzigd door Pachango Boy op 22-10-2017 16:11 ]

Beste antwoord (via Pachango Boy op 22-10-2017 16:41)

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Pachango Boy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

Ow ok, ik ben het volledige concept van DST dan nog niet meester blijkbaar. Werk van maken. Maar hoe stel ik die NTP dan het best in? Zijn er NTP servers die met DST dan wel rekening houden, of wordt dat dan telkens manueel aangepast?
NTP houdt geen rekening met tijdzones of DST. Het retourneert de tijd altijd als UTC. Het is aan het systeem om dit de converteren naar een tijdzone en al dan niet rekening te houden met DST.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Momenteel zitten we in +2 door DST.
Nog een weekje

[ Voor 30% gewijzigd door jeroen3 op 22-10-2017 16:15 ]

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
jeroen3 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:14:
Momenteel zitten we in +2 door DST.
Nog een weekje
Ow ok, ik ben het volledige concept van DST dan nog niet meester blijkbaar. Werk van maken. Maar hoe stel ik die NTP dan het best in? Zijn er NTP servers die met DST dan wel rekening houden, of wordt dat dan telkens manueel aangepast?

Acties:
  • Beste antwoord

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Pachango Boy schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:21:
[...]

NTP houdt geen rekening met tijdzones of DST. Het retourneert de tijd altijd als UTC. Het is aan het systeem om dit de converteren naar een tijdzone en al dan niet rekening te houden met DST.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Meestal heb je een vinkje om naast de tijdzone ook in te stellen of het Daylight Savings (zomertijd) is. Of heel soms kun je de datums instellen waarop dat aan- en uit gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 22-10-2017 17:14 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zomertijd betekent inderdaad dat we van UTC+1 (CET) naar UTC+2 (CEST) gaan. We zitten dus niet het hele jaar door op dezelfde time offset. Het is dan ook niet slim om de time offset 'hardcoded' op UTC+x te zetten, beter is het om gewoon Europe/Amsterdam als tijdzone in te vullen.

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 22-10-2017 17:28 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Foscam zeker? Moet mijn Foscams ook met DST corrigeren, 60 minutes ahead of time.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kun je geen DST configureren?

Idd soms kun je gewoon Europe/amsterdam opgeven, maar op Zyxel switches moet je DST begin/eind zelf definieeren
Bij een Dahua IP cam kom ik dat ook tegen screenshot via google

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mathias82 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

...tenzij je Windows draait en de systeem/hardwareclock vrolijk meegeschoven wordt naar lokaal tijd + evt DST :X

Oslik blyat! Oslik!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

dion_b schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:34:
[...]

...tenzij je Windows draait en de systeem/hardwareclock vrolijk meegeschoven wordt naar lokaal tijd + evt DST :X
In dat geval is "het systeem" Windows. De Windows-NTP-client ontvangt slechts een timestamp via NTP. Het is dan aan Windows om tijdzones af te handelen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1