Ik heb een wat verouderde Synology NAS (DS212J) met 2x 3TB die het nog prima doet. Ik gebruik hem eigenlijk alleen nog voor storage omdat SABnzb niet snel genoeg draait en nu wil ik ook Plex gaan gebruiken door te streamen vanaf iPad/iPhone naar Chromecast. Ik heb dus meer vooral meer processorkracht nodig voor Plex en downloaden. Een nieuwe NAS met stevige CPU is erg kostbaar en nu zit ik te kijken naar een mini-PC zoals een Intel NUC die ik dan aan de NAS koppel. Ik vind het lastig om passende configuratie te kiezen die:
A. kosten efficiënt is
B. niet teveel stroom gebruikt (bij voorkeur passieve koeling)
Vooralsnog wil ik hooguit 2 streams tegelijk gebruiken in huis. Dus niet naar WAN maar misschien dat ik dat later nog doe. Die Intel NUC's (b.v. Intel NUC5i5MYHE) zijn lekker compact en zijn volgens mij prima geschikt. Mijn NAS staat in de meterkast dus ik zou zelf zonder scherm met remote desktop kunnen werken. En anders zou ik de unit ook in de huiskamer of slaapkamer kunnen plaatsen. Ik zie de voordelen niet direct van plaatsing bij de TV maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ik heb ooit mijn Synology genomen omdat het weinig/geen onderhoud vergt en een Windows machine heb je toch altijd werk aan dus ik zou ook graag horen of er nog iets anders is.
A. kosten efficiënt is
B. niet teveel stroom gebruikt (bij voorkeur passieve koeling)
Vooralsnog wil ik hooguit 2 streams tegelijk gebruiken in huis. Dus niet naar WAN maar misschien dat ik dat later nog doe. Die Intel NUC's (b.v. Intel NUC5i5MYHE) zijn lekker compact en zijn volgens mij prima geschikt. Mijn NAS staat in de meterkast dus ik zou zelf zonder scherm met remote desktop kunnen werken. En anders zou ik de unit ook in de huiskamer of slaapkamer kunnen plaatsen. Ik zie de voordelen niet direct van plaatsing bij de TV maar misschien zie ik iets over het hoofd. Ik heb ooit mijn Synology genomen omdat het weinig/geen onderhoud vergt en een Windows machine heb je toch altijd werk aan dus ik zou ook graag horen of er nog iets anders is.
A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.