Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veendetta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-10-2023
Mijn vraag
Hey Guys! Ik heb een asus laptop a52d. Ik draai Fedora 25 en ben er op zich tevreden mee. Maar draai veel verschillende dingen naast elkaar (Atom, ton of tabbladen, en nog meer progs). Al wel veel getweaked, maar kan wel een snellere processor gebruiken. Ik zit ook te denken om te upgraden naar SSD.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie advies is om te upgraden qua hardware. Qua software e.d. ben ik wel redelijk op de hoogte. Maar qua hardware een stuk minder. Mijn budget zou zo rond de 200 euro zijn. Tenminste dat is wat ik eraan wil uitgeven. Anders kan ik denk ik beter een nieuwe laptop kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige specs
Memory: 3.9 GiB
AMD® Athlon(tm) ii p320 dual-core processor × 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Weinig ben net begonnen met researchen :) . Ben benieuwd naar jullie advies, thanks alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zou je een screenshot van een resource monitor willen plaatsen wanneer je al je progs open hebt staan? Dat geeft ons een duidelijker beeld van wat je het beste kan upgraden.

Met een SSD-upgrade zit je altijd wel goed en zou ik je bijvoorbeeld deze aanraden; Crucial MX300 2,5" 275GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veendetta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-10-2023
Ok thanks voor het antwoord! Hier een resource lijstje. Deze is gesorteerd op memory. Ik heb hieronder ook nog ff de outpout van lscpu. Misschien dat dat ook helpt. Thanks alvast!

https://pasteboard.co/GQ6UL5E.png

Architecture: x86_64
CPU op-mode(s): 32-bit, 64-bit
Byte Order: Little Endian
CPU(s): 2
On-line CPU(s) list: 0,1
Thread(s) per core: 1
Core(s) per socket: 2
Socket(s): 1
NUMA node(s): 1
Vendor ID: AuthenticAMD
CPU family: 16
Model: 6
Model name: AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor
Stepping: 3
CPU MHz: 2094.741
CPU max MHz: 2100.0000
CPU min MHz: 800.0000
BogoMIPS: 4189.48
Virtualization: AMD-V
L1d cache: 64K
L1i cache: 64K
L2 cache: 512K
NUMA node0 CPU(s): 0,1
Flags: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt pdpe1gb rdtscp lm 3dnowext 3dnow constant_tsc rep_good nopl nonstop_tsc cpuid extd_apicid pni monitor cx16 popcnt lahf_lm cmp_legacy svm extapic cr8_legacy abm sse4a 3dnowprefetch osvw ibs skinit wdt nodeid_msr hw_pstate vmmcall npt lbrv svm_lock nrip_save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Hmmm als ik zo naar je laptop kijk, zou ik er niet meer aan doen dan een ssd.
Voor de rest lijkt mij het niet waard om hem verder te upgrade met die specs.