Mede Tweakers
Na 5 jaar trouwe dienst is het tijd om mijn oude itx-systeem te vervangen voor een nieuwe itx-build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming doeleinden. Hier en daar wat muziek (Ableton Live, Rekordbox)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is +- €1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4 TB aan HD's, beeldscherm (1080P), keyboard en muis, koptelefoon, studiomonitors
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Intel
Verder geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing is definitief. Recente games in al hun glorie kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Ja. Ik ben geen overclock enthusiast maar wil wel wat meer uit de processor halen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback over de gekozen componenten. Is de voeding voldoende?
Lijstje:
Ik wil er nog even bij vermelden waarom ik voor Intel (1151) heb gekozen.
De behuizing vind ik een parel en wil ik graag gebruiken i.c.m. de Kraken (het oog wilt ook wat). Het moederbord wordt in deze behuizing 90 graden gedraaid. Bij een AM4 moederbord kan de CPU koeler volgens mij maar op één manier gemonteerd worden waardoor ik in dat geval tegen een koeler aankijk met de RGB tekst 'NZXT' die 90 graden gedraaid is. Op een 1151 kan ik de Kraken vrij monteren.
Ik heb nu nog een 1080p scherm maar deze zal waarschijnlijk vervangen worden voor een 1440p scherm. Vandaar de GTX 1070. Is volgens mij de sweet spot.
Ableton Live zal ik trouwens op deze pc casual gaan gebruiken. Hier heb ik namelijk een studio pc voor.
Niet al te veel sporren en plugins dus ik zie 16 GB als ruim voldoende.
Is er iets dat beter kan? Ik twijfel een beetje over de huidige voeding.
Alvast bedankt voor de feedback
Na 5 jaar trouwe dienst is het tijd om mijn oude itx-systeem te vervangen voor een nieuwe itx-build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming doeleinden. Hier en daar wat muziek (Ableton Live, Rekordbox)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is +- €1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4 TB aan HD's, beeldscherm (1080P), keyboard en muis, koptelefoon, studiomonitors
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Intel
Verder geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing is definitief. Recente games in al hun glorie kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Ja. Ik ben geen overclock enthusiast maar wil wel wat meer uit de processor halen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback over de gekozen componenten. Is de voeding voldoende?
Lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 259,50 | € 259,50 |
| 1 | ASRock Z370M-ITX/ac | € 140,- | € 140,- |
| 1 | Zotac GeForce GTX 1070 AMP Edition 8GB | € 447,49 | € 447,49 |
| 1 | Phanteks Evolv Shift Grijs | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | NZXT Kraken X42 (met AM4 support) | € 127,96 | € 127,96 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | Corsair SF450 | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,99 | € 5,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.565,38 | |
Ik wil er nog even bij vermelden waarom ik voor Intel (1151) heb gekozen.
De behuizing vind ik een parel en wil ik graag gebruiken i.c.m. de Kraken (het oog wilt ook wat). Het moederbord wordt in deze behuizing 90 graden gedraaid. Bij een AM4 moederbord kan de CPU koeler volgens mij maar op één manier gemonteerd worden waardoor ik in dat geval tegen een koeler aankijk met de RGB tekst 'NZXT' die 90 graden gedraaid is. Op een 1151 kan ik de Kraken vrij monteren.
Ik heb nu nog een 1080p scherm maar deze zal waarschijnlijk vervangen worden voor een 1440p scherm. Vandaar de GTX 1070. Is volgens mij de sweet spot.
Ableton Live zal ik trouwens op deze pc casual gaan gebruiken. Hier heb ik namelijk een studio pc voor.
Niet al te veel sporren en plugins dus ik zie 16 GB als ruim voldoende.
Is er iets dat beter kan? Ik twijfel een beetje over de huidige voeding.
Alvast bedankt voor de feedback