Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win 10] Media delen over het internet

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een Windows 10 pc op mijn lokale netwerk, graag zou ik vanaf een pc buiten het lokale netwerk hier bestanden van willen downloaden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik denk dat het mogelijk is om een FTP server op te zetten, maar dit zal nog wel wat voeten in de aarde hebben. Weten jullie of hier toevallig ook programma's voor zijn die het configureren wat makkelijker maakt?

Via google wordt ik aangewezen op remote desktop of file sharing programma's zoals Google Drive etc, maar dit wil ik niet vanwege accounts, restricties en waarschijnlijk kost het weer CPU kracht om het op de server te draaien.

Zijn er andere suggesties? De server beschikt wel over remote desktop (ik benader de server binnen het lokale netwerk via remote desktop).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

er zijn meerdere wegen die naar rome gaan.

Je kan een FTP server opzetten. En dan met een FTP client er naar toe gaan.
Stel wel portforwarding in op de modem anders kom je er van buiten niet bij.

Je kan ook een VPN opzetten. Iets als OpenVPN oid. Dat is wat veiliger.
En dan kan je gewoon RDP-en over de VPN en zo bestanden benaderen alsof je lokaal bent.

Google drive kost niets qua resources. OneDrive kan ook prima om overal ter wereld bij je bestanden te komen. Net als dropbox

Waarom wil je remote bij bestanden komen? Wat wil je bereiken? Gaat het om wat word bestanden.
Of iets anders. Een betere uitleg van je usercase zorgt ook voor een betere oplossing voor je "probleem"

Ook zou je misschien kunnen nadenken over een NAS. Blijft de PC uit staan als die niet nodig is. En heb je een centraal opslag systeem die niet zoveel Watt gebruikt en ook, makkelijk, vanaf andere locaties te benaderen is

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
DarkSide schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:51:
er zijn meerdere wegen die naar rome gaan.

Je kan een FTP server opzetten. En dan met een FTP client er naar toe gaan.
Stel wel portforwarding in op de modem anders kom je er van buiten niet bij.

Je kan ook een VPN opzetten. Iets als OpenVPN oid. Dat is wat veiliger.
En dan kan je gewoon RDP-en over de VPN en zo bestanden benaderen alsof je lokaal bent.

Google drive kost niets qua resources. OneDrive kan ook prima om overal ter wereld bij je bestanden te komen. Net als dropbox

Waarom wil je remote bij bestanden komen? Wat wil je bereiken? Gaat het om wat word bestanden.
Of iets anders. Een betere uitleg van je usercase zorgt ook voor een betere oplossing voor je "probleem"

Ook zou je misschien kunnen nadenken over een NAS. Blijft de PC uit staan als die niet nodig is. En heb je een centraal opslag systeem die niet zoveel Watt gebruikt en ook, makkelijk, vanaf andere locaties te benaderen is
Het gaat om media bestanden van 1gb tot 15gb. Met dingen als Dropbox, OneDrive en Google Drive moet je de bestanden toch uploaden voordat ze beschikbaar zijn? Of kan het ook al direct vanaf de schijf? De server in het netwerk draait al 24/7 en gebruikt vrij weinig watt, dus het gaat echt om een softwarematige oplossing waarmee ik bestanden van 1 tot 15gb kan delen. Het hoeft niet verschrikkelijk snel te gaan overigens. Het is wel fijn als de oplossing zo simpel mogelijk is.

Met FTP kan ik de HDD van de server via de browser bereiken en navigeren toch? Ik denk dat dat het makkelijkst is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Als je onedrive gebruikt. Dan plaats je bestanden lokaal. Deze worden geupload naar de cloud.
En vanaf een andere pc download je ze dan weer.

Als je FTP gebruikt. Dan heb je bestanden ook lokaal. Maar moet je ze alsnog downloaden naar je andere PC voordat je er wat mee kunt.

Je hebt het over media bestanden. Je bedoeld filmpjes? Is een plex server dan niet een idee?

En ja je kan met FTP gaan browsen. Persoonlijk maak ik liever een VPN verbinding.
Dan benader je je server net alsof je lokaal zit. \\ipadres\sharenaam\filenaam

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
DarkSide schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:52:
Als je onedrive gebruikt. Dan plaats je bestanden lokaal. Deze worden geupload naar de cloud.
En vanaf een andere pc download je ze dan weer.

Als je FTP gebruikt. Dan heb je bestanden ook lokaal. Maar moet je ze alsnog downloaden naar je andere PC voordat je er wat mee kunt.

Je hebt het over media bestanden. Je bedoeld filmpjes? Is een plex server dan niet een idee?

En ja je kan met FTP gaan browsen. Persoonlijk maak ik liever een VPN verbinding.
Dan benader je je server net alsof je lokaal zit. \\ipadres\sharenaam\filenaam
Helaas is de server niet krachtig genoeg om meerder Plex processen te converteren. De CPU red nauwelijks eentje. Ik zal eens kijken naar een private VPN verbinding.

Ik zie net dat je met Plex de media direct kan downloaden :) dan doen we het zo.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 22-10-2017 15:23 ]