Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40
Ik ben op zoek naar een goede muurbeugel voor mijn nieuwe TV.

De beugel moet de tv kunnen draaien, kantelen is niet perse nodig maar zit er dan meestal wel bij.
De beugel moet inklappen in 1 hoek, dus niet de tv verplaatsen zoals de sommige Vogels dat bijvoorbeeld doen (met 1 'poot' dus).

Wat is je budget?

Rond de 200 euro, meer als nodig voor een mooie optie.

Wat heb je zelf al gevonden?

Vergelijking mogelijke opties:

https://tweakers.net/pric...3;1073229;1073235;270512/

Welke vragen heb je hier nog over?

De TV komt aan een tussenmuur die ik niet al te stevig acht. De beugel moet dan ook niet te zwaar zijn. Uit de specs van de tv haal ik dat deze 19,1kg is zonder voet.

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb uit jou vorige vragen begrepen dat het gaat om een LG 55". Dan is de Vogel's 2245 ruim voldoende, zeer eenvoudig te monteren en zelfs op gasbetonblokken stevig genoeg om 30 kg. te dragen.
Hij kan wel kantelen, maar door een magneet moet je dit wel forceren, hij kiept niet uit zichzelf. Door de twee armen in veel posities te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik zat zelf te denken aan de 3345, die leek me qua muurbevestiging iets steviger en ook qua arm. Zoals gezegd stuc is van 1906 vrees ik en het is een tussenmuur tussen twee herenhuizen. Mooi, maar oud :).
Ik heb toch wel het idee dat de muur iets van 25 a 30 cm dik is naar de buren, maar better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op koopjedeal.nl hebben ze vandaag ook allerlei beugels te koop. Geen idee of ze de goede lengte of bevestiging hebben voor jouw ideeen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Niet nodig, ik bestel hem bij Plattetv. Ik hoef niet goedkoop, ik wil graag goed en laat hem monteren samen met een Denon Heos Bar + HEOS 1 HS2 boxen. Later een sub. TV is een LG OLED 55c7v.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:52
wvkreg schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:54:
Ik zat zelf te denken aan de 3345, die leek me qua muurbevestiging iets steviger en ook qua arm. Zoals gezegd stuc is van 1906 vrees ik en het is een tussenmuur tussen twee herenhuizen. Mooi, maar oud :).
Ik heb toch wel het idee dat de muur iets van 25 a 30 cm dik is naar de buren, maar better safe than sorry.
De muurbevestiging op de 3345 en 2245 is dezelfde: deze wordt vastgezet op 3 punten in een verticale lijn. Dit is prima te doen in een bakstenen muur van vroeger, dit gaat meestal beter dan in die holle snelbouwstenen van tegenwoordig. Van wanneer het stucwerk is maakt helemaal niet uit, je zet de beugel niet vast in het stucwerk...

Als je je toch zorgen maakt kan je 2 zaken doen:
1. Een beugel nemen die niet op 1 lijn vastgezet word, maar in een rechthoek (dit systeem: https://www.muurbeugel.nl...ith-screen.jpg?1463656934)
2. Met chemisch anker werken
Maar in een stenen muur is dit normaal gesproken niet nodig.

Wat de keuze van de beugel zelf betreft: kijk zeker ook eens naar de designmount van Vogels. Er is een versie speciaal voor de OLED van LG (NEXT 7436). Zit een stuk boven jouw budget, maar is naar mijn mening de enige beugel die soepel draait en makkelijk te verplaatsen is: met die beugel kan je de TV letterlijk met 1 vinger van tegen de muur helemaal naar voor trekken. Probeer dat maar eens met een andere beugel. Als je van plan bent de TV vaak te verplaatsen ga je er zeker geen spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
wvkreg schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:02:
Niet nodig, ik bestel hem bij Plattetv. Ik hoef niet goedkoop, ik wil graag goed en laat hem monteren samen met een Denon Heos Bar + HEOS 1 HS2 boxen. Later een sub. TV is een LG OLED 55c7v.
Als je hem laat monteren moet je je helemaal geen zorgen maken over de muur. Laat het maar aan de monteurs over, normaal hebben die alles bij om het tot een goed einde te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok, duidelijk bedankt. Ik en ook mijn vrouw vinden die Next eigenlijk niet mooi. Te lomp eigenlijk. Duur is op zich het probleem niet...meer hoeveel wil je uitgeven voor een muurbeugel? Het is aan de andere kant toch een vrij permanent iets :).

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
wvkreg schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:11:
Ok, duidelijk bedankt. Ik en ook mijn vrouw vinden die Next eigenlijk niet mooi. Te lomp eigenlijk. Duur is op zich het probleem niet...meer hoeveel wil je uitgeven voor een muurbeugel? Het is aan de andere kant toch een vrij permanent iets :).
Het is inderdaad een stevige beugel. Ik vind dat het van de situatie afhangt. Als hij ergens in een nis komt zie je toch niets van de beugel. Als hij helemaal vrij hangt zie je hem natuurlijk wel.
Het hangt ook van het gebruik af. Als je de tv echt elke dag gaat verplaatsen zou ik hem zeker overwegen. Ik vind dan persoonlijk de voordelen groter dan de nadelen van deze beugel. Als het maar voor af en toe is, is het inderdaad overkill.
PS: als het zo fijn mogelijk moet kijk dan ook eens naar de Thin reeks van Vogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik zet er even een foto bij voor een indruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EE8pIaiPwRH0Y5mLptJLGvkm/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fAjT5hxLAs5kH0Tz6bHfHtV7/thumb.jpg

Ik wil dus niet die Thin omdat de tv dan van plaats lijkt te veranderen door de enkele arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
wvkreg schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:24:
Ik zet er even een foto bij voor een indruk.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik wil dus niet die Thin omdat de tv dan van plaats lijkt te veranderen door de enkele arm.
Sorry maar die foto's zijn te klein. De Thin bestaat net zoals de Wall ook met dubbele arm. Kijk maar eens naar de Thin 345 of 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Groter dan maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cBzFrC4myZCtlKuaAJ9R76qy/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zFSgn2efRZP7vQrgYcauTzzQ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pk6iLCQxzj3jhasOaCzX2lrG/full.jpg

Ik zie het inderdaad. Ik zal dat zeker eens overleggen. Die zijn ook wel okay naar mijn mening, vooral de 345.

Ik zit erover te denken om ook de Denon Heos op te (laten) hangen. Wat is jullie mening daarover.
Hij kan ook prima op het tv kastje eronder op voetjes. Ik zal namelijk wel een PS4 en andere apparaten op de Denon aansluiten en de tv via ARC natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2017 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nog steeds aan het twijfelen over een beugel? Gewoon de knoop doorhakken. De pricewatch: Vogel's Wall 2245 Zwart voldoet aan al je wensen en is tenminste betaalbaar. Die beugel kan veel meer hebben dan z'n opgegeven draagvermogen, hij komt met 3 achterlijk grote bouten en fisscher pluggen. Zo me niks verbazen als je er zo 40 kg aan kan hangen. Om een idee te geven: de mijne hangt in gasbeton (cellenbeton) met slechts 2 van de 3 bouten, die ook nog eens een stuk korter/kleiner zijn dan de meegeleverde :+ Je kiest er ook nog eens voor om hem te laten monteren (al is het slechts 3 gaten boren, that's it), dus je hoeft je al helemaal geen zorgen te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 22-10-2017 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Ik denk toch aan de pricewatch: Vogel's WALL 3245 Draaibare tv-beugel 32"- 55" Zwart. Model is recenter en de prijs is minimaal hoger. Goed idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Volgens mij kan je niet echt een verkeerde keuze maken, al die beugels zijn oerdegelijk en het geld waard :) Als je gebonden ben aan PlatteTV als shop kan je ook gewoon de pricewatch: Vogel's Wall 2345 Zwart halen voor dezelfde prijs. Die is namelijk even duur, support ook 65" (al kunnen de 2245 en 3245 dat net zo goed..) en geeft je kennelijk meer rust qua gemoedstoestand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Maar dus niet de 3245?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
:? Eerst vraag je eindeloos in het LG topic waar er meerdere je vragen beantwoord hebben en nu een eigen topic met dezelfde vragen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Iemand nog een advies of een idee wat het verschil tussen de Vogel 2245 en de 3245 is?

Ik krijg net dit advies van PlatteTV. Ik wil dus de Wall 3245.

De Vogels Thin serie zou kunnen op een OLED tv, echter raden wij altijd de special beugels aan voor de OLED tv’s. Deze had zij u ook gestuurd zag ik. Mocht u deze te kostbaar vinden dan raden wij u de Vogels Thin serie aan, zoals deze is vermeld op de order. De Wall word dan ook echt een eigen risico in dit geval. Dit omdat een OLED een glasplaat is en de drukpunten dus anders liggen.

Wat moet ik hiermee?

[ Voor 150% gewijzigd door wvkreg op 24-10-2017 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
In overleg deze config gekozen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W3J8h8vPh9HwGRRlqRSUYzWx/full.png
Pagina: 1