WD MY book live doet het niet meer na stroom storign

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494057

Topicstarter
Mijn vraag
Vanmorgen naar een stroomstoring hier thuis (stroom er af in het hele huis) wil mijn MY BOOK LIVE 3TB niet meer opstarten. Met een bepaalde frequentie maakt hij wel een geluidje . maar meer ook niet. Lampje aan de voorkant brandt ook niet! Is hij door de stroomstoring overleden? (Stroom is van de meterkast afgeweest)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb geprobeerd de stroom 30 sec van de MY Book te halen. heb hem gereset. maar niet helpt.

Help.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 21:54
Je kan een andere adapter proberen, kijken of dat helpt. Anders wordt het tijd om je back-ups tevoorschijn te toveren :) Als het een wijkstoring was kan je nog kijken of je een claim bij je netbeheerder kan leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas geen wijkstoring. ;-) en die backups zijn... niet helemaal goed. ;-) de helft is goed vast gelegd. de andere helft helaas niet. (hoop dat ik dat weer te voorschijn kan halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Het is een beetje gokken wat hier het probleem is. Het zou mij niet verbazen als de boel is doorgefikt door een spanningspiek/-dip op het moment dat de stroom er weer op kwam. Wat er kapot gegaan is, kan van alles zijn. Met heel veel geluk is alleen de adapter kapot, maar het zou ook het "moederbord" van de NAS kunnen zijn of in het ergste geval de HDD zelf.

Om te beginnen kan je de adapter wisselen, maar dan moet je natuurlijk wel een geschikte adapter hebben liggen (voltage en amperage!).

Als je geen waarde hecht aan de garantie van het ding, kan je overwegen om de HDD uit het apparaat te halen. (Tutorial)

Vervolgens zou je de HDD in je PC kunnen hangen. Houd er wel rekening mee dat de My Book waarschijnlijk een filesystem gebruikt die niet direct door Windows herkend wordt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:04
Let óók op de polariteit als je een vervangende adapter uitprobeert ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik hem eruit haal. en hopen dat de HD te reden. Mijn grootste belang.
Ik hou jullie op de hoogte. Hij maakt ook een raar soort op start geluid. Het lijkt wel of hij niet door wilt starten. (lijkt wel een motor) (kan ik hier ook filmpjes plaatsen? dan kunnen jullie het geluid horen)

Oja. Rood led lampje brand continu

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 494057 op 22-10-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Sommige stukken van je posts zijn nauwelijks te begrijpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Komt dat er mega van baal en dat het qua tijd gigantisch verkeerd uitkomt.
Renault schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:06:
Sommige stukken van je posts zijn nauwelijks te begrijpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maar het zorgt er wel voor dat het heel veel lastiger wordt om je effectief advies te geven... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Anoniem: 494057 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:05:
Ik denk dat ik hem eruit haal. en hopen dat de HD te reden. Mijn grootste belang.
Even concreet: wat bedoel je in dit stuk te zeggen?
Wil je de data redden of de harddisk opnieuw kunnen gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Renault op 23-10-2017 00:00 ]

Pagina: 1