Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HTC A9s gekocht. Zit veel op de weg dus wil graag kunnen bellen via Bleutooth met de auto(wat ik voorheen ook deed met mijn vorige HYC telefoon). Nu krijg ik de telefoon wel verbonden maar kan ik er niet mee bellen. Ik rijdt een Renault Megane uit 2011.

Het afspelen van media lukt wel via de auto, maar krijg het bellen niet voor elkaar. Ook met een andere Bleutooth radio in een andere auto lukt het mij niet.

Volgens mij is het wel een namaak HTC uit China(ik weet niet of je dat ergens aan kan zien?).

Het ligt niet aan de auto's, andere telefoons die verbonden zijn doen het wel goed.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb een screenshot gemaakt van de instellingen maar kan die niet uploaden omdat ik niet genoeg karma heb. Daar is het vinkje van het bellen via bleutooth uit, die krijg ik dus niet aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers.
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:27:
Volgens mij is het wel een namaak HTC uit China(ik weet niet of je dat ergens aan kan zien?).
Als het een namaak HTC is, dan is het dus geen HTC A9s. Plaats een een paar foto's van het toestel en van de pagina 'Instellingen -> 'Over de telefoon'.

Maar waarom denk je dat het een namaak HTC is?
Ik heb een screenshot gemaakt van de instellingen maar kan die niet uploaden omdat ik niet genoeg karma heb.
Je kan afbeeldingen uploaden via www.imgur.com en het linkje hier delen.
Daar is het vinkje van het bellen via bleutooth uit, die krijg ik dus niet aan.
Is het vinkje Grayed out?

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 23-10-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel!

Eigenlijk niet echt een reden dat ik denk dat het namaak is, behalve de prijs en dat ik hem besteld heb bij een bedrijf die het hoofdkantoor in Hong Kong heeft staan ;)

Het vinkje van de optie bellen is alleen uit, van de opties media delen en contacten delen staan wel aan(Zie de eerste foto)

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/Z7HIJtBaV8TB/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/DDciiYL1XAMl/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/b2DxRdBiMca4/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/wLGEGFCrh35m/540.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:40:
Eigenlijk niet echt een reden dat ik denk dat het namaak is, behalve de prijs en dat ik hem besteld heb bij een bedrijf die het hoofdkantoor in Hong Kong heeft staan ;)
Het is dan wel even handig om te weten waar je hem precies besteld hebt.
Het vinkje van de optie bellen is alleen uit, van de opties media delen en contacten delen staan wel aan(Zie de eerste foto)
Kun je dit vinkje niet 'gewoon' aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:34:
[...]

Het is dan wel even handig om te weten waar je hem precies besteld hebt.

[...]

Kun je dit vinkje niet 'gewoon' aanzetten?
www.eglobalcentral.nl

Nee, dat heb ik al geprobeerd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Dat is een vrij gerenommeerde winkel, dus ik verwacht dat het toestel gewoon origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:02:
[...]

Dat is een vrij gerenommeerde winkel, dus ik verwacht dat het toestel gewoon origineel is.
Het is wel een orginele HTC alleen komt hij uit Maleisië, ben ik inmiddels achter.
Heb contact gehad met HTC, slechte klantenservice trouwens, ik heb geen garantie.
Dus opsturen wordt hem niet.
Probleem blijft. Maakt geen verbinding om te kunnen bellen met bleutooth via autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:43:
Het is wel een orginele HTC alleen komt hij uit Maleisië, ben ik inmiddels achter.
Die toestellen van die winkel komen inderdaad niet uit Europa, dat klopt wel.
ik heb geen garantie.
Ook niet via EGlobal? Die geven ook gewoon 12 of 24 maanden garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 24-01-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:07
Sowieso zal het geen kwaad kunnen het toestel eens te updaten... ik heb voor het werk een HTC A9 (welke ouder is) en die zit een hele android versie hoger... wie weet dat er een bluetooth probleem was en dat met een update is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Die toestellen van die winkel komen inderdaad niet uit Europa, dat klopt wel.

[...]

Ook niet via EGlobal? Die geven ook gewoon 12 of 24 maanden garantie.
Klopt, ik mag hem opsturen maar ze geven wel aan dat als er niets aan de hand is, ik de kosten moet betalen.
En hij moet naar Engeland opgestuurd worden, aangetekend. Ben bang dat hij kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:02:
Sowieso zal het geen kwaad kunnen het toestel eens te updaten... ik heb voor het werk een HTC A9 (welke ouder is) en die zit een hele android versie hoger... wie weet dat er een bluetooth probleem was en dat met een update is opgelost.
Hij geeft niet aan dat er een update is. Hoe kan ik hem dan updaten?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 22-02-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Hij geeft niet aan dat er een update is. Hoe kan ik hem dan updaten?
Vreemd, de A9s is nieuwer dan de A9 en zou minsten op dezelfde Android versie moeten zitten... kijk je wel 'instellingen->info->software updates'?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

MicGlou schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:58:
Vreemd, de A9s is nieuwer dan de A9 en zou minsten op dezelfde Android versie moeten zitten... kijk je wel 'instellingen->info->software updates'?
De A9 en de A9s zijn twee hele verschillende toestellen, daarnaast is de A9s een low-end toestel, terwijl de A9 een mid-end toestel is. Zo heel vreemd is het dus niet dat de Android versies verschillen.

Wanneer ik ook zoek op Nougat in combinatie met de A9s krijg ik alleen berichten te zien dat de A9 de update heeft ontvangen rond februari 2017. Ik denk dus dat Android 6 de laatste versie is voor de A9s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
rens-br schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:29:
[...]

De A9 en de A9s zijn twee hele verschillende toestellen, daarnaast is de A9s een low-end toestel, terwijl de A9 een mid-end toestel is. Zo heel vreemd is het dus niet dat de Android versies verschillen.

Wanneer ik ook zoek op Nougat in combinatie met de A9s krijg ik alleen berichten te zien dat de A9 de update heeft ontvangen rond februari 2017. Ik denk dus dat Android 6 de laatste versie is voor de A9s.
Dat is waar, met het toestel is wel een een jaar jonger en dan mag je toch enigszins verwachten dat er redelijk recente software op draait... de A9s is nog geen 1,5 jaar oud.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

MicGlou schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:43:
Dat is waar, met het toestel is wel een een jaar jonger en dan mag je toch enigszins verwachten dat er redelijk recente software op draait... de A9s is nog geen 1,5 jaar oud.
Verwachten mag je het zeker, krijgen is een tweede. Het toestel is uitgekomen met Android 6, heeft een Mediatek SOC en is een low-end model, dus update komen waarschijnlijk niet of mondjesmaat en dan over upgrades helemaal maar niet te beginnen.
Pagina: 1