Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 898843

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met de vraag wat ongeveer het starter salaris is van een hbo informaticus die web development heeft gekozen? En dan denk ik aan een front-end baan, angularjs/javascript developer.

Ik heb dan mbo applicatie ontwikkeling en hbo informatica afgerond. Wat zou ik kunnen vragen? Heb 0 werkervaring, maar wel 1-2 jaar freelance ervaring als web developer)

Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 07:32

D33F

Tweelingtemmer

Ik gok zelf dat rond de 2200/2300 een realistisch salaris is.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:00

P_Tingen

omdat het KAN

Een hele grove vuistregel is dat je met je HBO opleiding in de IT ongeveer 100 x je leeftijd verdient. In ieder geval gaat dit redelijk op tot aan je 30e

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 11:43
2200 lijkt mij idd normaal als een super verse schoolverlater zonder enige noemenswaardige kennis of ervaring. Want laten we wel wezen. wellicht dat je freelance ervaring iets mee telt maar hoeveel uur is dat? Waarschijnlijk geen 40 per week dus dat valt dan bijna weg

[ Voor 42% gewijzigd door PainkillA op 22-10-2017 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leeftijd x 100 voor het grootste gedeelte van het land, als starter. In de regio Amsterdam zou ik dat op leeftijd x 110 schatten. En blijf niet te lang bij 1 werkgever plakken, maximaal 3 jaar, want de grote stappen in salaris ga je vooral in het begin van je carrière maken en zeker niet bij dezelfde werkgever.

Straks, na 3 jaar werkervaring, ga je al snel naar leeftijd x 130 toe. Schroom ook niet met goede recruiters te werken, die kunnen jou goed verkopen en kunnen werkgevers tegen elkaar uitspelen voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:05
Regio is erg belangrijk voor de startsalarissen. In de randstad is de bandbreedte grofweg 2200-2600 euro zonder leaseauto of 2000-2200 met leaseauto (bij de grote detacheringstoko's) en het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je kunt en of je jezelf een beetje goed kunt verkopen.

In het noorden en oosten van het land liggen de salarissen wel iets lager dus verwacht daar iets dichter bij de 2000 als eerste bod dan 2500 maar onderhandelen kun je altijd natuurlijk.

Leeftijd x 100 is een mooie vuistregel maar geldt eigenlijk alleen als je nominaal hebt gestuurd en gemiddeld goed bent in je vak of jezelf verkopen. Van alle 'goede' mensen die ik ken uit mijn afstudeerjaar zit eigenlijk iedereen hier wel boven. Zit zelf op Leeftijd x 135 op dit moment.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik ben zelf begin 2017 begonnen met werken, en voor mij was het ook leeftijd x 100 (ik had daar dan nog wel een lease auto bovenop). Jouw freelance ervaring kan er zomaar voor zorgen om er 100-200 extra uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

P_Tingen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:02:
Een hele grove vuistregel is dat je met je HBO opleiding in de IT ongeveer 100 x je leeftijd verdient. In ieder geval gaat dit redelijk op tot aan je 30e
Waar komt die regel vandaan? Lijkt mij toch echt veel te generiek om ook maar enige waarde aan te hechten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Tsurany schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:23:
[...]

Waar komt die regel vandaan? Lijkt mij toch echt veel te generiek om ook maar enige waarde aan te hechten.
Vandaar dat het ook een hele grove vuistregel is, is ook wel een beetje wat ik in mijn omgeving zie.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
P_Tingen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:02:
Dan zou ik op mijn 29ste 2900 moeten krijgen ongeveer.

Maar op mijn 29ste begin ik pas. Heb dan hopelijk wel 1-2 jaar freelance ervaring, maar alsnog.

2900 voor mijn eerste baan (al ben ik 29) is veel :D! Is dat realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PainkillA schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:27:
2200 lijkt mij idd normaal als een super verse schoolverlater zonder enige noemenswaardige kennis of ervaring. Want laten we wel wezen. wellicht dat je freelance ervaring iets mee telt maar hoeveel uur is dat? Waarschijnlijk geen 40 per week dus dat valt dan bijna weg
Inderdaad, ik zou het niet weg laten. Maar het zou dan 6-12 uurtjes per week zijn. Dat is tog weer 40 uur per maand, 440 per jaar.

Het gaat mij straks eigenlijk niet eens om het freelancen. Maar om het opbouwen van mijn portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blue-eagle schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:05:
Leeftijd x 100 voor het grootste gedeelte van het land, als starter. In de regio Amsterdam zou ik dat op leeftijd x 110 schatten. En blijf niet te lang bij 1 werkgever plakken, maximaal 3 jaar, want de grote stappen in salaris ga je vooral in het begin van je carrière maken en zeker niet bij dezelfde werkgever.

Straks, na 3 jaar werkervaring, ga je al snel naar leeftijd x 130 toe. Schroom ook niet met goede recruiters te werken, die kunnen jou goed verkopen en kunnen werkgevers tegen elkaar uitspelen voor je.
Nice, dat is goed advies. Lijkt me leuk om straks met goede recruiters in contact te zijn als junior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel voor de antwoorden allemaal. Nu heb ik een veel beter beeld gekregen :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 898843 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Dan zou ik op mijn 29ste 2900 moeten krijgen ongeveer.

Maar op mijn 29ste begin ik pas. Heb dan hopelijk wel 1-2 jaar freelance ervaring, maar alsnog.

2900 voor mijn eerste baan (al ben ik 29) is veel :D! Is dat realistisch?
Dat is dus verre van realistisch. Vandaar dat zulke vuistregels vrij kansloos zijn. Zeker als je al ziet dat je na X jaar werkervaring opeens een totaal andere vuistregel moet pakken.

Starter is 2100-2500 euro afhankelijk van het bedrijf en de rest van de arbeidsvoorwaarden. Hoe dat er over drie jaar uit ziet hangt voornamelijk van je eigen vaardigheden af.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 17:02
T-8one schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:34:
Vandaar dat het ook een hele grove vuistregel is, is ook wel een beetje wat ik in mijn omgeving zie.
Dan nog zou je het moeten vertalen naar de 'carriereleeftijd' van iemand. Aangezien hij op hetzelfde niveau als een starter (van 22) zit, is 2200 een betere indicatie. Daarnaast vind ik 3700 voor iemand van 37 (mijn leeftijd) nogal aan de lage kant. En tenslotte is de rest van de 'package' ook nogal belangrijk. Leaseauto? Hoeveel pensioen legt de werkgever in? Bonus? Opleidingsbudget? Etc.

Je kunt m.i. beter naar gemiddelden in het "wat verdient" topic kijken. Zulke vuistregels doen meer schade dan dat ze nut hebben m.i.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 23-10-2017 14:02 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Dat is dus verre van realistisch. Vandaar dat zulke vuistregels vrij kansloos zijn. Zeker als je al ziet dat je na X jaar werkervaring opeens een totaal andere vuistregel moet pakken.

Starter is 2100-2500 euro afhankelijk van het bedrijf en de rest van de arbeidsvoorwaarden. Hoe dat er over drie jaar uit ziet hangt voornamelijk van je eigen vaardigheden af.
Juist ja, zoiets had ik dus in gedachten.

Ik vroeg even voor de zekerheid of die vuistregel ook geldt voor late instromers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hydra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Dan nog zou je het moeten vertalen naar de 'carriereleeftijd' van iemand. Aangezien hij op hetzelfde niveau als een starter (van 22) zit, is 2200 een betere indicatie. Daarnaast vind ik 3700 voor iemand van 37 (mijn leeftijd) nogal aan de lage kant. En tenslotte is de rest van de 'package' ook nogal belangrijk. Leaseauto? Hoeveel pensioen legt de werkgever in? Bonus? Opleidingsbudget? Etc.

Je kunt m.i. beter naar gemiddelden in het "wat verdient" topic kijken. Zulke vuistregels doen meer schade dan dat ze nut hebben m.i.
Zal er wat meer in gaan kijken. Heb al aardig wat bladzijdes daar doorgespit, en meestal begonnen ze op vroege leeftijd. De vraag hier was meer persoonlijk, vanwege mijn wat latere leeftijd en start dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hydra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Is 3700 te laag voor een 37 jarige? Hoeveel ervaring heb je dan, 15 jaar? Dus dan is 3700 te weinig voor 15 jaar ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06 20:31
Denk niet dat je overal per x-jaar ervaring +€xxx kunt tellen.
Sommige mensen hebben bijvoorbeeld veel ervaring maar zitten vast in een loonschaal die vast ligt in een cao oid.

Je kunt ook de vraag omdraaien naar: 'wat denk jij dat je waard bent?' of 'waarom zou je werkgever jou dit betalen?'.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 17:02
Anoniem: 898843 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:43:
Is 3700 te laag voor een 37 jarige? Hoeveel ervaring heb je dan, 15 jaar? Dus dan is 3700 te weinig voor 15 jaar ervaring?
FYI: Hier op GoT proberen we te voorkomen dat we X posts onder elkaar posten. Dus als je op meerdere dingen na elkaar reageert, edit je post dan ff en plak ze onder elkaar.

En ja, ik heb zo'n 15 jaar ervaring en verdien (op basis van 40 uur) zo'n 5k per maand. Da's nog exclusief secundaire voorwaarden (leaseauto, pensioeninleg) en bonus.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 898843 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Hangt van de ervaring af. Als jouw ervaring bestaat uit 15 jaar lang hetzelfde werk uitvoeren hoeft dat echt niet zoveel waard te zijn.

Een developer die 15 jaar lang enkel wat HTML en JavaScript werk uitvoerd is veel minder waard dan iemand die in die 15 jaar is uitgegroeid tot Architect of verantwoordelijk is voor het werk van een complete development afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hydra schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

FYI: Hier op GoT proberen we te voorkomen dat we X posts onder elkaar posten. Dus als je op meerdere dingen na elkaar reageert, edit je post dan ff en plak ze onder elkaar.

En ja, ik heb zo'n 15 jaar ervaring en verdien (op basis van 40 uur) zo'n 5k per maand. Da's nog exclusief secundaire voorwaarden (leaseauto, pensioeninleg) en bonus.
Nice.

Ja is goed.
Pagina: 1