Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste cpu voor lga775 (of LGA771)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een ga-x38-dq6 moba, uit welke cpu krijg je de meeste performance die voor dit moederbord beschikbaar is?

Het is een LGA775 moba, maar heb ook iets gezien over het modden van LGA775 naar 771, raadden jullie mij dat aan? En welk cpu zou ik dan kopen nadat hij naar LGA771 is gemodded?

Alvast bedankt

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Core™ 2 Extreme QX9770 is zo ongeveer de snelste die officieel ondersteunt wordt door dat bord.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
771 CPU's werken niet op X38 moederborden. Je hebt daarvoor een P of een G moederbord nodig.
een QX9770 of een geoverclockte Q9650 is dan het snelste wat je er op gaat krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
https://www.gigabyte.com/...t?Type=Product&Value=2665

Ik denk dat al die quadcores naar ongeveer hetzelfde niveau over te klokken zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:46:
https://www.gigabyte.com/...t?Type=Product&Value=2665

Ik denk dat al die quadcores naar ongeveer hetzelfde niveau over te klokken zijn.
Is de Q9770 niet ook een quadcore? Wat maakt die eigenlijk zoveel sterker?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De X in de naam staat voor unlocked multiplier, wat het makkelijker/beter maakt om over te klokken doordat je niet teveel met de FSB hoeft te spelen.
Dat laatste zal met dit moederbord ook prima gaan, je zal eerder tegen temperatuur limieten aanlopen dan dat FSB je niet ver genoeg brengt.
Ik zou zeggen dat een Q9450 meer dan goed genoeg is, die kun je doorgaans ook tot 3,8GHz overklokken net als de Q9550 en Q9650).
Allemaal afhankelijk van de prijs natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 22-10-2017 13:53 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:42
Je hebt ook nog de Xeon 3000 series voor Socket 775, die zouden ook moeten werken.
Een X3380 is dan de snelste, maar een X3350,60,70 en L3360 zijn ook erg goede alternatieven afhankelijk van de prijs.
Een QX9770 blijft toch de snelste voor jouw moederbord, probeer die echter maar eens te krijgen voor een normale prijs...

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1