Hoi Tweakers,
Ik denk (bijna 100%) zeker dat een politieke partij (of hun IT Provider) hun email database heeft gelekt.
Dit houdt in dat alle email addressen van de leden van deze partij ergens in een spammers database zitten.
- Waar kan ik dit melden als de Partij geen email heeft? Ik ga ze zowiezo morgen proberen te bellen.
Achtergrond info:
- Al mijn email adressen zijn uniek en niet te raden voor spam-doeleinden
- Dit email adres was specifiek uitgegeven voor de politieke partij
- Afzender was spammert partij.nl
- Mailservers waren -> politieke partij (geverifieerd met WHOIS, het is hun IT leverancier) -> mijn mailserver
- Tussenpartijen: Geen
(headers wil ik best posten, maar dan haal ik de naam van de Partij + mijn eigen email eruit want niet relevant.)
Groeten,
Mark.
PS: Ik kon zo snel niet het juiste forum vinden hiervoor
Ik denk (bijna 100%) zeker dat een politieke partij (of hun IT Provider) hun email database heeft gelekt.
Dit houdt in dat alle email addressen van de leden van deze partij ergens in een spammers database zitten.
- Waar kan ik dit melden als de Partij geen email heeft? Ik ga ze zowiezo morgen proberen te bellen.
Achtergrond info:
- Al mijn email adressen zijn uniek en niet te raden voor spam-doeleinden
- Dit email adres was specifiek uitgegeven voor de politieke partij
- Afzender was spammert partij.nl
- Mailservers waren -> politieke partij (geverifieerd met WHOIS, het is hun IT leverancier) -> mijn mailserver
- Tussenpartijen: Geen
(headers wil ik best posten, maar dan haal ik de naam van de Partij + mijn eigen email eruit want niet relevant.)
Groeten,
Mark.
PS: Ik kon zo snel niet het juiste forum vinden hiervoor