@
Bastiaan je was me net voor.
Kleurcodes is hexadecimaal. Ofwel, 0 tm 9 dan A tm F.
Volgens mij is dat ook echt de enige fout in die css.
Ikzelf heb echt een hekel aan al die YouTube tutorials. Mede vanwege het moeten pauzeren als je zelf wat wilt doen. Ik zoek vaak de tekst versies op.
Ga kijken naar wat je wilt en zoek daarop qua tutorials. Je kunt dingen samenvoegen etc. En pas niet teveel aan. Controleer na wijzigingen of het werkt.
Daarnaast kun je in bijvoorbeeld edge en IE gebruik maken van F11 om de broncode te bekijken van je site en daar ook dingen aanpassen om te zien hoe het oogt. Dit kan met andere browser's ook volgens mij.
Je kunt ook kijken naar een wysiwyg (what you see is what you get) editor. Daar kun je zowel in code werken als gewoon onderdelen plaatsen en in code zien wat er gebeurd.
Ikzelf ben opgegroeid met Dreamweaver, maar ook met kladblok om code aan te passen. Maar dat is ook als je weet wat je doet.
Probeer te begrijpen wat er gebeurd.
Een css gebruik je zodat je niet in je code opmaak hoeft te veranderen of bovenaan je html de css hoeft in te voegen. Je kunt middels css je gehele site veranderen zonder de html ed in te hoeven. Mits je je pagina's maar goed op orde hebt.
Goed voorbeeld is:
http://www.csszengarden.com
[
Voor 32% gewijzigd door
Arunia op 22-10-2017 11:23
]