Wat is wijsheid

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan D
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-05-2023
Goed dit is mijn eerste topic.

Ik zit met het volgende,
Ik heb een zenith en een 1950X en ben van plan om heel snel een 1080TI aan te schaffen wat is slim om te doen, ik ben altijd met al mijn builds bij air koeling gebleven. Maar met de noctua die ik nu heb heb ik zo mijn twijfels. Tempus zijn bij idle 59 graden en met video's renderen loopt het al snel naar de 70°.
Volgens alternate zou het aan de koeling kunnen liggen, quote als de pasta en Vent goed zijn geïnstalleerd.

Nu wil ik graag over stappen naar water koeling,

Ik snap dat dat persoonlijk is,,

Gelukkig is er het tweakers form om mij hopelijk in de juiste richting te sturen.
Ik heb een corsair 900D een zenith en een 1950x
En snel 1 of 2 1080TI met water koeling
Ik dacht zelf om voor custom te gaan, met hard tubbing.
Onderin de kast 2x 480 koelers
2 grootste Res die er in passen naast elkaar
1 CPU pomp
1 GPU pomp

Ik weet niet voor welk merk ik moet gaan (EKWB?)

Ben bereid om er 600 / 1000 euro voor uit te trekken

Mvg
Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
Ik zou zelf beginnen net een lijstje met wat je allemaal nodig denkt te hebben. En ga je voor looks?(rgb?) Of voor stil? Of de hoogst mogelijke OC? Of alle 3 in 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan D
Zou zeker voor de looks met RGB en absoluut overkill om genoeg ruimte te hebben voor over klokken .En stil Zou mooi zijn.

Ik denk dat dat net zo onmogelijk als met een Ferrari 1 op 30 te rijden

2 koelers voor GPU van 480 ?
1 koeler voor CPU van 480 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
Je kan alle 3 in 1 hebben hoor. Alleen als je bereid bent te betalen. 3x 480 met 2x2d5 pompen en 24 noctua's met 12 phanteks halo's bv ga je niet redden met 1000 euro. (En dan nog eens rgb fittings) Maar gelukkig is dat ook totaal niet nodig. De minimale standaard is 120mm rad per onderdeel. Je CPU zal ik wel wat ruimer nemen. Bv 240. En dan nog eens 120mm extra als ruimte. Jij zal er uiteindelijk dan op 480mm met 2x 480 heb je meer dan genoeg. Nevis het uiteindelijk nog niet genoeg kan je altijd nog een 480 later bij doen. Met een kraantje is je loop zo leeg.

Dus begin gewoon eens met een lijstje. Wil je van meerdere merken iets bestellen. Is Highflow zeker een aanrader. Prima geprijst. En korting systeem. En service is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan D
Zijn er ook merken waar ik vandaan moet blijven

En wat zijn top merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem om te beginnen Het algemeen beleid eens door met betrekking tot goede topicstarts. Zo heb je niet vermeld wat je zelf al hebt gevonden en waarom dat niet voldeed. Verder is [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes wellicht ook interessant om door te nemen. We zijn geen helpdesk en verwachten in ieder geval een minimum aan eigen inzet. Aangezien dat hier ontbreekt gaat je topic dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.