Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhanno
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-04 16:52
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk de beelden van mijn gopro hero 5 en DJI Mavic Drone bewerken, zowel 1080 als 4k. Ik ben een beginner maar vind het allemaal erg leuk dus kan zomaar door enthousiasme van iMovie naar bijvoorbeeld een wat uitgebreider programma schakelen.

Wat is je budget?
Ik heb nu € 3.000,- gespaard maar dit zal vast niet nodig zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben gewend te werken achter een desktop wat ik erg prettig vind maar omdat ik flexibel wil zijn en sneller op locatie met de beelden aan de slag wil gaan en eventueel op reis heb ik toch voor de laptop gekozen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb altijd alle onderdelen los gekocht bij Alternate om deze zelf in te bouwen en heb altijd met Windows gewerkt... toch ben ik erg gecharmeerd van Apple; ondanks dat ik mij ervan bewust ben dat je hier onnodig veel voor betaalt. Dit doe ik tenslotte ook elke keer al als de nieuwe iPhone uit komt.. De looks de bediening, ik vind het mooi! Echter staat het editen van mijn beelden centraal in dit verzoek.

Ik heb mijn oog laten vallen op deze Macbook:

Apple MacBook Pro 2017 15,4", i7 2,9GHz, 512GB ssd Zilver (Qwerty)

Een Apple verkoper raadde mij aan om voor een 13" macbook te gaan en hierbij een los 4k scherm te kopen om ook thuis prettig te kunnen werken maar ik vraag mij af of deze snel genoeg zijn mocht ik in de toekomst voor het editen zwaardere programma's gaan gebruiken.

Wie kan mij helpen bij de keuze om voor een macbook te gaan of ben ik dan toch onnodig heel veel geld aan het uitgeven en kan ik beter voor een windows laptop gaan waarbij ik misschien 1000,- minder kwijt ben.

512 gb opslag is natuurlijk ook niet zo veel... Misschien is hierbij een externe opslag ook prima..
Ik vind het echt moeilijk en kom niet verder dan dit 8)7

Ik sta nog steeds open voor de beste alternatieven van windows.

ps. mijn zwager vertrekt morgen naar Minnesota (VS) en naast zijn hotel zit een bestbuy winkel. De dollar staat heel gunstig en de laptops zijn hier veel voordeliger.. er komt alleen een salestax van 7% bij en de kosten voor een nederlandse lader. Garantie is dan 1 jaar (wereldwijd) ipv 2 zoals in Nederland. Ik ben bereid het risico te lopen dat mijn zwager uit de rij wordt gepikt om alsnog een hoge boete te betalen. Hij zal de doos weg gooien, de laptop volledig in gebruik nemen en zijn content er op zetten om geloofwaardiger over te komen.

Bestbuy (VS) macbook

inclusief salestax $2885,75 = € 2.449,- + NL oplader € 83,- = € 2.532,- (als het lukt uiteraard)

[ Voor 11% gewijzigd door hhanno op 22-10-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

beginner videobewerking en dan wil je gelijk al 3k uitgeven?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhanno
@ComputerHoed Ik wil graag alle opties open houden, als ik nu investeer hoef ik minder snel een nieuwe laptop te komen.. Maar praat me vooral af van gekke ideeën, het is mijn enige spaarpotje en ik heb een hoop hobby's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Simpeler laptop nemen (voor ca 1K), en het echte werk op de je desktop doen. Houd je nog 2K over voor leuke dingen... Een desktop heeft altijd meer PKs dan een laptop, vaak een beter (en groter) scherm (voor minder geld). En als je het geld perse kwijt wilt: er zijn genoeg andere goede doelen waar je een gift aan kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57702
Prima laptop om iets op te bewerken.
En dan je zwaardere werk op dekstop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 10:12
Ikzelf zit met exact dezelfde vraag maar heb een veel kleiner budget.

Eisen die ik voor mezelf heb gesteld:
Aparte videokaart in het apparaat
16GB Ram
minimaal 4 cores
Maximaal 15"ivm draagbaarheid.

Ik kwam uit op de volgende:
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd

Deze heb ik nog niet gekocht, maar staat op dit moment bovenaan mijn lijst.
Hou je geld over voor je professionele programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhanno
Ziet er goed uit; maar dan wel de versie met 4k scherm neem ik aan? Anders kan ik alsnog niet kijken en bewerken in 4k? Dus voor €1.699,- ben je klaar.
Thomaskrop schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:27:
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57702
Prima laptop om iets op te bewerken.
En dan je zwaardere werk op dekstop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhanno
Overweeg jij ook een mac te kopen en twijfel je tussen goedkopere windows alternatieven?

Is het geen probleem om 4k te editen op een 1080 scherm?
Snuitebolletje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:20:
Ikzelf zit met exact dezelfde vraag maar heb een veel kleiner budget.

Eisen die ik voor mezelf heb gesteld:
Aparte videokaart in het apparaat
16GB Ram
minimaal 4 cores
Maximaal 15"ivm draagbaarheid.

Ik kwam uit op de volgende:
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd

Deze heb ik nog niet gekocht, maar staat op dit moment bovenaan mijn lijst.
Hou je geld over voor je professionele programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
hhanno schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:40:
Ziet er goed uit; maar dan wel de versie met 4k scherm neem ik aan? Anders kan ik alsnog niet kijken en bewerken in 4k? Dus voor €1.699,- ben je klaar.

[...]
Ow, denk dat ik de verkeerde heb aangeklikt.
Bedoelde de gene met 4k scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 10:12
hhanno schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:42:
Overweeg jij ook een mac te kopen en twijfel je tussen goedkopere windows alternatieven?

Is het geen probleem om 4k te editen op een 1080 scherm?

[...]
Tijdens het videobewerken verwacht ik hier geen problemen mee te hebben. Een 4K scherm is heel leuk en ziet er super gelikt uit, maar ik heb liever een goed performende machine. Het geld wat ik uitspaar tov zo een erg duur apparaat steek ik liever in een goede monitor thuis, nog een extra gopro etc.

Met de juiste software kan je ook 4x inzoomen om wel alle pixels te kunnen tellen en te kunnen checken of het op 4K ook mooi wordt.
Pagina: 1