Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:40
Hi,

Ik heb jullie hulp nodig! Momenteel heb ik de huidige situatie:

PC met:
  • Windows 10 Pro
  • Plex Media Center
  • VirtualBox (CentOS) met Apache/MySQL/PHP
Nu wil ik deze machine ombouwen naar Unraid en zowel Plex als Apache/MySQL/PHP in docker draaien.

Ik vraag me af of er een performance verschil is tussen de huidige situatie en gewenste situatie. Wat ik zo lees zal het niet veel mogen schelen.

Daarnaast weet ik niet wat nu gewoon slim is. Alle applicaties in Docker containers of alleen Plex in docker en de rest een virtuele machine? Mij lijkt het voor beheer makkelijker om alles in Docker containers te stoppen, maar kunnen ze dan ongestoord met elkaar communiceren bijv.?

Hoe worden de resources verdeeld tussen de Docker containers?

Ik verneem graag! jullie hulp/mening wordt erg gewaardeerd _/-\o_

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:35
Ikzelf draai ook nu ongeveer een half jaar met unraid. Mij bevalt het zelf prima

De docker containers werken zelf met poorten. In mijn geval draaien sabnzbd en de unify controller op standaard dezelfde waarbij je dan zelf een andere poort aan moet geven. Zelf heb ik nooit problemen met Plex in een docker containers gehad

Vm's installeren is de eerste keer even uitzoeken ivm ide/sata controllers. Bij vm's kan je wel aangeven hoeveel cpus en ram e.d. aangeven

• Ruvetuve
TomdeJ schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:25:
Ikzelf draai ook nu ongeveer een half jaar met unraid. Mij bevalt het zelf prima

De docker containers werken zelf met poorten. In mijn geval draaien sabnzbd en de unify controller op standaard dezelfde waarbij je dan zelf een andere poort aan moet geven. Zelf heb ik nooit problemen met Plex in een docker containers gehad

Vm's installeren is de eerste keer even uitzoeken ivm ide/sata controllers. Bij vm's kan je wel aangeven hoeveel cpus en ram e.d. aangeven
Thanks voor je ervaringen! Werken kanalen zoals SubZero ook gewoon via Docker? Enige afwijkingen? En heb je ervaring met migratie van Windows naar Docker met behoudt van je library?

• Endpoint
Is het heel erg als ik SubZero niet ken?

Alle docker containers die ik download haal ik hier vandaan: https://rawgit.com/Squidl...ad/master/forumpost0.html

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Is er een reden dat je specifiek voor Unraid wilt gaan en niet voor meer klassieke vormen?

Ik heb ook ooit een keer naar Unraid gekeken maar werd er niet heel erg warm van.

Daarbij, VirtualBox voor servervirtualisatie is sub-optimaal. Het werkt (in fact, ik weet dat een bepaald commercieel product er ook gebruik van maakt) maar het is er absoluut niet voor bedoeld / voor gemaakt.

Als ik zo vrij mag zijn een beetje ongevraagd advies:
Denk eerst na of je wel VBox / Unraid wilt en of er geen betere oplossingen zijn voor je probleem. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Ruvetuve
Ik zoek een oplossing om beter gebruik te maken van mijn resources. Unraid komt op een sterkere PC te draaien met meer RAM en uitbreidingsmogelijkheden.

Ik wil daar ook een VM met Windows 10 op draaien voor kantoor werk terwijl ik de overige resources op de achtergrond gebruik voor de genoemde applicaties.

Momenteel heb ik opslag op een 4-bay synology staan die ik expose naar de Plex installatie. In de PC die ik voor Unraid wil inzetten heb ik nu een aantal hard disks voor back-up van de Synology.

Ik ben wel gecharmeerd van de RAID mogelijkheden van Unraid. Iets meer als JBOD en toch een veiligheid van de parity disk.

Tevens heb ik momenteel JBOD in de Synology omdat ik geen opslag verloren wil laten gaan (heb maar 4 slots). in de PC is dit wel mogelijk (6+ slots). Met de huidige JBOD opstelling heb ik problemen met het plaatsen van de data. Ik heb een mappen structuur zoals TV-SERIES-1 TV-SERIES-2 etc. Daardoor moet ik continue schuiven met mijn data als een disk vol dreigt te raken.

Met Unraid offer ik maar 1 disk op (heb een 8TB voor gehaald zodat er in de toekomst disk ter grote van 8TB toegevoegd kunnen worden aan de unRAID opstelling). Synology gaat in de nieuwe situatie terug naar pure back-up van de Unraid machine.

Welke klassiekere vorm denk jij aan, virtualisatie en daar een of meerdere VM's op draaien?

(ik begrijp dat sommige data in deze post bij de openingspost hadden gepast, excuses)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Qua klassieke vormen doelt hij op bare metal hypervisors zoals ESXi, Proxmox/KVM, Xen, you name it.

Dan is je bak niets meer dan een sloot resources die je doorsluist naar de gewenste VM's en heb je geen zaken als een desktop environment met programma's nodig om je VM's te draaien. Je doet alles vanuit een web interface.

Voordeel van de genoemde producten is dat ze alle voor jouw toepassing gratis gebruikt kunnen worden en onbeperkt zijn qua storage, CPU en geheugen, waar Unraid niet langer gratis gebruikt kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 23-10-2017 09:59 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Endpoint
Dat is inderdaad wel waar, ESXi dan wel Proxmox is gratis te gebruiken. Zelf heb ik toendertijd gekozen omdat unraid out of the box docker containers ondersteund en VM's kan draaien. Ben toen bewust overgestapt van Freenas naar unRaid omdat ik het niet voor elkaar kreeg om de schijven uit te laten schakelen voor energiebesparing.

unRaid is vriendelijk in omgang, maar wel betaald. Zelf vond ik ESXi mijn doel voorbij streven(Plex en download client).

De keuze is reuze

• Ruvetuve
Ok duidelijk. Even wat argumenten voor unRaid :)

Wat een keuze inderdaad! Voor ik van unRaid had gehoord keek ik eerst naar Proxmox.

Ik zal dan wel een bepaalde RAID opstelling in Proxmox moeten gebruiken waarbij alle schijven aan staan (wil ik om diverse redenen niet) en de traditionele RAID opstellingen zijn lastiger uit te breiden (correct me if i'am wrong).

De opoffering voor parity lijkt bij unraid minimaal te zijn met de flexibiliteit/uitbreidbaarheid van JBOD.

Tevens voel ik wel wat voor de Docker opzet van unraid en kan ik een VM booten naar de schermen voor toch PC functionaliteit. Ik denk er nu aan om de apache/mysql/php in een VM te draaien of focker-compose. In ieder geval geeft het mij een flexibiliteit om het een en ander te testen in Docker (i know, kan ook in een VM).

Ik wil in ieder geval af van de Windows 10 + VirtualBox setup.

De licentie van unRaid zie ik niet als bottleneck.

Dank voor jullie info, much appreciated.
Pagina: 1