In Macbook Pro 15GB data in foto's opslag, hoe verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

De opslag capaciteit van mijn Macbook Pro is langzaam aan vol aan het raken, waardoor ik met name problemen ervaar bij het gebruik van iMovie, waarin ik grote HD beelden bewerk.

Ik probeer daarom zo optimaal mogelijk met mijn data capaciteit om te gaan.

Als ik naar opslag beheer in Macbook Pro ga, dan geeft deze aan, dat er 15 GB in foto's op mijn Macbook staat, maar ik heb geen enkele foto in iFoto's en ook niet in bijvoorbeeld verwijderde foto's.

Verder heb ik 8 GB in iTunes, terwijl ik daar ook maar enkele nummers heb.

Hoe kan ik deze data vinden/verwijderen? In beiden de programma's iFoto's en iTunes kan ik de data niet terugvinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
ccleaner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De inhoud van je iTunes kun je vinden in je thuis map -> Muziek. Daar staat een map met iTunes. Die 8 GB zou best eens kunnen zijn van reservekopiën, apps en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:56
Ik gebruik GrandPerspective als tooltje om te laten zien wat er waar wordt opgeslagen op mijn Mac. Tegenwoordig kost deze tool ook wat geld maar mijn inziens wel waard. Soortgelijke (gratis) tools zijn Disk Inventory X, Daisy Disk (trial) en Disk Drill bijvoorbeeld.

Heel eenvoudig om mee te zien waar er bestanden staan die veel ruimte innemen!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, en voor je Foto's kun je naar de map Afbeeldingen gaan in je thuismap. Klik daar 1 keer op Foto's-bibliotheek, daarna met de rechter muisknop op dit "bestand". Selecteer daar de optie "Toon pakketinhoud".

In het nieuwe venster wat opent ga je naar de map "Masters". Deze map beheert de originele bestanden. Deze zouden ook in Foto's moeten staan. Je kunt ze in ieder geval vanuit Finder verwijderen wanneer je ze niet meer wilt hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door sypie op 22-10-2017 17:15 ]