Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop voor Solidworks (3D ontwerpen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een systeem in elkaar aan het zetten om vervolgens te gaan 3d ontwerpen.
Dit zijn de componenten die ik tot nu toe heb en ik vraag me af of dit een goede set-up is.

-lntel Core i7-7700K

-ASUS PRIME Z270-A - Motherboard

-Corsair CS Series CS750M - Voeding ( intern )

-Cooler Master Hyper 212 LED Turbo CPU-koellichaam met ventilator

-GeIL 16 GB DDR4-2400 2 piece Kit, Werkgeheugen

-Samsung 850 EVO SATA III 2.5inch SSD

-PNY VCQK620-PB Quadro K620 2GB GDDR3 videokaart

-Sharkoon M25-W Midi-Toren Zwart computerbehuizing

-ASUS DRW-24D5MT - Schijfstation

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga de computer uitsluitend gebruiken voor Solidworks, 3d ontwerpen en het renderen van deze ontwerpen.

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Ik ga werken met een scherm van 27 inch met 60 Hz

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit nu op 1100 en heb een maximum van 1200 maar het mag altijd goedkoper :D

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alleen deze onderdelen denk ik, of mis ik nog wat?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
ik wil gewoon dat het systeem goed werkt en dat ik niet te lang hoef te wachten op het renderen en het verplaatsen van het 3d ontwerp binnen het programma solidworks

Alvast bedankt voor de hulp!
Meneer Scholten

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou eerst de eisen nog even wat verder uitwerken; over wat voor assemblies hebben we het hier en hebben we het over professioneel gebruik? bedenk dan goed hoe lang je eventueel kunt troubleshooten of hoe lang je kunt wachten op een vervangend onderdeel. prebuilt systemen met next-day service kunnen een uitkomst bieden.
de voeding is aardig overbemeten, pak een goede 4-500W voeding als je geen GPU neemt. Verder is een K-model leuk als je gaat overklokken; anders kun je besparen door een non-K te nemen. Als je de CPU wisselt, pak dan direct de laatste generatie (8700K+Z370, nog een pak performance extra) en kijk ook eens wat AMD Ryzen te bieden heeft.

qua GPU is SW volgens mij niet erg kieskeurig wat betreft quadro of niet; een 1050(Ti) is beduidend sneller dan die K620.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger