Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

µATX: €800 pc build.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik ben al maanden opzoek naar een geschikte pc. Na talloze lijstjes en een aantal topics verder te zijn heb ik een duidelijke visie. Ik wil graag een game pc van +/- €800 samenstellen.

De pc zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor gamen. Ik heb het dan over games zoals PUBG, NFS Payback, maar ook oudere games zoals Splintercell en TF2. Voor de rest natuurlijk het gebruikelijke huis tuin en keuken werk en ook af en toe wat kleine editing en misschien hier en daar wat videootjes op nemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €800, maar het is zeker mogelijk om €900 uit te geven als het een zeer duidelijke meerwaarde heeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is zeer belangrijk om te weten dat ik deze pc bouw met de intentie om voor 2 tot 3 jaar door te gaan. Ik heb geen extreem duurzame producten nodig. Dit omdat ik waarschijnlijk over de 2 tot 3 jaar tijd weer een nieuwe pc zal gaan samenstellen. Wel wil ik graag een pc die koel blijft. Oftewel ik heb een case nodig met goede airflow. Over het algemeen wil ik ook het beste waar voor mijn geld. Duurzaamheid is dus niet super belangrijk.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal zeer belangrijke vragen wat betreft de pc.
- Is 350 PSU watt genoeg voor de pc?
- Is er een case met betere airflow dan degene die ik nu heb gekozen?
- Is de videokaart die ik gekozen heb goed? Voor zover mijn research klopt schijnt het een excellente kaart te zijn.
- Zijn er nog fouten gemaakt bij het samenstellen? Zijn er dingen niet compatibel? Zijn er nog betere opties?

Alvast bedankt,

Peter S

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 184,95€ 184,95
1ASRock H110M-DGS R3.0€ 46,-€ 46,-
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 284,90€ 284,90
1Seagate Barracuda, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Corsair Graphite 230T€ 69,30€ 69,30
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/16€ 129,95€ 129,95
1be quiet! Pure Power 10 350W€ 37,99€ 37,99
1WD Green SSD 2,5" 120GB€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 851,59

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2017 19:09 . Reden: kleine toevoegingen gedaan ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:46:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is zeer belangrijk om te weten dat ik deze pc bouw met de intentie om voor 2 tot 3 jaar door te gaan. Ik heb geen extreem duurzame producten nodig. Dit omdat ik waarschijnlijk over de 2 tot 3 jaar tijd weer een nieuwe pc zal gaan samenstellen. Wel wil ik graag een pc die koel blijft. Oftewel ik heb een case nodig met goede airflow. Over het algemeen wil ik ook het beste waar voor mijn geld. Duurzaamheid is dus niet super belangrijk.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal zeer belangrijke vragen wat betreft de pc.
- Is 350 PSU watt genoeg voor de pc?
- Is er een case met betere airflow dan degene die ik nu heb gekozen?
- Is de videokaart die ik gekozen heb goed? Voor zover mijn research klopt schijnt het een excellente kaart te zijn.
- Zijn er nog fouten gemaakt bij het samenstellen? Zijn er dingen niet compatibel? Zijn er nog betere opties?

Alvast bedankt,

Peter S

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 184,95€ 184,95
1ASRock H110M-DGS R3.0€ 46,-€ 46,-
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 297,-€ 297,-
1Corsair Graphite 230T€ 69,30€ 69,30
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/16€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,19
Je hebt een bios update nodig voor die cpu. Ook heb je een ATX kast met een Uatx bord ? 350watt is aan de krapen kant kijk anders naar een 450watt psu

confused reality

Verwijderd

Allereerst mis ik (SSD) opslag.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1806487

Heeft dit topic verder niks opgeleverd aangezien je op Coffee Lake wou wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Sweatleek schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:55:
[...]

Je hebt een bios update nodig voor die cpu. Ook heb je een ATX kast met een Uatx bord ? 350watt is aan de krapen kant kijk anders naar een 450watt psu
Bedankt voor je hulp!

Bios update? Betekent dat ik mijn mobo's bios moet updaten zodat het de cpu support?

En bij die kast stond bij form factor dit: ATX (Standard), Micro-ATX (µATX), Mini-ITX
Ik had namelijk de tweakers pricewatch zoekfunctie ingesteld op µATX :?

En verder, ik dacht met 350 goed te zitten, 450 lijkt me overkill. Ik heb het namelijk berekend met onderstaande website. Of is die niet betrouwbaar?

Bron: https://outervision.com/power-supply-calculator

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:30:
Allereerst mis ik (SSD) opslag.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1806487

Heeft dit topic verder niks opgeleverd aangezien je op Coffee Lake wou wachten.
Bedankt, damn, hoe kan ik dat vergeten :D

En ja klopt. Heb besloten om budget wat in te perken. Met dat kleiner budget lijkt coffee lake ineens een stuk minder interessant. (mobo prijzen)

• Sweatleek

Sweatleek

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Bedankt voor je hulp!

Bios update? Betekent dat ik mijn mobo's bios moet updaten zodat het de cpu support?

En bij die kast stond bij form factor dit: ATX (Standard), Micro-ATX (µATX), Mini-ITX

En verder, ik dacht met 350 goed te zitten, 450 lijkt me overkill. Ik heb het namelijk berekend met onderstaande website. Of is die niet betrouwbaar?

Bron: https://outervision.com/power-supply-calculator
Ja je moederbord heeft een bios update nodig zo dat hij weer werkt. Kijk anders even naar 200 siries moederborden van intel die hebben geen bios update nodig voro gebruikt

Ja je moederbord past gewoon in die kast, Maar waarom wil je geen atx moederbord. Anders is het een betje zonden van de formfactor. En het staat ook in de titel dat je een Matx pc wilt. van daar

Overkill maakt niet uit zo lang je maar niet een 1000watt psu neemt. Je pc gaat er door niet meer stroom verbruiken of zo. Het is meer voor in de toekomst als je misschien een beter gpu wilt of meer opslag neemt.

Hier zijn wat leuke kaste van Matx voor maat die minder zijn dan je orgnelen kast
pricewatch: Thermaltake Core V21
pricewatch: Fractal Design Core 1500
pricewatch: Cooler Master Masterbox Lite 3.1

[ Voor 16% gewijzigd door Sweatleek op 21-10-2017 19:06 ]

confused reality

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:57:
[...]
Micro- ATX kies je normaal gesproken vanwege het formaat. Neem je dan een kast waar ook ATX in past is alle winst weg.

Als ik iets kleiners zoek filter ik de pricewatch meestal zodat er juist geen ATX in past, bv: categorie: Behuizingen

Verwijderd

Topicstarter
Sweatleek schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Ja je moederbord heeft een bios update nodig zo dat hij weer werkt. Kijk anders even naar 200 siries moederborden van intel die hebben geen bios update nodig voro gebruikt

Ja je moederbord past gewoon in die kast, Maar waarom wil je geen atx moederbord. Anders is het een betje zonden van de formfactor. En het staat ook in de titel dat je een Matx pc wilt. van daar

Overkill maakt niet uit zo lang je maar niet een 1000watt psu neemt. Je pc gaat er door niet meer stroom verbruiken of zo. Het is meer voor in de toekomst als je misschien een beter gpu wilt of meer opslag neemt.

Hier zijn wat leuke kaste van Matx voor maat die minder zijn dan je orgnelen kast
pricewatch: Thermaltake Core V21
pricewatch: Fractal Design Core 1500
pricewatch: Cooler Master Masterbox Lite 3.1
Interessant, bedankt voor de informatie.

Dan ga ik in ieder geval op zoek naar een andere (nu wel µATX) case.

Ik had in topic gezegd dat ik niet voor de toekomst dingen wou upgraden in deze pc. Dus qua psu heb ik niet meer nodig. Ik bedoelde meer te vragen of 350 watt genoeg is voor deze pc.

En qua mobo, wat bedoel je met een intel 200 series? bedoel je de zoiets als onderstaand?
Bron: pricewatch: MSI B250M PRO-VD
mitsumark schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Micro- ATX kies je normaal gesproken vanwege het formaat. Neem je dan een kast waar ook ATX in past is alle winst weg.

Als ik iets kleiners zoek filter ik de pricewatch meestal zodat er juist geen ATX in past, bv: categorie: Behuizingen
Thanks! dan ga ik voortaan zo zoeken.

• Sweatleek

Sweatleek

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:15:
[...]
Dan ga ik in ieder geval op zoek naar een andere (nu wel µATX) case.

Ik had in topic gezegd dat ik niet voor de toekomst dingen wou upgraden in deze pc. Dus qua psu heb ik niet meer nodig. Ik bedoelde meer te vragen of 350 watt genoeg is voor deze pc.

En qua mobo, wat bedoel je met een intel 200 series? bedoel je de zoiets als onderstaand?
Bron: pricewatch: MSI B250M PRO-VD
Ja... ik lees je startpost niet 100% door. 350 is goed dan

Ja zoon sort motherboard met 200 sires chip set dus zo dat ze uit de doos je cpu ondersteunen

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Sweatleek schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:28:
[...]

Ja... ik lees je startpost niet 100% door. 350 is goed dan

Ja zoon sort motherboard met 200 sires chip set dus zo dat ze uit de doos je cpu ondersteunen
Np

Die mobo's kosten wel gelijk een stukje meer. In principe heb ik er geen problemen mee als de bios geüpdatet moet worden, maar goed, ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb dan ook totaal geen idee of dit moeilijk is of niet.

Zal ik dan voor het iets duurdere 200 chip mobo gaan of kan ik het zelf updateten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2017 19:41 . Reden: info toegevoegd ]

• Sweatleek

Sweatleek

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:40:
[...]
Die mobo's kosten wel gelijk een stukje meer. In principe heb ik er geen problemen mee als de bios geüpdatet moet worden, maar goed, ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb dan ook totaal geen idee of dit moeilijk is of niet.

Zal ik dan voor het iets duurdere 200 chip mobo gaan of kan ik het zelf updateten?
Tuurlijk kan je zelf update maar dan heb je wel een 6de gen cpu nodig. En als je die niet heb is het misschien niet wat om de cpu van tweakers V&A af te halen. Ze zijn die in overvloed omdat de 8de gen er aan komt

confused reality

• Sweatleek

Sweatleek

Even los van vorgen post, Ik heb me er even over gewacht en kijk maar wat je hier van vind
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 164,95€ 164,95
1ASRock B250M Pro4€ 73,50€ 73,50
1Inno3D GeForce GTX 1060 6GB X2€ 266,81€ 266,81
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,85€ 64,85
1Fractal Design CORE 1300€ 45,-€ 45,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C16€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 91,-€ 91,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 820,05

Note's
Minder R.A.M omdat geheugen op het moment niet good koop is het slimer om even tewachten en te upgrade naar 16GB of meer. Voor nu is het "genoeg" maar games zo als BF1 beginnen nu wel echt naar 16GB te kruipen of meer

Meer opslag, Dit ga je zeker nodig hebben niet allen een groteren HDD maar ook een grotere SSD. Dan kan PUBG op de SSD zeten en de andere spellen op de HDD.

GPU: is een dual fan kaart dus hij blijft cooler en word minder warm.

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Sweatleek schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:58:
[...]

Tuurlijk kan je zelf update maar dan heb je wel een 6de gen cpu nodig. En als je die niet heb is het misschien niet wat om de cpu van tweakers V&A af te halen. Ze zijn die in overvloed omdat de 8de gen er aan komt
Dus support mijn gekozen moederbord, ook na bios update geen 7th gen?
Misschien ligt het aan mij maar in je vorige posts leek het of je zij dat 7th wel kon, mits je bios update. En bedankt voor je V&A suggestie, maar de meeste prijzen zijn niet heel gangbaar. Er zitten er hier en daar wat opties tussen maar ik ga toch liever voor een gloednieuwe 7th gen.

• Sweatleek

Sweatleek

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:15:
[...]

Dus support mijn gekozen moederbord, ook na bios update geen 7th gen?
Misschien ligt het aan mij maar in je vorige posts leek het of je zij dat 7th wel kon, mits je bios update. En bedankt voor je V&A suggestie, maar de meeste prijzen zijn niet heel gangbaar. Er zitten er hier en daar wat opties tussen maar ik ga toch liever voor een gloednieuwe 7th gen.
Ja Je cpu past gewoon in die moederbord. Maar dan heeft je moederbord een bios update nodig om de nieuwe cpu's te onderstunnen

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Sweatleek schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:12:
Even los van vorgen post, Ik heb me er even over gewacht en kijk maar wat je hier van vind
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 164,95€ 164,95
1ASRock B250M Pro4€ 73,50€ 73,50
1Inno3D GeForce GTX 1060 6GB X2€ 266,81€ 266,81
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,85€ 64,85
1Fractal Design CORE 1300€ 45,-€ 45,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C16€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 91,-€ 91,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 820,05

Note's
Minder R.A.M omdat geheugen op het moment niet good koop is het slimer om even tewachten en te upgrade naar 16GB of meer. Voor nu is het "genoeg" maar games zo als BF1 beginnen nu wel echt naar 16GB te kruipen of meer

Meer opslag, Dit ga je zeker nodig hebben niet allen een groteren HDD maar ook een grotere SSD. Dan kan PUBG op de SSD zeten en de andere spellen op de HDD.

GPU: is een dual fan kaart dus hij blijft cooler en word minder warm.
Sweatleek schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:28:
[...]

Ja Je cpu past gewoon in die moederbord. Maar dan heeft je moederbord een bios update nodig om de nieuwe cpu's te onderstunnen
Bedankt voor het opzetje en de informatie _/-\o_

Ik ga dan denk ik toch gewoon voor mijn eerder gekozen moederbord. Net even opgezocht hoe je een bios moet updaten maar dat moet mogelijk zijn. Verder ga ik nu denk ik even puzzelen met jouw opzet, mijn opzet en hier en daar lekker slepen en wat veranderingen maken.

nogmaals bedankt voor je inzet ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:33:
[...]
Bedankt voor het opzetje en de informatie _/-\o_

Ik ga dan denk ik toch gewoon voor mijn eerder gekozen moederbord. Net even opgezocht hoe je een bios moet updaten maar dat moet mogelijk zijn. Verder ga ik nu denk ik even puzzelen met jouw opzet, mijn opzet en hier en daar lekker slepen en wat veranderingen maken.

nogmaals bedankt voor je inzet ;)
Om het nog even te verduidelijken.
Als je moederbord een te oud bios heeft, kun je deze niet updaten met de processor die niet werkt, je zult dan eerst een oudere processor moeten installeren voor de update.
Deze heb je vast niet liggen, is wel een alternatief voor: Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Echter de kans is klein dat je moederbord een bios heeft die zo oud is dat de 'nieuwe' generatie niet werkt (die zijn immers al meer dan een jaar uit).

PS:Een i3 8100 is net zo snel als een i5 7xxx, maar dan 50 euro goedkoper. Het moederbord is dan wel weer 50 euro duurder, maar je zit met nieuwer/beter spul.
Enige nadeel is dat ze momenteel niet/slecht leverbaar zijn, maar je zou even kunnen wachten misschien?

Om het even over een hele andere boeg te gooien: je zegt ook over 3 jaar alweer te willen upgraden, ga je dan niet liever voor AMD? De AMD moederborden zullen langer bruikbaar blijven waardoor een upgrade goedkoper is, je kunt dan bv kijken naar een Ryzen 5 1400/1500X of zelfs 1600(X).

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:51
@mitsumark De i3 8100 is op dit moment prima leverbaar pricewatch: Intel Core i3-8100 Boxed
Net als een bijpassend moederbord: pricewatch: MSI Z370-A PRO of pricewatch: ASRock Z370 Pro4

Ik zou dan ook een i3 8100 + mobo aanraden i.p.v. een i5 7400 + mobo

AMD is misschien ook een optie en in theorie ook sneller voor hetzelfde geld maar wel verdeelt over meer cores/threads.
TS heeft denk ik meer profijt bij een processor met een hoge IPC / kloksnelheid dan aan de extra core/threads die de AMD processoren bieden, aangezien (de meeste ) games en huis-tuin-keuken gebruik niet met veel cores/threads ( goed en efficiënt ) overweg kunnen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Als ik jou was zou ik toch eens naar Ryzen gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:41:
[...]

Om het nog even te verduidelijken.
Als je moederbord een te oud bios heeft, kun je deze niet updaten met de processor die niet werkt, je zult dan eerst een oudere processor moeten installeren voor de update.
Deze heb je vast niet liggen, is wel een alternatief voor: Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Echter de kans is klein dat je moederbord een bios heeft die zo oud is dat de 'nieuwe' generatie niet werkt (die zijn immers al meer dan een jaar uit).

PS:Een i3 8100 is net zo snel als een i5 7xxx, maar dan 50 euro goedkoper. Het moederbord is dan wel weer 50 euro duurder, maar je zit met nieuwer/beter spul.
Enige nadeel is dat ze momenteel niet/slecht leverbaar zijn, maar je zou even kunnen wachten misschien?

Om het even over een hele andere boeg te gooien: je zegt ook over 3 jaar alweer te willen upgraden, ga je dan niet liever voor AMD? De AMD moederborden zullen langer bruikbaar blijven waardoor een upgrade goedkoper is, je kunt dan bv kijken naar een Ryzen 5 1400/1500X of zelfs 1600(X).
JohanNL schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 02:20:
@mitsumark De i3 8100 is op dit moment prima leverbaar pricewatch: Intel Core i3-8100 Boxed
Net als een bijpassend moederbord: pricewatch: MSI Z370-A PRO of pricewatch: ASRock Z370 Pro4

Ik zou dan ook een i3 8100 + mobo aanraden i.p.v. een i5 7400 + mobo

AMD is misschien ook een optie en in theorie ook sneller voor hetzelfde geld maar wel verdeelt over meer cores/threads.
TS heeft denk ik meer profijt bij een processor met een hoge IPC / kloksnelheid dan aan de extra core/threads die de AMD processoren bieden, aangezien (de meeste ) games en huis-tuin-keuken gebruik niet met veel cores/threads ( goed en efficiënt ) overweg kunnen.
snixxxxxx schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:36:
Als ik jou was zou ik toch eens naar Ryzen gaan kijken.
Op basis van jullie adviezen toch eens naar ryzen gekeken en even een lijstje samengesteld. In principe ga ik iets over budget (€70~) maar goed daar krijg ik wel iets betere kwaliteitsproducten voor terug. Zie hier:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1ASRock AB350M€ 69,50€ 69,50
1Toshiba P300 (Retail), 1TB€ 47,50€ 47,50
1Aerocool CS-100 Advance€ 30,95€ 30,95
1Adata XPG Z1 (AX4U300038G16-DRZ)€ 134,-€ 134,-
1Seasonic ECO Series 430W€ 44,95€ 44,95
1WD Green SSD M.2 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,75

Voor de rest heb ik door eigen research antwoord gekregen op mijn eerdere vragen. Wel blijft natuurlijk de vraag of dit nieuwe lijstje compatibel is. Met name dan past alles in deze case, of is er te weinig ruimte?

• snixxxxxx
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:31:
[...]

[...]

[...]

Op basis van jullie adviezen toch eens naar ryzen gekeken en even een lijstje samengesteld. In principe ga ik iets over budget (€70~) maar goed daar krijg ik wel iets betere kwaliteitsproducten voor terug. Zie hier:

#ProductPrijsSubtotaal
1Adata XPG Z1 (AX4U300038G16-DRZ)€ 134,-€ 134,-
1Seasonic ECO Series 430W€ 44,95€ 44,95
1WD Green SSD M.2 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,75

Voor de rest heb ik door eigen research antwoord gekregen op mijn eerdere vragen. Wel blijft natuurlijk de vraag of dit nieuwe lijstje compatibel is. Met name dan past alles in deze case, of is er te weinig ruimte?
Qua ram zou ik toch maar gewoon kijken naar C15 ram gewoon een setje van corsair ofzo weet namelijk niet of di werkt op 3000mhz, qua hdd zou ik gewoon een wd blue pakken en de case durf ik vrij weinig over te zeggen

Verwijderd

Topicstarter
snixxxxxx schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:46:
[...]

Qua ram zou ik toch maar gewoon kijken naar C15 ram gewoon een setje van corsair ofzo weet namelijk niet of di werkt op 3000mhz, qua hdd zou ik gewoon een wd blue pakken en de case durf ik vrij weinig over te zeggen
Bedankt voor je informatie, ik ga het zo even aanpassen. Voor de rest is alles dus gewoon goed?

• snixxxxxx
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Bedankt voor je informatie, ik ga het zo even aanpassen. Voor de rest is alles dus gewoon goed?
Oh zie net dat je dan wel weer hoger uitkom dit moet je dan zelf bepalen die van jou is ook goed. Ja de case durf ik niks over te zeggen. Voorderest is alles goed zover ik zie. Als je wil kan het nog ff aan iemand anders vragen voor de zekerheid :)

Verwijderd

Topicstarter
snixxxxxx schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:04:
[...]

Oh zie net dat je dan wel weer hoger uitkom dit moet je dan zelf bepalen die van jou is ook goed. Ja de case durf ik niks over te zeggen. Voorderest is alles goed zover ik zie. Als je wil kan het nog ff aan iemand anders vragen voor de zekerheid :)
ty dan laat ik het zo wel, en iemand anders die dit leest en nog suggesties heeft mag inderdaad ook gewoon zijn zegje doen.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2666C16€ 145,90€ 145,90
1be quiet! Pure Power 10 350W€ 47,50€ 47,50
1WD Green SSD M.2 120GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,15

Betere ram, ATX Power supply toegevoegd. Ik wil mijn build eigenlijk morgen gaan bestellen dus ik zou het op prijs stellen als jullie snel kunnen kijken of dit allemaal klopt.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Voor 3 euro meer zou ik voor een 'silver' ipv 'bronze' rated voeding gaan: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Naar mijn idee besteed je erg weinig aan de kast en opslag, (en veel aan de cpu en videokaart) maar het kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Jesse op 24-10-2017 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jesse schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:56:
Voor 3 euro meer zou ik voor een 'silver' ipv 'bronze' rated voeding gaan: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Naar mijn idee besteed je erg weinig aan de kast en opslag, (en veel aan de cpu en videokaart) maar het kan.
Bedankt voor de suggestie, en ja dat klopt. Maar de kast ziet er prima uit, en opslag kan weinig fout gaan toch? Dan kom ik nu uit op dit. Denk dat ik morgen dus ga bestellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,51€ 50,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 888,16

• snixxxxxx
Ram gewoon c15 kitje pakken van 3000mhz ryzen heeft hier baat bij.

Verwijderd

Topicstarter
snixxxxxx schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:07:
Ram gewoon c15 kitje pakken van 3000mhz ryzen heeft hier baat bij.
Volgens verscheidene tech sites, tech channels en dergelijke heeft meer mhz natuurlijk baat maar dan alleen bij specifieke programma's. Ook maakt het na 2.666 mhz niet meer zo veel verschil dacht ik te lezen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:51
Ik zou sowieso de harde schijf vervangen voor deze: pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB
Die is namelijk net is goedkoper en sneller volgens de specificaties en reviews.

Als je voor de AMD build gaat kun je het beste 3000mhz+ ram geheugen gebruiken, sowieso waarschijnlijk een betere keuze omdat het prijs verschil tussen 2400 en 3000 minimaal is.
Ik raad op dit moment deze aan: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVGB zolang je hem voor die prijs kunt krijgen bij Megekko.
Anders pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 of pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Blijf er toch bij dat een i3 8100 mij een betere lijkt vooral ook omdat je aangeeft weer een nieuw systeem te willen maken na 2-3 jaar, als je toch meer wilt uitgeven is een i5 8400 een beter alternatief ( indien leverbaar ) zelfs al zou je hem voor €220 krijgen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11 22:46
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:44:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 350W€ 47,50€ 47,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,15

Betere ram, ATX Power supply toegevoegd. Ik wil mijn build eigenlijk morgen gaan bestellen dus ik zou het op prijs stellen als jullie snel kunnen kijken of dit allemaal klopt.
Naar mijn ervaring zou ik als ik jou was de voeding voor een paar tientjes upgraden naar 450-550
Pagina: 1