Verwijderen van muziekbestanden en gevolgen voor iTunes-bibl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985541

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Macbook Pro 13" en heb daar een muziekbibliotheek in iTunes op staan.
Als ik in iTunes muzieknummers verwijder dan blijft het bestand wel staan in de computer. Op zich geen probleem, maar wel als ik de itunesbibliotheek afspeel via Google Play, want ... daar blijven de muzieknummers gewoon staan. Ook met het 'vernieuwen' van de muziekbibliotheek in Google Play blijven de verwijderde nrs bestaan.Heel vervelend!
De reden hiervan is volgens mij, dat ook de 'bestanden' van die nrs verwijderd moeten worden uit de computer. Dat wordt wat ingewikkeld aangezien ik natuurlijk niet meer weet welke nrs verwijderd zijn in iTunes, maar ik vraag me af of ik misschien ALLE bestanden van muziek moet verwijderen uit de computer? Heeft dat gevolgen voor de Itunes-bibliotheek??
Ik moet er niet aan denken dat de muziek uit iTunes ook zal verdwijnen. Of is dat geen probleem
??
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
net

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:19
Volgens mij bewaart Google Play Music de files in cloud. Dus niet lokaal.
Daarnaast, vraagt iTunes bij het verwijderen niet of je het bestand wilt behouden of verwijderen?

Mocht je wat handig zijn: dit probleem had ik ook, maar dan öp windows. De iTunes map en bibliotheek waren niet meer volledig in sync. Dus heb ik een tool gemaakt om dit te controleren. Ik denk dat het wel is om te bouwen voor mac, immers werkt Qt daar ook.