Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11 16:08
Dag Mede-tweakers,

Afgelopen nacht heeft mijn nexus 5 het na vele trouwe dienstjaren deels begeven.
Het euvel is de wi-fi verbinding, dit is gebeurd nadat de telefoon raar deed.

Ik was bij vrienden en liep naar het station, ik had net eventjes de vertrektijden gecheckt en wilde google maps aanzetten te navigeren. Daarop bevroor het scherm, daarop heb ik de telefoon uitgedrukt en weer aan gezet.
Hierna bevroor mijn telefoon nog weer een paar keer tot deze het op een gegeven moment wel deed. Nadien heeft de wi-fi niet meer goed gewerkt.

Het bizarre was ook dat mijn accu ineens van ~45% naar 10% sprong, en daarna nog weer wat omhoog ging tot iets van 16%.

Gisteravond was het vrij regenachtig alleen ik kan me slecht voorstellen dat er water in gekomen is aangezien ik er een rubber case overheen heb. Verder vertoont de telefoon ook geen kuren.

Na wat research kwam ik erachter dat er veel mensen zijn die hebben dat wi-fi én bluetooth het niet meer doen. In mijn geval is het alleen de wi-fi; bluetooth en mobiele data werken nog wel.

De dingen die ik al gedaan heb zijn: het wissen van de systeemcache en het herstellen van de fabrieksinstellingen. Dat laatste maakte dat de wi-fi het wel weer doet zei het instabiel. Daarna is de wi-fi nog weer een keer weggevallen maar gewoon opnieuw opstarten verhielp het probleem. Later gebeurde het nog een keer en zat de telefoon ook na een restart vast op het inschakelen van de wi-fi.

Voor het herstellen van de fabriekinstellingen was het mac-adres ook veranderd naar iets van 02:00:00:00, na de reset heeft het weer een als mac-adres herkenbare vorm.

Aangezien ik eigenlijk nog steeds heel tevreden ben met mijn Nexus 5 wil ik graag proberen deze weer te repareren. (Ondertussen start ik wel alvast mijn zoektocht naar een opvolger omdat ik bereikbaarheid belangrijk vind.)

Aangezien mijn telefoon nu toch gereset is naar de fabrieksinstellingen en het terugzetten van een back-up amper wil door de wi-fi problemen. Sta ik voor eigenlijk alle opties open.

Graag hoor ik van jullie.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik hoop dat de nieuwste versie van Fairphone 2 goed wordt.

De insteek is dat je losse componenten altijd makkelijk moet kunnen repareren. Daar gaan we als samenleving hopelijk snel naar toe. Repareerbaar en recyclebaar.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je neemt een hele lange aanloop, maar wat nu?
Wat is nu je concrete vraag? Hoe je hem moet repareren?

Hoi!

• Cranzai
EWK schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 02:52:
Je neemt een hele lange aanloop, maar wat nu?
Wat is nu je concrete vraag? Hoe je hem moet repareren?
Exact ;)

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
"Het bizarre was ook dat mijn accu ineens van ~45% naar 10% sprong, en daarna nog weer wat omhoog ging tot iets van 16%."

Dit is typisch voor een kapotte batterij. De Nexus 5 is redelijk makkelijk open te maken voor het vervangen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Harm_H schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 02:38:
Ik hoop dat de nieuwste versie van Fairphone 2 goed wordt.

De insteek is dat je losse componenten altijd makkelijk moet kunnen repareren. Daar gaan we als samenleving hopelijk snel naar toe. Repareerbaar en recyclebaar.
Zolang ze zelf dit nog zeggen over de Fairphone 2:
The world’s first ethical
dan weet je dat de eerste dat al niet was. En met hoe dramatisch duur + slechte kwailteit de eerste was zou ik dat eerst afwachten.

Repareren van de Nexus lijkt me handiger:

https://nl.ifixit.com/Gui...Battery+Replacement/26009

Goede handleiding :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Cranzai
Raar genoeg heb ik mijn batterij een jaar geleden nog vervangen. Het percentage van de batterij blijft vandaag wel goed alleen nu vandaag is ook de rest van mijn telefoon ietwat instabiel geworden.

Aangezien mijn telefoon toch wel al vrij oud is voor een telefoon moet ik denk ik maar gewoon afscheid nemen. Daarnaast heeft HMD een zeer interessante Nokia 6 uitgebracht (moet alleen nog ff uitzoeken of deze een kompas heeft en 5ghz wifi ondersteunt), dat is in mijn ogen wel een waardige opvolger.

Desalniettemin, allen bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 22-10-2017 10:05 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nexus 5 reparaties op HWI

Prettige wedstrijd kerel }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Lip op 22-10-2017 10:06 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

Out-of-the-box gedachte (hoewel, meer in-the-box kan eigenlijk niet): Koop een nieuwe/jong gebruikte Nexus 5, als je daar zou blij mee was. Dat lukt wel voor 50-75€.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:20
Nieuwe accu voor Nexus 5 is €20-25

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Cranzai schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:04:
Raar genoeg heb ik mijn batterij een jaar geleden nog vervangen. Het percentage van de batterij blijft vandaag wel goed alleen nu vandaag is ook de rest van mijn telefoon ietwat instabiel geworden.

Aangezien mijn telefoon toch wel al vrij oud is voor een telefoon moet ik denk ik maar gewoon afscheid nemen. Daarnaast heeft HMD een zeer interessante Nokia 6 uitgebracht (moet alleen nog ff uitzoeken of deze een kompas heeft en 5ghz wifi ondersteunt), dat is in mijn ogen wel een waardige opvolger.

Desalniettemin, allen bedankt voor jullie reacties.
Sorry, maar ik snap nog steeds het doel van het topic niet. Je schrijft een verhaal en wat nu? Wat is je vraag of discussie? Wat wil je van ons?

Hoi!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit lijkt meer een dagboek dan een discussie of vraag. Omdat ondanks herhaaldelijke vragen om concrete vragen en/of doel van dit topic dit nog steeds nergens heen gaat, doe ik er een slotje op. Open gerust een nieuw topic, maar dan wel met een duidelijke vraag of discussiepunt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.