freesync niet ondersteunend .heeft de amd r 900/200 wel fre

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 08:19
Mijn vraag monitor benq, 2455
...

Relevante software en hardware die ik gebruik amd radeon r900/200 serie
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb zowat alles wat met freesync heeft te maken

mijn vraag, als ik op software kijk van de amd kaart staat er freesync niet ondersteund ? ondrsteund de monitor het niet , amd kaarten doen dat normaal wel toch ?? ik ken ook bij specs op andere site s niets vinden van freesync op de 2455 benq iemand die me even help, ik kom er niet meer uit zoveel monitoren gezien, weet wel van nvidea Gsync en amd FREEsync, wat is benq dan ?? ( ondersteunende video kaart ?
...

Beste antwoord (via eclipse1919 op 23-10-2017 19:46)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
eclipse1919 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:53:
.. stel: een van de favorieten ASUS ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING welke monitor ken daar bij liefst 27 inch. en een die ook hoge resolutie trekt.
Dit is een GTX 1060-kaart, waarvan de chip is gemaakt door Nvidea: pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING

Een 1060 ondersteunt G-sync, het staat ook bij de specificaties van de fabrikant (https://www.asus.com/nl/R...STRIX-GTX1060-O6G-GAMING/) en op Tweakers.

Dan moet je monitor nog G-sync ondersteunen:

Pricewatch van monitoren, vul in 27 inch of hoger, ondersteuning voor G-sync: categorie: Monitoren

30 monitoren gesorteerd in prijs van laag naar hoog.
Als je zelf nog andere eisen hebt (ik weet bijvoorbeeld niet wat jij een hoge resolutie vindt), dan kun je die er bij invullen om bij de door jouw gewenste specificaties de geschikte monitoren te vinden.

Heb je er eentje gekozen, kijk dan ook nog even op de site van de fabrikant of daar ook de door jou gewenste specificaties staan (de Pricewatch is niet 100% betrouwbaar/compleet)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Wat een vreselijk warrig verhaal.

Lijkt me logisch dat als je op sites niets kunt vinden over Freesync op die monitor, dat het er niet op zit!?

Op de site van BenQ staat het ook niet: http://zowie.benq.com/en/product/monitor/rl/rl2455.html

Conclusie: het zit er niet op.

Een AMD met de 2e generatie van GCN of hoger kan Freesync aan: Wikipedia: FreeSync

Amd/Nvidea: gpu-fabrikanten
BenQ: fabrikant van de monitor (in dit geval)

[ Voor 13% gewijzigd door White Feather op 21-10-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
hoi white, Ik zit al weken te puzzelen , ik wil een nieuwe video kaart + een nieuwe monitor, maar ze moeten wel met elkaar overweg kunnen, dus de monitor moet free of G sync kunnen afnemen van de kaart nvidea of amd, Nu gaat mijn voorkeur naar nvidea, welke monitor mag daar dan bij als je Gsync wilt gebruiken ? mag LG of samsung of beng ? het schijnt dat amd niet werkt op een andere monitor als asus ?? als je gsync gebruikt maakt de refresh van de monitor zelf niet uit, ben je van dat gezeur ook af, zit ik alleen nog met resolutie, hoe hoger hoe mooier, mja de prijs ook, of anders gezegt welke monitoren werken niet met GSYNC ... game monitoren....ik heb al zoveel gelezen , dat ik het niet meer ben gaan snappen, vage verhalen van azerty, vaag verhaal van alternate.. stel: een van de favorieten ASUS ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING welke monitor ken daar bij liefst 27 inch. en een die ook hoge resolutie trekt. ( mocht het je allemaal wat vaag lezen, sorry maar ken het niet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah, op dit moment is het zo.

- Of je wilt een Nvidia kaart, deze zijn wat gunstiger geprijsd op dit moment. Maar voor G-Sync betaal je een premium.
- Of je neemt AMD, kaarten zijn hoger geprijsd vanwege crypto maar voor Freesync betaal je niet echt een premium.

Het is het 1 of het ander.
Lees dit even door : https://www.techspot.com/article/1454-gsync-vs-freesync/

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
het schijnt dat amd niet werkt op een andere monitor als asus ??
totaal onzin: elke monitor werkt met elke videokaart zolang ze allebei een gelijke connector hebben.

Nvidia = Gsync
AMD = Freesync

als dat belangrijk is, kijk bij het beeldscherm of het een of het ander ondersteunt wordt.

appeltje eitje

[ Voor 36% gewijzigd door bluebear op 22-10-2017 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 13:02
Hoe moeilijk kan het zijn?
Gsync is voor Nvidia videokaarten en Freesync is voor AMD videokaarten. Vervolgens ga je dus als eerste kijken of je een AMD of Nvidia videokaart wilt gaan aanschaffen en op basis van deze keuze ga je kijken naar monitors die de bijbehorende feature ondersteunen.

Als ik je laatste bericht zie dan neig je naar Nvidia, dus je gaat vervolgens naar de pricewatch van Tweakers en vult op filtering het e.e.a. in en voila, je komt uit op: link met monitoren welke allemaal Gsync ondersteunen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
.. stel: een van de favorieten ASUS ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING welke monitor ken daar bij liefst 27 inch. en een die ook hoge resolutie trekt.
Dit is een GTX 1060-kaart, waarvan de chip is gemaakt door Nvidea: pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING

Een 1060 ondersteunt G-sync, het staat ook bij de specificaties van de fabrikant (https://www.asus.com/nl/R...STRIX-GTX1060-O6G-GAMING/) en op Tweakers.

Dan moet je monitor nog G-sync ondersteunen:

Pricewatch van monitoren, vul in 27 inch of hoger, ondersteuning voor G-sync: categorie: Monitoren

30 monitoren gesorteerd in prijs van laag naar hoog.
Als je zelf nog andere eisen hebt (ik weet bijvoorbeeld niet wat jij een hoge resolutie vindt), dan kun je die er bij invullen om bij de door jouw gewenste specificaties de geschikte monitoren te vinden.

Heb je er eentje gekozen, kijk dan ook nog even op de site van de fabrikant of daar ook de door jou gewenste specificaties staan (de Pricewatch is niet 100% betrouwbaar/compleet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
White Feather: dankjewel, wat reolutie betreft, daar hangt nog even een te hoog prijskaartje aan, ga eerst voor de kaart en stel prijsalert in voor de monitor ... dankjewel voor je hulp, sorry als het vaag was, maar er zijn zoveel merken die dan de nvidea chip gebruiken dat ik ging twijfelen wie wat waar ondersteund gr en nogmaals dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ mag slotje op admin :p dank jullie allemaal...... o heb even wat verwarring van alternate gehaald, het is zo vaag......kopie.....De GeForce GTX 1060 DUAL 3G van ASUS is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 1060 Chip en beschikt over 3072 MB GDDR5 Geheugen dat via een 192 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 1506 MHz en het geheugen een snelheid van 8008 MHz.
Met de GPU Boost 3.0 wordt de kloksnelheid van de GeForce GTX 1060 DUAL 3G geboost tot 1708 MHz tijdens zware grafische applicaties.
geforce
asus
nvidea
allemaal in één kaart ? 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door eclipse1919 op 22-10-2017 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:22
eclipse1919 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:52:
geforce
asus
nvidea
geforce is de naam van de drivers van Nvidea (min of meer)
Nvidea heeft de kaart ontwikkeld en maakt deze
Asus maakt er een koeler op en verandert het een en ander.

Ze kunnen allemaal niet zonder elkaar (Asus is een bijkomstigheid maar goed), dus het zal altijd in 1 kaart zitten. Het zelfde geldt voor een AMD kaart maar dan krijg je Crimson + AMD + Bedrijf x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
eclipse1919 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:52:
geforce
asus
nvidea
GeForce=Type gpu
Asus=fabrikant
Nvidea=product gpu-chip

De rest is een technisch verhaal over de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Jongens ik weet echt niet waar ik dit moet plaatsten, maar ik heb nu ca 3 weken de msi gtx 1060,met de originele nvidea drivers, en de kaart doet het opzich goed, maar ik heb een rare grijze balk boven in beeld bij tombraider ( the rise off) dan weer weg dan weer bibberend in beeld. dit probleenm doet zich nergens anders voor. alleen bij tombraider. bij de amd r9/200 had ik dat NIET, monitor BenQ RL2455. processor Intel Core i7 6700K @ 4.00GHz 32 °C
Skylake 14nm Technology mobo:Manufacturer ASUSTeK COMPUTER INC.
Model MAXIMUS VIII RANGER (LGA1151)
Version Rev 1.xx
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Skylake
Chipset Revision 07
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model Z170
Southbridge Revision 31
System Temperature 44 °C + 16 gig geheugen kaart staat in de game modus..beeld is vloeiend, maar af en toe die bibberenden grijze balk over de hele breedte van de bovenkant ca 7 cm breed...iemand een idee ? wat er aan de hand is, 4 launch stuurt mij door naar benq ? mijn monitor...mja dat is in het engels chatten en dat ken ik niet..verder heb je niet veel aan 4launch, ik heb er een printscreen van maar ken hem niet plaatsten ?? vraagt om een url...ik heb al gezocht naar de balk in beeld, maar vindt niets, iemand die mij ken helpen? aub admin ik weet echt niet hoe ik dit een rubriek ken plaatsen , ik weet alleen deze... srry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een andere driver geprobeerd?
En een foto ,maakt veel meer duidelijk,

Wat je de temperatuur van de 1060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/8975/bZbjwN.png allerlaatste vandaag opnieuw geinstalleerd
foto niet wel pr scr maar weet niet hoe deze hier te plaatsen...
temp ?? geen idee, als ik de game uitzet staat de temp netjes op c
a 32...
afterburn begrijp ik niet... ik gebruik de gaming app..

[ Voor 12% gewijzigd door eclipse1919 op 18-11-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
Al geprobeerd om het spel opnieuw te installeren?
Pagina: 1