Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldries46
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-05 09:06
Ik ben opzoek naar een oplader voor mijn Samsung Galaxy GT-S6310 Met zijn standaard oplader bleek deze in Engeland (Hull) niet goed op te laden. In de avond met nog 5% lading aan de oplader gehangen via een verloopstekker
De volgende ochtend was het resultaat nog steeds 5% lading. Hij hoort in ca. 3 -4 uur volledig op te laden. De avond daarop, inmiddels helemaal leeg, op de boot aan de oplader gehangen keurig de volgende ochtend helemaal vol

Samsung Galaxy GT-S6310 met bijbehorende oplader en een verloop stekker van nederlands naar engels stopcontact

Ik heb gecontroleerd of het stopcontact in Hull wel aanstond. Ja dus. Er staat stroom op het stopcontact want een waterkoker deed het er prima op. Aangezien de laatste 5% lading in de 8 tot 10 uur dat de lader aangesloten was zeker opgeweest zou zijn .lijkt het er sterk op omdat de lading niet verminderd was, dat er een te lage spanning aanwezig was. maar de stroom wel door kwam. .Ik heb de verloopstekker doorgemeten over beide poten was een goede verbinding (0Ohm) Dat houdt ook ib dat de zekering in de Engelse stekker ook OK was. Het lijkt er daarom ook op dat de spanning daar 110 Volt was en dat dat t lag was voor de oplader. Welke oplader moet ik gebruiken om in andere landen Engeland, Amerika enz. nooit voor zulke problemen komen te staan? Kan ik een willekeurige USB oplader gebruiken? .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ldries46 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:29:
Ik ben opzoek naar een oplader voor mijn Samsung Galaxy GT-S6310 Met zijn standaard oplader bleek deze in Engeland (Hull) niet goed op te laden. In de avond met nog 5% lading aan de oplader gehangen via een verloopstekker
De volgende ochtend was het resultaat nog steeds 5% lading. Hij hoort in ca. 3 -4 uur volledig op te laden. De avond daarop, inmiddels helemaal leeg, op de boot aan de oplader gehangen keurig de volgende ochtend helemaal vol

Samsung Galaxy GT-S6310 met bijbehorende oplader en een verloop stekker van nederlands naar engels stopcontact

Ik heb gecontroleerd of het stopcontact in Hull wel aanstond. Ja dus. Er staat stroom op het stopcontact want een waterkoker deed het er prima op. Aangezien de laatste 5% lading in de 8 tot 10 uur dat de lader aangesloten was zeker opgeweest zou zijn .lijkt het er sterk op omdat de lading niet verminderd was, dat er een te lage spanning aanwezig was. maar de stroom wel door kwam. .Ik heb de verloopstekker doorgemeten over beide poten was een goede verbinding (0Ohm) Dat houdt ook ib dat de zekering in de Engelse stekker ook OK was. Het lijkt er daarom ook op dat de spanning daar 110 Volt was en dat dat t lag was voor de oplader. Welke oplader moet ik gebruiken om in andere landen Engeland, Amerika enz. nooit voor zulke problemen komen te staan? Kan ik een willekeurige USB oplader gebruiken? .
Er moet iets aan dat stopcontact of die verloopstekker mankeren. Engeland hanteert gewoon 230V. Net als hier dus.

De meeste telefoons hebben sowieso een lader die op 110V en op 230V werkt. Alle telefoons die ik de afgelopen 20 jaar heb gehad tenminste wel.

[ Voor 4% gewijzigd door downtime op 21-10-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
In Engeland is er gewoon 230V, daar zou jouw lader via een reisstekker geen enkele moeite mee mogen hebben.

Waarschijnlijk werkt de lader ook gewoon op 110V (zoals in de USA) trouwens. Bekijk de specificaties maar eens, die staan er waarschijnlijk gewoon op.

Je reisstekker zal toch iets mankeren gok ik. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 21-10-2017 15:45 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
In het buitenland heb je wel eens wat aan een stopcontact. Je lader werkt overal, maar soms heb je gewoon een uitgeleefd stopcontact, of een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ldries46 eens met de bovenstaande statements. De meeste (zo niet alle) opladers hebben een werkspanning van 110V tot 250V en kunnen dus overal op de wereld gebruikt worden. Waarschijnlijk was dus of het stopcontact brak of je reisstekker.

Overigens betreft dit een accessoire, dus schopje van AND naar WAO.