MSI GTX 1080Ti Gaming X draait constant op 1544MHz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Mijn MSI GTX 1080Ti Gaming X draait constant op 1544MHz in idle en ook onder lichte load (beetje surfen, muziek luisteren, dus geen zware dingen). Geheugen blijft ook vast op 5508MHz.

In het begin toen ik de kaart kocht (augustus) normaliseerde het zicht meestal na afsluiten van Corsair Link (van mijn H115i), maar nu maakt het niet uit wat ik doe, de kaart blijft steeds op 1544MHz/5508MHz. Ook na het spelen van games en terug gaan naar Windows gaat de kaart niet naar normale waarden (150MHz/400MHz), maar blijft dus op 1544MHz/5508MHz.

Ik draai Windows 10 met Asus VIII Hero mobo, i5 6600K op 4.5GHz en 16GB Kingston DDR4 Hyper Fury. Mijn vorige kaart (EVGA GTX 1080 Classified) ging altijd mooi naar lage waarden bij minimale belasting.

Op internet had ik al een aantal zaken gelezen, meestal dat het veroorzaakt wordt door een programma dat op de achtergrond draait. Maar ik weet niet hoe je zoiets nu moet uitzoeken. In taakbeheer staan er heel wat processen en ik weet niet wat ik nu wel en niet mag uitschakelen.

Iemand een idee ? Of iemand met dezelfde kaart en zelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Een goed begin is het schoon installeren van je drivers, eerst opschonen met DDU dat je kan downloaden op Guru3d.

Kijk ook eens naar je energie instellingen in configuratiescherm. En welke software gebruik je om te monitoren?

Qua achtergrond processen: zet alles in "taskmngr -> startup" uit en zie of dat het probleem verhelpt... daarna 1 voor 1 aanzetten.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Hoeveel schermen heb je aan je PC? Welke GPU load zie je nog met GPU-Z?

Ik heb 3 schermen hier en hij klokt hier ook niet goed terug naar 150 Mhz, omdat hij denkt dat hij meer mhz nodig heeft om meerdere schermen aan te sturen. Ik forceer nu dat hij alsnog naar 150 Mhz gaat met het programma'tje Multi Display Power Saver. Heel soms heb ik hierdoor even een artifact, vanwege de onderclock. Maar dat heb ik 10x liever dan een significant duurdere energierekening.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:15
Met de kaarten van MSI kan je de MSI gaming app gebruiken en via daar een lichte overklok geven. Heb je die in gebruik? Misschien kijken wat er gebeurt als je die installeert en de app je kaart aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Probleem opgelost, was blijkbaar door hardware acceleratie in Firefox. Afgezet en nu heb ik 139MHz/405MHz als clocks bij normaal Windows gebruik :)

Bedankt voor alle hulp.

[ Voor 8% gewijzigd door Master_S op 22-10-2017 14:35 ]