Windows7 Ultimate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 723940

Topicstarter
Hallo,
Ik denk eraan om Windows7 Ultimate te kopen.
Ik heb wel nog een paar vragen:

Is dit standaard een 32bit en 64 bit versie ?

Is deze versie standaard in het Nederlands of moet men eerst het multi language pack downloaden voor men de Nederlandse taal kan instellen?

Kan men deze versie blijven gebruiken als men een nieuwe computer aankoopt?

Kan men bij deze versie automatisch gratis updaten naar windows 10 Ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom Win7 Ultimate (afgezien dat je niet al niet meer kan kopen)? Voor minder geld heb je Win10 Home NL 64bit OEM. (ong €85) en voor 3 tientjes heb je Win10 Prof OEM (digitale key).
Als je uit gaat van OEM trouwens kan je deze niet meenemen naar een nieuwe computer.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 21-10-2017 13:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 723940 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:43:
Hallo,
Ik denk eraan om Windows7 Ultimate te kopen.
Ik heb wel nog een paar vragen:

Is dit standaard een 32bit en 64 bit versie ?
Dit is volgens mij alleen het geval bij de duurdere retail versie met doos
Is deze versie standaard in het Nederlands of moet men eerst het multi language pack downloaden voor men de Nederlandse taal kan instellen?
als je de nederlandse versie koopt is hij gelijk nederlands, anders kan je via windows update een taal pakket downloaden
Kan men deze versie blijven gebruiken als men een nieuwe computer aankoopt?
Alleen bij een Retail versie, niet bij OEM
Kan men bij deze versie automatisch gratis updaten naar windows 10 Ultimate?
nee, die gratis update is al even niet meer mogelijk

Waarom zou je nu nog een windows 7 willen kopen? als je windows 10 koopt ben je gelijk up to date

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 21-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:46:
Waarom Win7 Ultimate? Voor minder geld heb je Win10 Home NL 64bit OEM.
Als je uit gaat van OEM trouwens kan je deze niet meenemen naar een nieuwe computer.
Met windows 7 ben ik meer vertrouwd, op school werken we met windows 10 en ik vind maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 723940 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Met windows 7 ben ik meer vertrouwd, op school werken we met windows 10 en ik vind maar niks.
Dus omdat je het niks vind, vind je het verstandiger om een OS te kopen wat (binnenkort) geen updates meer kriigt en ook niet helemaal geschikt is voot modernere PC's?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Gewoon door de appel heen bijten. De laatste Win10 is echt goed te gebruiken hoor :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vond dit in verband de taal bij Windows 7 Ultimate:

Met Windows 7 Ultimate , je kan je taal wijzigen tijdens het werk . Dit betekent dat als u werkt op uw computer en u nodig hebt om het te veranderen naar een andere taal , kunt u met slechts een druk op de knop , in tegenstelling tot andere versies van Windows , waar je die specifieke taalpakket te installeren , om te lezen of te schrijven in een andere taal . Deze functie is alleen beschikbaar in Windows 7 Ultimate .
AppLocker

over updaten vond ik dit:
Zo kan je ook vandaag nog altijd gratis naar Windows 10 upgraden

Officieel sloot Microsoft het aanbod voor de gratis upgrade naar Windows 10 in 2016 af.

Ik heb dan nu nog even de tijd om met 7 te werken en later kan ik dan overstappen op windows 10 of wie weet misschien 3 jaar verder windows 11 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
Reken er maar op dat je binnen no time gek wordt van de meldingen of je wilt updaten naar Windows 10 ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Volgens Microsoft komt er geen Windows 11. Het is de bedoeling om Windows 10 door te blijven ontwikkelen en regelmatig van nieuwe updates te voorzien.
Neen, er komt geen Windows 11. Vrijdag maakte Microsoft tijdens zijn conferentie in Chicago bekend dat Windows 10 de laatste versie wordt. "Nu brengen we Windows 10 uit, en omdat Windows 10 de laatste versie is van Windows werken we allemaal nog op Windows 10", vertelde Jerry Nixon, ontwikkelaar van de Amerikaanse gigant.

Die aankondiging luidt daarom niet het einde van Windows in. De updates zullen gewoonweg continu plaatsvinden, zonder de grote traditionele breuk. De klant zal zelf het moment kunnen kiezen maar ook zelf kunnen bepalen welke apps, zoals Office en Mail, hij wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:04:
Volgens Microsoft komt er geen Windows 11. Het is de bedoeling om Windows 10 door te blijven ontwikkelen en regelmatig van nieuwe updates te voorzien.

[...]
Leuk om te weten over windows 10
Is windows 7Ultimate versie nu 32bit versie of 64 Bit ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows 7 zal vanaf januari 2020 niet meer ondersteund en dus onbruikbaar zijn. Net zoals dat Windows XP dat vandaag de dag is.

En er van uitgaande dat @Anoniem: 723940 in ook 2050 nog leeft zal je tussen nu en dan toch echt een keer moeten wennen. Nu ben je nog jong en flexibel, dan kan je het beter nu doen ;)

offtopic:
Met dat zelfde argument geloof ik overigens niet dat er nooit een Windows 10+N komt - onder de aanname dat er over 20 jaar nog PC's/laptops bestaan met eigen OS.

edit: 32/64b: check de verkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2017 14:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Windows 7 Ultimate was/is zowel als 32 of 64 bit verkrijgbaar.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan idd kiezen voor 32 of 64 bits.
Gratis upgraden is officieel niet mogelijk, maar via via waarschijnlijk nog wel te doen (geen idee meer draai al jaren weer W10 op alle systemen)

De kosten van W7 en dan gratis naar W10 maken kan je net zo goed gewoon een licentie voor W10 kopen.
W7 heeft nog een jaartje. Dan is het EOS. Ook bij je school En misschien stappen ze wel eerder over.

Zelf zou ik gewoon naar W10 gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
Je moet idd even kijken waar je hem koopt, en een win 7 ultimate is niet nodig (enige wat daar meer in zit is bitlocker trouwens) dus een pro kan ook, en de key is vaak voor 32 en 64bits, maar wel op 1 pc tegelijk, alhoewel Microsoft er niet zo nauwkeurig op let.

Laat deze man gewoon maar een win 7 kopen, het advies is duidelijk, wij adviseren win 10 pro

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Windows 7 (Ultimate of welke dan ook) bestaat in 32bit of 64 bit. Maar het medium waar het op staat (DVD of USB-stick) heeft beperkte afmetingen. Beide samen op hetzelfde medium kan in principe. Maar dan zal het een dual layer DVD moeten zijn (>3,7GB) of een 8GB usb-stick. Dus daar zou je goed moeten opletten wat voor medium het op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50
mschol schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

De route om Windows 10 te krijgen via de upgrade voor klanten die ondersteunende technologieën gebruiken is nog steeds open: https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

[...]
Gisteren anders nog een win7 pro zonder problemen met een clean win10 install gedaan.
Na 5 minuten 'activated'
Vrijwel alle Dell en HP's gaan probleemloos door de activatie

@Anoniem: 723940 installeer Win10, gebruik classic shell en er is geen vuiltje aan de lucht :+

Afbeeldingslocatie: https://images.techhive.com/images/article/2013/01/classic-shell-02-580-100023730-orig.jpg

Talen zijn ook zo omgezet

https://www.howtogeek.com...y-language-in-windows-10/

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 24-10-2017 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 09:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Overstappen doe je het best cold-turkey. Gewoon, nu W10 installeren, nooit meer omkijken.

Ander argument, los van al het dat al eerder genoemd is: W10 is sneller. Het maakt veel efficiënter gebruik van je hardware en werkt zelfs op behoorlijk oude hardware van 10+ jaar nog prima. Eigenlijk met maar 3 eisen: Core2Duo of sneller, SSD, 2G geheugen of meer.

Qua of het 32b of 64b is, bel voor de zekerheid even je leverancier. 32b wil je niet, zij weten wat er werkelijk in de doos zit. (Maar zoals anderen ook zeggen, ik zou het niet doen. Nu een OS kopen dat over 2 jaar al geen updates meer krijgt is onverstandig.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:14:
Overstappen doe je het best cold-turkey. Gewoon, nu W10 installeren, nooit meer omkijken.

Ander argument, los van al het dat al eerder genoemd is: W10 is sneller. Het maakt veel efficiënter gebruik van je hardware en werkt zelfs op behoorlijk oude hardware van 10+ jaar nog prima. Eigenlijk met maar 3 eisen: Core2Duo of sneller, SSD, 2G geheugen of meer.

Qua of het 32b of 64b is, bel voor de zekerheid even je leverancier. 32b wil je niet, zij weten wat er werkelijk in de doos zit. (Maar zoals anderen ook zeggen, ik zou het niet doen. Nu een OS kopen dat over 2 jaar al geen updates meer krijgt is onverstandig.)
Misschien is beter om tocht windows 10 Pro te kopen alleen vraag ik me af of deze alle voordelen heeft als windows 7 ultimate zoals XP modus, waarmee u oudere programma’s kunt laten draaien. Bovendien bevat het besturingssysteem dankzij de uitgebreide uitvoeringsvorm zelfs het schrijf coderingsprogramma "BitLocker". Ook is de functie virtuele harde schijven in VHD-formaat, Systeem technische verbeteringen.
Bestaat er een ultimate windows 10 eigenlijk niks over gevonden op eerste zicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 723940 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:30:
[...]

Misschien is beter om tocht windows 10 Pro te kopen alleen vraag ik me af of deze alle voordelen heeft als windows 7 ultimate zoals XP modus, waarmee u oudere programma’s kunt laten draaien. Bovendien bevat het besturingssysteem dankzij de uitgebreide uitvoeringsvorm zelfs het schrijf coderingsprogramma "BitLocker". Ook is de functie virtuele harde schijven in VHD-formaat, Systeem technische verbeteringen.
Bestaat er een ultimate windows 10 eigenlijk niks over gevonden op eerste zicht ?
XP modus bestaat niet in 10 echter kan ik onder windows 10 pro x64 nog prima oudere games van rond 2000 draaien (wel erg afhankelijk van de titel)

Windows 10 pro is, voor de normale consument de "hoogst" haalbare versie qua features, bitlocker en VHD's worden zover ik weet gewoon ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het ligt geheel aan je PC. Je kunt ook W8.1 gebruiken voor een wat ouder syteem.

W7 ultimate is beide, bij installatie kies je de versie dacht ik. Het is al jaar of 7 geleden dat ik dat hebt geïnstalleerd ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50
nieuws: Laatste methode voor gratis upgrade naar Windows 10 in 2018 niet meer...

Je kunt dus per a.s 1 januari niet meer upgraden --> Windows 10 Pro aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hackus schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:29:
Het ligt geheel aan je PC. Je kunt ook W8.1 gebruiken voor een wat ouder syteem.
W10 en W8.1 doen qua snelheid niet voor elkaar onder op een ouder systeem. Ik heb zonder problemen W10 gedraait op een oude HP DC5800 kantoor PC met Core2Duo. Dat werkt *prima*.

Overigens wil je wel een beetje geheugen (liefst 4G of meer, 2G werkt ook wel) en een SSD. Maar ook daar, W8.1 of W10 ontlopen elkaar daarin niets en ik heb zelfs het idee dat W10 (veel) sneller is dan W8.1.

Qua geheugen, het zijn vooral je applicaties die dat nodig hebben. Ik had gisteren Firefox doodleuk op 2.5G staan en zie het vrij regelmatig makkelijk over de 1G heen schieten. Nu was dat op een systeem met 64G dus totaal geen probleem, maar het geheugengebruik van het OS is dus het punt niet. :)

Oh, @Anoniem: 723940, ik weet niet of ik het al gezegd had maar koop *altijd* de 64-bit versie. Al was het al vanwege dit soort dingen: MSDN: Install the Linux Subsystem on Windows 10
Dat werkt niet op een 32-bits. :) (Kwam ik zelf helaas ook per ongeluk achter. Mijn laptop heeft nog een 32-bits versie.)

Verder:
- Zorg voor 4G geheugen of meer
- Zorg voor een SSD

Het enige dat ik *echt* mis in W10 is de zgn. quick launch (de icons links onder) en die zijn te herstellen:
https://www.tenforums.com...toolbar-windows-10-a.html

Da's eigenlijk de enige "tweak" die ik op W10 heb los gelaten. In de quick launch staan de 10-20 meest gebruikte programma's. De rest staat op mijn bureaublad of start ik met windows-toets en dan de naam van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

unezra schreef op maandag 6 november 2017 @ 06:47:
[...]

Verder:
- Zorg voor 4G geheugen of meer
- Zorg voor een SSD

Het enige dat ik *echt* mis in W10 is de zgn. quick launch (de icons links onder) en die zijn te herstellen:
https://www.tenforums.com...toolbar-windows-10-a.html

Da's eigenlijk de enige "tweak" die ik op W10 heb los gelaten. In de quick launch staan de 10-20 meest gebruikte programma's. De rest staat op mijn bureaublad of start ik met windows-toets en dan de naam van het programma.
Zullen we 4G maar bij telefonie laten en het hier over 4gb hebben :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hackus schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:33:
[...]

Zullen we 4G maar bij telefonie laten en het hier over 4gb hebben :P
Je bedoelt 4GB of 4 GiB? }:O
Wikipedia: Gibibyte

... Als we dan toch gaan miere(n)neuken. ...

[ Voor 9% gewijzigd door unezra op 06-11-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 723940 , Hier lees je wat meer over W10 en wat tips.

Pagina: 1