Gas geven zonder gaskabel

Pagina: 1
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ola!

Vroeger kon je met auto’s die een gaskabel hebben gewoon onder de motorkap aan die draad trekken en voila. Met die elektronische spulletjes gaat dat niet... Kan je toch op de een of andere manier gas geven vanonder de motorkap of moet je perse iemand meenemen om op t gas pedaal te trappen als je t vraagt? :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:22
Bij het gasklephuis zal toch iets van een (motoraangedreven) hevel oid zitten.
Of dit binnen handbereik is, is een tweede. Misschien was het om te maken goedkoper om het aan de onderzijde te maken zodat je er niet bij kan.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afhankelijk van het merk kun je met software van de fabrikant via de OBD poort commando's geven zoals stand van het gaspedaal.
Lange USB kabel eraan... hoppa.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Juup schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:53:
Afhankelijk van het merk kun je met software van de fabrikant via de OBD poort commando's geven zoals stand van het gaspedaal.
Gaat om een Renault Megané, enig idee waar ik de juiste software kan vinden? :) Zo’n OBD-plug heb ik nog wel ergens liggen denk ik.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
https://www.obdshop.nl/software

Een paar van deze namen googelen, en kijken of er software bijzit die meer dan alleen scannen en codes wissen kan

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 16:31

cdoens

Peugeot-gek

Als je gasklep elektronisch gestuurd is, zou ik hem niet met de hand bedienen, als je er überhaupt al bij kan.
Kans dat je dan de regeling van de gasklep in de war stuurt omdat de gasklep op een andere positie komt te staan dan wat de computer probeert af te regelen.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Juup schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:53:
Met standaard spul ga jij geen commando's sturen, daar moet je behoorlijk wat extra spul voor hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gasklep is safety relevant. Kans is groot dat je dan een P0606 fout gaat zetten wanneer je ermee gaat rommelen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:20
Gasklep hangt aan de output/CAN van PCM natuurlijk. Dus ook al trek je die open denk ik dat er niet voldoende extra brandstof ingespoten gaat worden. Oftewel dat komt niet overeen met het gaspedaal indrukken zoals vroeger. Misschien is het handig om te weten waarvoor je dit wilt? Of puur uit interesse. Voor een show o.i.d. zou ik zeggen maak een gaskabel naar het pedaal en een haakje zodat je bij de show kan aanhaken aan het pedaal en onder de motorkap kun je aan de kabel trekken waardoor het pedaal indrukt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
@Jim423 Of ga in de auto zetten en trap het gaspedaal in
Pagina: 1