Ik heb een aantal Cooler Master MasterFan Pro140's in mijn systeem zitten. Los van dat de RGB niet helemaal is wat ik er van had verwacht (te zwak, te flets), ratelen ze wanneer ze als topfan worden gebruikt en op toeren komen.
Ik overweeg zwaar de fans allemaal retour te sturen en om te ruilen voor een ander merk/type.
Qua specs wil ik uiteraard gelijke of betere specs dan de MasterFan Pro's.
Mijn wensen:
https://tweakers.net/pric...299;585115;945771;785877/
Als nadeel zie ik dat ze allemaal minimaal 5dB minder stil zijn dan de CM. Ook zijn ze op de Corsair HD140 na *fors* duurder dan de CM.
Verder:
Corsair LL140 RGB 140mm Dual Light
Nadeel: luchtverplaatsing zit net iets onder die van de CoolerMaster. Érg duur.
NZXT Aer RGB140
Nadeel: Geen verlichte fanblades, alleen een ring. Eigenlijk geen serieuze optie dus.
Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm
Lijkt het dichtste in de buurt te komen van de CM qua luchtverplaatsing en prijs.
Ik neig naar de Corsair HD140 vanwege de prijs en de hogere luchtverplaatsing maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Misschien zie ik nog een goede fan over het hoofd of mis ik iets in de specs dat wel belangrijk is. :-) Uiteraard hoor ik graag verhalen over rammelende topfans. 3 van de 6 fans worden als topfan gebruikt en dus op hun kop gemonteerd. De andere 3 dienen als intake/exchaust fan.
Ik overweeg zwaar de fans allemaal retour te sturen en om te ruilen voor een ander merk/type.
Qua specs wil ik uiteraard gelijke of betere specs dan de MasterFan Pro's.
Mijn wensen:
- 140mm
- Full RGB op de fanblades (mag RGBW maar is geen noodzaak, regulier RGB is voldoende)
- 4-pins PWM aansturing en meting
- Stil (hoe stiller hoe beter)
- 90,05m³/h vergelijkbaar, of beter
https://tweakers.net/pric...299;585115;945771;785877/
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master MasterFan Pro140 Air Flow RGB | € 23,30 | € 23,30 |
1 | Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm | € 25,49 | € 25,49 |
1 | Corsair LL140 RGB 140mm Dual Light Loop RGB LED PWM Fan - Single pack, 140mm | € 36,90 | € 36,90 |
1 | NZXT Aer RGB140 Single Pack | € 32,50 | € 32,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 118,19 |
Als nadeel zie ik dat ze allemaal minimaal 5dB minder stil zijn dan de CM. Ook zijn ze op de Corsair HD140 na *fors* duurder dan de CM.
Verder:
Corsair LL140 RGB 140mm Dual Light
Nadeel: luchtverplaatsing zit net iets onder die van de CoolerMaster. Érg duur.
NZXT Aer RGB140
Nadeel: Geen verlichte fanblades, alleen een ring. Eigenlijk geen serieuze optie dus.
Corsair HD140 RGB LED High Performance 140mm
Lijkt het dichtste in de buurt te komen van de CM qua luchtverplaatsing en prijs.
Ik neig naar de Corsair HD140 vanwege de prijs en de hogere luchtverplaatsing maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Misschien zie ik nog een goede fan over het hoofd of mis ik iets in de specs dat wel belangrijk is. :-) Uiteraard hoor ik graag verhalen over rammelende topfans. 3 van de 6 fans worden als topfan gebruikt en dus op hun kop gemonteerd. De andere 3 dienen als intake/exchaust fan.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.