HBO GO - op div. telefoons snirpende geluiden bij videos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:39
Heb sinds een aantal dagen HBO go (via het Spaanse Vodafone).

Werkt allemaal redelijk, maar bij het kijken van videos hoor ik continue - maar niet de hele tijd - snerpende geluiden. De HBO Go app (android) is de laatste versie.

Gebeurt zowel op een Redmi Note3 en op een Galaxy S7 Edge.
Ik maak gebruik van het Vodafone LTE netwerk, en heb een "video" pass zodat ik onbeperkt video kan kijken.

Mijn donkerbruine vermoeden is dat wellicht de caching (en hercompressie ongetwijfeld) van HBO content locaal bij Vodafone spanje (om het ongelimiteerd video kijken te bekostigen) ergens de mist in is gegaan.

Aangezien het bij twee telefoons voor komt is het denkelijk geen hardware probleem. De ene telefoon hangt direct aan de LTE, de andere via tethering.

Het vreemde is dat het niet de hele tijd gebeurt, maar c.a. 70% van de tijd. Er zijn periodes dat films of series absoluut geen tsirpende geluiden laten horen. En dat is natuurlijk erg prettig kijken :)

Op het internet kan ik niets vinden van mijn probleem. Andere applicaties lijken het prima te doen (Tot nu toe Youtube getest, geen snerpende geluiden, eveneens lokaal gecached waarschijnlijk. Tenzij ik videos kijk die zo onpopulair zijn dat ik die rechtstreeks gestreamed krijg ?).

Advies/tips worden erg op prijs gesteld. Ik ga binnenkort eens kijken hoe het gaat als ik op WIFI kijk, wellicht dat de LTE verbinding roet in het eten gooit op de één of andere manier?