Wat voor moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompMan
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-05-2023
Mijn vraag
Ik wil weten wat het beste moederbord is voor mij. Ik wil een moederbord met een B250 chipset en het liefst rond de 80 euro. De PC zal in totaal 500-600 gaan kosten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 3 1200

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al best veel gezien online tc. maar ik wil het liefst ook ervaringen van mensen te horen krijgen met goede mobo's

Beste antwoord (via CompMan op 22-10-2017 00:08)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Een paar weken geleden heb ik voor een vriend een gaming PC on a budget gebouwd (rond de 800 euro) op basis van de AMD Ryzen 5 1400. Hierbij heb ik gekozen voor het volgende moederbord:

pricewatch: MSI B350 PC Mate

De "PC Mate" klinkt in eerste instantie erg suf en saai, maar als je hem vergelijkt met higher-end "gaming" moederborden (zoals de MSI Tomahawk of de Gaming Pro Carbon), dan zit het grootste verschil in het aantal aansluitingen en in de aanwezigheid van LED verlichting. Wil je gewoon een degelijk moederbord met alle standaard basis-features aan boord, waar je een videokaart, een M.2 schijf en een handjevol SATA drives op kunt aansluiten, en waarmee je ook nog een beetje kunt overklokken, dan is die PC Mate meer dan voldoende.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Men neme de pricewatch, ga naar moederborden dan filter je op chipset. (B350 moet je hebben)
Dan heb je de populairste B350 op een rijtje.
Ik maak het nog makkelijker:

categorie: Moederborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompMan
unfor schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:27:
Men neme de pricewatch, ga naar moederborden dan filter je op chipset. (B350 moet je hebben)
Dan heb je de populairste B350 op een rijtje.
Ik maak het nog makkelijker:

categorie: Moederborden
Dat weet ik, maar ik wil ervaringen van mensen horen met moederborden die ze zelf hebben. Maar alsnog bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
kxtnf schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:53:
[...]

Dat weet ik, maar ik wil ervaringen van mensen horen met moederborden die ze zelf hebben. Maar alsnog bedankt.
Dat ga je niet krijgen met zo'n simpel topic zonder inzet.
Ga reviews lezen is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
De standaard vragen

Formfactor Micro Atx of Atx
Hoeveel sata aansluitingen heb je nodig
Moeten er aansluitingen zijn voor 1 of 2 videokaarten
Is een M2 slot een vereiste
Wil je flink gaan overklokken of een betrouwbaar huis tuin en keuken moederbord.
Is een normale dac voor geluid toereikend of wil je een betere

keuzes genoeg dus. Bekijk voor jezelf wat van belang is en wat er nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompMan
D-dark schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:34:
De standaard vragen

Formfactor Micro Atx of Atx
Hoeveel sata aansluitingen heb je nodig
Moeten er aansluitingen zijn voor 1 of 2 videokaarten
Is een M2 slot een vereiste
Wil je flink gaan overklokken of een betrouwbaar huis tuin en keuken moederbord.
Is een normale dac voor geluid toereikend of wil je een betere

keuzes genoeg dus. Bekijk voor jezelf wat van belang is en wat er nodig is.
Is goed, ik zal wel op zo'n manier mobo's gaan zoeken en dan op Youtube etc. reviews opzoeken. Allebei bedankt voor de hulp!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Een paar weken geleden heb ik voor een vriend een gaming PC on a budget gebouwd (rond de 800 euro) op basis van de AMD Ryzen 5 1400. Hierbij heb ik gekozen voor het volgende moederbord:

pricewatch: MSI B350 PC Mate

De "PC Mate" klinkt in eerste instantie erg suf en saai, maar als je hem vergelijkt met higher-end "gaming" moederborden (zoals de MSI Tomahawk of de Gaming Pro Carbon), dan zit het grootste verschil in het aantal aansluitingen en in de aanwezigheid van LED verlichting. Wil je gewoon een degelijk moederbord met alle standaard basis-features aan boord, waar je een videokaart, een M.2 schijf en een handjevol SATA drives op kunt aansluiten, en waarmee je ook nog een beetje kunt overklokken, dan is die PC Mate meer dan voldoende.
Pagina: 1