Graag zou ik de stap willen maken naar ruimtevullende muziek via wifi-luidsprekers. Op dit moment heb ik een meer traditionele opstelling: twee zuilluidsprekers die met een kabel aan een versterker zitten. Het probleem daarbij is dat het geluid alleen op bepaalde plekken goed is: in een luie stoel op een paar meter afstand van de luidsprekers, maar ik zit nooit in die hypothetische luie stoel. In het echt loop ik overal rond en zijn mijn oren op steeds verschillende plekken en hoogtes. Dus denk ik dat een systeem met enkele op de juiste plek opgehangen wifi-luidsprekers beter moet zijn. Er zijn verschillende systemen, zie ik. Bijvoorbeeld Sonos, Heos of Bluesound. Maar ik kom er niet achter welk systeem het beste bij mijn wensen past.
Muziek die ik wil spelen zijn bestanden op mijn NAS. Ik heb geen interesse in online-muziekdiensten en ik heb geen televisie. Wat ik heel belangrijk vind is dat ik muziek kan spelen via MediaMonkey, dat op mijn windows-computers draait. Via MediaMonkey beheer ik mijn muziekcollectie en bepaal ik wat er gespeeld moet worden. Ik hou van de handige opties die daar bij zitten, zoals cross-fading, volume leveling (zorgt dat alle muziek ongeveer even hard klinkt), speellijsten en de auto-DJ.
Ik heb nu een JBL-luidsprekertje dat via bluetooth met een android-app aan te sturen is. Ik vind die aansturing vreselijk; het gaat heel traag en het heeft veel te weinig opties. En typen doe ik liever op een toetsenbord dan op een telefoontje. Van de app van de NAS (DS Audio) wordt ik ook niet blij
. Nu kan het vast zo zijn dat een app van Sonos, Heos of Bluesound beter is dan die van JBL, maar toch heb ik weinig vertrouwen in een zaktelefoon als enige manier om een muzieksysteem te controleren. Hoogstens zou ik een telefoon willen gebruiken om het volume te regelen, of om te kijken wat er speelt. Dus ik zou heel graag MediaMonkey willen blijven gebruiken om te bepalen wat voor geluid er uit de luidsprekers moet komen.
Na deze inleiding mijn vraag: Welk draadloos muzieksysteem is aan te raden, gezien mijn wensen? Ik ben erg geïnteresseerd in praktische ervaringen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Muziek die ik wil spelen zijn bestanden op mijn NAS. Ik heb geen interesse in online-muziekdiensten en ik heb geen televisie. Wat ik heel belangrijk vind is dat ik muziek kan spelen via MediaMonkey, dat op mijn windows-computers draait. Via MediaMonkey beheer ik mijn muziekcollectie en bepaal ik wat er gespeeld moet worden. Ik hou van de handige opties die daar bij zitten, zoals cross-fading, volume leveling (zorgt dat alle muziek ongeveer even hard klinkt), speellijsten en de auto-DJ.
Ik heb nu een JBL-luidsprekertje dat via bluetooth met een android-app aan te sturen is. Ik vind die aansturing vreselijk; het gaat heel traag en het heeft veel te weinig opties. En typen doe ik liever op een toetsenbord dan op een telefoontje. Van de app van de NAS (DS Audio) wordt ik ook niet blij
Na deze inleiding mijn vraag: Welk draadloos muzieksysteem is aan te raden, gezien mijn wensen? Ik ben erg geïnteresseerd in praktische ervaringen.
Alvast bedankt voor het meedenken!