KLM en haar Handbagage voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06
Goedendag Tweakers,

Ik zit met een vraag waar ik van KLM nog (steeds) geen antwoord op heb mogen ontvangen. Wij gaan binnenkort vliegen naar Londen met KLM.

Nu staat het volgende in hun voorwaarden wat betreft handbagage:
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)

Nu heb ik een trolley voor mn kleding (is tot nu toe 6 KG) en hierbij wil ik dus mn camera meenemen (spiegelreflex incl lenzen).

M.A.W.
Ik wil dus mn trolley en mn cameratas als handbagage meenemen. Als ik hierop google kom ik op topics van het jaar 2014 of eerder/later.

Ik heb al paar keer contact proberen op te nemen met KLM dit zowel via Facebook als via hun Whatsapp service. Tot op heden krijg ik hier geen reacties op. Dus hopelijk heeft hier iemand ervaring.

Ik heb een foto toegevoegd.

Ik ben benieuwd, alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/f8gfeqsplj7wd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/w9pa2r4b9nz0q.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat is toch 1 stuks handbagage en 1 stuks accesoire? Ik zie het probleem niet, afgezien van de niet-vermelde afmetingen.

In het ergste geval, trolley wordt afgepakt, geseald en gaat (gratis) in het ruim en je camera wordt dan de enige cabine-bagage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
MAX3400 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:37:
Dat is toch 1 stuks handbagage en 1 stuks accesoire? Ik zie het probleem niet, afgezien van de niet-vermelde afmetingen.

In het ergste geval, trolley wordt afgepakt, geseald en gaat (gratis) in het ruim en je camera wordt dan de enige cabine-bagage.
Klopt zo dacht ik er ook over. Tot ik topics zag waarin KLM dan aangeeft dat het enkel geld voor de camera zelf (dus niet voor lenzen etc) en de ander geeft weer aan dat je niet een EXTRA tas mag meenemen.

De formaten komen beide precies overeen met de regels die zij aangeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of je propt je cameratas in de koffertje en je hebt er nog maar een.

En bovendien: je reist met KLM en niet met easyJet ofzo die je wel met van alles proberen uit te zuigen, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2017 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Wat hierboven gezegd wordt. Zolang je trolley niet te zwaar is én binnen de afmetingen valt is er geen probleem.

Zal waarschijnlijk sowieso geen probleem worden, want vaak controleren ze niet op afmetingen of gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is allemaal geen probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
Het probleem is er pas als je naast mensen zit die ook een koffer als handbagage meenemen.
Dan past het niet meer in het vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
jeroen3 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:43:
Het probleem is er pas als je naast mensen zit die ook een koffer als handbagage meenemen.
Dan past het niet meer in het vak.
Ik heb er dan ook geen moeite mee dat mn trolley in de ruimbagage moet. Echter zal ik het niet fijn vinden als hier mn camera incl lenzen in wordt gezet
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:39:
Of je propt je cameratas in de koffertje en je hebt er nog maar een.

En bovendien: je reist met KLM en niet met easyJet ofzo die je wel met van alles proberen uit te zuigen, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Dat doe ik liever mn camera niet aan. Vandaar deze vraag. Want de regels op de pagina is vrij onduidelijk (je kan ze namelijk breed interpreteren)

[ Voor 38% gewijzigd door Jboy1991 op 20-10-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ach, bij KLM zal dit (nog niet) zo'n probleem geven. Komt wel goed :) De problemen die je leest zijn vooral over de budget-maatschappijen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

Harrie

NederVlaming

Jboy1991 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:44:
[...]

Ik heb er dan ook geen moeite mee dat mn trolley in de ruimbagage moet. Echter zal ik het niet fijn vinden als hier mn camera incl lenzen in wordt gezet
In dat geval kan je je trolley ook gewoon inchecken. Hoef je ook niet te kloten met allemaal kleine flesjes shampoo en dergelijke.

Maar het is geen probleem. Een trolley + cameratas lijkt mij hetzelfde als trolley + laptoptas, en dat kan ook gewoon mee in handbagage. (En mijn laptop tas is huge, met een 17" laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:52
Volgens mij mag je gewoon 1 stuks handbagage en 1 extra tas meenemen mits gewicht en afmetingen volgens de regels zijn.Of het om een camera of om lenzen gaat is niet zo interessant: Het gaat er om dat alle handbagage + extra tassen in de cabine kunnen worden opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Bij klm is dit geen enkel probleem. Heb recentelijk nog 1 trolley + grote boodschappentas meegenomen zonder enige opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Ah bedankt voor jullie reactie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
Ik zat laatst aan boord van een KLM 737 naar Praag en voor mij zaten mensen die zelfs een trolley tussen hun benen plaatsten..... Waren comfort (dus eigenlijk business) plaatsen, maar alsnog behoorlijk bizar naar mijn mening. Crew zei er geen woord over. Bovendien waren er meerdere mensen met behoorlijke hutkoffers of trolleys en een grote tweede tas, veel groter dan de opgegeven maten. Nergens werd daar iets van gezegd.
Prima en fijn dat KLM zo coulant is, je betaalt tenslotte wat extra vergeleken met de lcc. Maar toestaan om complete hutkoffers en meerdere tassen mee te nemen die veel te groot zijn en bovendien toelaten een trolley tussen de stoelen in te zetten gaat ook weer wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Zoals al eerder gezegd, alleen de prijsvechters (veevervoer door de lucht) zullen zeuren. Wat wij gezien hebben wat er bij KLM allemaal als handbagage een vliegtuig wordt ingesleurd hoef jij je echt geen zorgen te maken. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

4x2

lộn xộn quá

cordonbleu schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:10:
Crew zei er geen woord over. Bovendien waren er meerdere mensen met behoorlijke hutkoffers of trolleys en een grote tweede tas, veel groter dan de opgegeven maten. Nergens werd daar iets van gezegd.
Heb dat wel eens nagevraagd aan iemand van het cabinepersoneel waar ik al even mee aan het praten was, eigenlijk worden ze daar strontziek van, maar het levert teveel gezeur op (van die passagiers), dus zolang het geen onoverkomelijke problemen oplevert zeggen ze er maar niks van.

Verder: zolang je die cameratas gewoon onder de stoel kan zetten zul je daar sowieso geen vragen/opmerkingen over krijgen, ergste wat er kan gebeuren is dat je dat koffertje in moet checken (en zelfs die kans is al vrij klein)
.
Ik heb het 1x gehad dat ik mn koffertje in zo'n bakje moest duwen, dat ging, dus was geen punt (al had ik verder geen bagage ingecheckt, dus het ding had ook prima in het ruim gepast)
Tegenwoordig reis ik bijna altijd met alleen een rugzak als handbagage, scheelt een hoop gesjouw op het vliegveld.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt geen probleem.

Ik vind het overigens wel irritant, die complete hutkoffers soms. Ik reis gewoon met een rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
FreakNL schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:07:
Je hebt geen probleem.

Ik vind het overigens wel irritant, die complete hutkoffers soms. Ik reis gewoon met een rugzak.
Geen idee wat er irritant aan moet zijn? Deze voldoet ook gewoon aan de afmetingen die de luchtmaatschappij zelf stelt.

Of bedoel je dat jij hebt irritant vind voor jezelf als je met zon koffer reist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
FreakNL schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:07:
Je hebt geen probleem.

Geen idee wat er irritant aan moet zijn? Deze voldoet ook gewoon aan de afmetingen die de luchtmaatschappij zelf stelt.

Of bedoel je dat jij hebt irritant vind voor jezelf als je met zon koffer reist?
4x2 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:45:
[...]

Heb dat wel eens nagevraagd aan iemand van het cabinepersoneel waar ik al even mee aan het praten was, eigenlijk worden ze daar strontziek van, maar het levert teveel gezeur op (van die passagiers), dus zolang het geen onoverkomelijke problemen oplevert zeggen ze er maar niks van.

Verder: zolang je die cameratas gewoon onder de stoel kan zetten zul je daar sowieso geen vragen/opmerkingen over krijgen, ergste wat er kan gebeuren is dat je dat koffertje in moet checken (en zelfs die kans is al vrij klein)
.
Ik heb het 1x gehad dat ik mn koffertje in zo'n bakje moest duwen, dat ging, dus was geen punt (al had ik verder geen bagage ingecheckt, dus het ding had ook prima in het ruim gepast)
Tegenwoordig reis ik bijna altijd met alleen een rugzak als handbagage, scheelt een hoop gesjouw op het vliegveld.
Ik had speciaal een nieuwe koffer gekocht dit omdat ik hiervoor altijd langere vakanties nam en dus ruimbagage had. Dit is voor het eerst dat ik enkel met handbagage ga.

En bagage inchecken geld toch alleen bij ruimbagage aangezien je nu al via de app kan inchecken?

*er ging iets mis bij het wijzigingen van Mn bericht. Excuus voor deze dubbele antwoord. Ik kan Mn vorige bericht niet verwijderen

[ Voor 3% gewijzigd door Jboy1991 op 21-10-2017 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Jboy1991 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:15:
[...]

En bagage inchecken geld toch alleen bij ruimbagage aangezien je nu al via de app kan inchecken?
Ja, als je ingecheckt bent kan je gewoon je instapkaart scannen (of aan iemand laten zien, weet niet of alles al geautomatiseerd is) en door naar de security. Vanaf daar kun je gewoon naar de gate lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Vandaag antwoord gekregen van klm

“Een spiegelreflex wordt niet gezien als accesoire, Joerie. Je kunt deze wel in de gewone koffer/tas van je handbagage plaatsen en een kleiner item als accesoire meenemen. Alle informatie over onze bagageregels vind je hier: http://klmf.ly/2klOXRH.”.

Het mag dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Jboy1991 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:25:

“Een spiegelreflex wordt niet gezien als accesoire, Joerie. Je kunt deze wel in de gewone koffer/tas van je handbagage plaatsen en een kleiner item als accesoire meenemen. Alle informatie over onze bagageregels vind je hier: http://klmf.ly/2klOXRH.”.

Het mag dus niet
Hangt er maar net vanaf wie je het vraagt. Zo te horen ben je gewend met ryanair achtige te vliegen. Die mierenn**ken over elk detail om euro's te kunnen pakken. Bij de gerenommeerde partijen krijg je bijna alles mee aan boort. Bij een autostoel heb ik ook 3 verschillende antwoorden gehad (Mag niet gewoon €€, u mag kiezen kinderwagen of autostoel, en u mag ze beide meenemen).

Als ik met de kleine ga gaat zelfs de rugdrager gewoon mee het vliegtuig in (deze is ruim een meter hoog, maatje backpack).

Cameratas heb ik naast andere handbagage altijd los mee, hier heb ik meestal 3 lensen en de camera zelf inzitten. Prop de ereader er ook altijd bij. Heeft nog nooit iemand iets van gezegd.
Nu heb ik geen hele lompe camera tas, als je zo'n groot vierkant gedrocht meezeult is het misschien anders. Maar ik zou het gewoon doen en er geen seconde over nadenken :9

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 21-10-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

Jboy1991 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:25:

Het mag dus niet
Klm kijkt niet in je bagage in de praktijk , wat je in je "accessories"tas hebt zitten maakt geen reet uit zolang het binnen de toegestane formaten past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15
Wie wel kijkt is de beveiliging. Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk de DSLR en de lenzen uit mag pakken en los door de scanner moet halen. Niet te diep wegstoppen dus.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Paul schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:16:
Wie wel kijkt is de beveiliging. Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk de DSLR en de lenzen uit mag pakken en los door de scanner moet halen. Niet te diep wegstoppen dus.
Laat dat "waarschijnlijk" maar gewoon weg. Alle electronica moet je los door de scanner laten gaan. Camera's staan zelfs specifiek aangegeven op de bordjes bij security.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FooLsKi schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Laat dat "waarschijnlijk" maar gewoon weg. Alle electronica moet je los door de scanner laten gaan.
In theorie idd wel, in de praktijk hoeft dat lang niet altijd. Vaak kan je alle electronica gewoon in je trolley of rugzak laten zitten zonder dat men er moelijk over doet.

Hangt maar net van de medewerker die je treft af of je het er wel of niet uit hoeft te halen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Let wel op dat statief icm handbaggage problemen kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40

NSG

Je weet niks!

Officieel mag het niet, je mag echt maar één stuk handbagage meenemen. Echter vind er in de praktijk geen enkele vorm van controle plaats. Met self-checking kom je überhaupt geen klm medewerkers tegen (dus niemand om je bagage op te meten/wegen/tellen) tot dat je het vliegtuig instapt.

Het vervelende is dat hier enorm veel misbruik van wordt gemaakt. Ik betaal graag een paar euro extra om voorin te zitten, maar als er dan wordt besloten dat het instappen aan de hand van je stoelnummer gebeurt (achterste eerst), dan kan ik mijn wél aan de eisen voldoenende koffer nergens meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Als je cameratas gewoon onder de stoel voor je past zou ik me daar niet te druk over maken. Het enige dat kan gebeuren is dat je handbagagekoffer in het ruim moet. Eergisteren nog van Oslo naar Amsterdam (KLM) meegemaakt. De vlucht was volgeboekt, verzocht werd kleine handbagage onder de stoel voor je te stoppen. Van mensen die hun koffertje niet meer in de bakken konden werd het koffertje in het ruim gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Jboy1991 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:14:
[...]

Het is vervelend dat de bagagebakken in het vliegtuig vaak te vol zijn, en er dan aan je gevraagd wordt om de laptoptas onder de stoel voor je te plaatsen. Ik reis ook vaak met een trolley, maar die gaat alijd als ruimbagage mee, verder betaal ik vrijwel altijd voor de Economie plus stoelen zodat ik fatsoenlijk kan zitten en dan heb ik geen zin in mijn tas voor mijn voeten omdat iemand veel mensen een te grote trolley meenemen....

Dus ik vind het ook vaak irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 13:12
Ik vlieg geregeld met KLM, vaak met een trolley en een (laptop)rugzak. Nooit wat van gehoord. De trolley is een keer (gratis) het ruim in gegaan, het scheen wat druk te zijn; incl te veel handbagage. Ik houd mijn rugzak altijd gewoon bij mijn voeten / onder de stoel - geen enkel probleem.

Als je om je heen kijkt zul je je verbazen over wat voor een hutkoffers sommige als handbagage meekrijgen - dat zijn ook nog vaak de laatste die binnen stappen...dus dik plezier om een plek te zoeken om die enorme tas weg te stoppen in de overvolle bins; maak je maar geen zorgen over jouw camera-tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

4x2

lộn xộn quá

Tas bij opstijgen en landen voor je voeten leggen en zodra het ding goed en wel in de lucht hangt gewoon onder je benen leggen (dus tegen je eigen stoel aan)
Doe ik altijd, dan heb ik dr zelfs op intercontinentale vluchten in economy geen enkele last van.

En zoals al gezegd: niet moeilijk doen over die spiegelreflex, die krijg je gewoon mee, al vaker gedaan (ik weiger dat ding in te checken)
Alleen dat gesjouw over het vliegveld met die bende :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

FreakNL

Well do ya punk?

Jboy1991 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:14:
[...]

Nee, irritant omdat die mensen de grenzen opzoeken (en er vaak overheen gaan). Kom ik daar als laatste het vliegtuig in (omdat ik ook niet meedoe aan het in de rij staan) zitten alle bagagevakken volgestouwd met veel te grote trolleys en AH boodschappen tas met zooi. Want je zal toch es honger krijgen op dat 3 urige vluchtje... het is ook echt iets van de laatste 10 jaar. Wat mij betreft gaan we gewoon weer terug naar 1 rugzakje per passagier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Ik vond het zelf ook een aparte reactie van klm. Je kan namelijk ook Mn tas als accessoires zien. Aangezien de inhoud niet van belang is (dacht ik). En de koffer en tas voldoen beide gewoon aan de maten die staan op de website van klm.

En ik neem aan dat wanneer de kofferbakken vol zijn. Dat Mn trolley gewoon gratis in het ruim wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15
FooLsKi schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Laat dat "waarschijnlijk" maar gewoon weg. Alle electronica moet je los door de scanner laten gaan. Camera's staan zelfs specifiek aangegeven op de bordjes bij security.
Maar lenzen niet :) Valt (volgens de mensen die ik bij de poortjes gesproken heb) ook niet onder elektronica, maar ze kunnen er maar lastig doorheen kijken (oh the irony :+ ) en dus moest het allemaal uit de tas. En dat was wat het voor mij zo annoying maakte; er zitten maar 2 camera's in mijn tas en die heb ik er beiden zo uit. Voordat ik alle lenzen tevoorschijn heb echter...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Naar mijn ervaring zijn ze de laatste tijd bij de security op Schiphol juist erg streng met camera's en bijbehorende accessoires. Deze moesten allemaal in een aparte bak en netjes verspreid. Voordat je bij de band bent wordt er soms tot 3 keer toe gevraagd of je camera's bij je hebt. Maar zolang je je netjes aan de regels houdt lijkt er geen probleem te zijn. Buiten dat je natuurlijk extra tijd kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NSG schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:54:
Officieel mag het niet, je mag echt maar één stuk handbagage meenemen.
Je mag één stuk handbagage en één "accessoire" meenemen. Zolang die accessoire onder de stoel voor je past maakt 't niet uit wat dat is verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Neem gewoon je handbagage mee, de rest stuur je op naar je Hotel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

cordonbleu schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:12:
Naar mijn ervaring zijn ze de laatste tijd bij de security op Schiphol juist erg streng met camera's en bijbehorende accessoires. Deze moesten allemaal in een aparte bak en netjes verspreid. Voordat je bij de band bent wordt er soms tot 3 keer toe gevraagd of je camera's bij je hebt. Maar zolang je je netjes aan de regels houdt lijkt er geen probleem te zijn. Buiten dat je natuurlijk extra tijd kwijt bent.
Die ervaring had ik idd ook. Nou had ik geen camera/lenzen bij me die keer maar er werd me meerdere keren gevraagd of ik een camera in mijn tas had en zo ja, of ik die dan incl lenzen in een aparte bak wilde doen. Gelukkig deden ze niet moeilijk toen het poortje afging en bleek dat ik door al die afleidende vragen was vergeten mijn aansteker, sigaretten en sleutels uit mijn broekzakken te halen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Ik weet niet wat voor een personeel er werkt op de klantenservice. Ik ben in”protest” gegaan tegen hun eerdere antwoord.

Kreeg er zojuist antwoord op
“Een cameratas wordt als accessoire gezien, Joerie. Echter heb je al een rugzak mee naast je handbagage (trolley). Je rugzak wordt in dit geval als accessoire gezien. Je kunt dus niet naast je trolley en rugzak ook nog een cameratas meenemen.”
Ik snap best dat ik naast die trolley en cameratas niet apart een camera nog om Mn nek mee kan nemen.

Maar ik begrijp uit de reactie van klm dat het dus zo is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40

NSG

Je weet niks!

Jboy1991 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:01:
Ik weet niet wat voor een personeel er werkt op de klantenservice. Ik ben in”protest” gegaan tegen hun eerdere antwoord.

Kreeg er zojuist antwoord op

[...]

Ik snap best dat ik naast die trolley en cameratas niet apart een camera nog om Mn nek mee kan nemen.

Maar ik begrijp uit de reactie van klm dat het dus zo is toegestaan.
Blijkbaar weten ze het zelf ook niet. Mij is verteld dat een vrouwenhandtas als accessoire wordt gezien maar een eastpack tas met enkel mijn iPad erin, dat mocht dan weer niet..

Maar goed, zoals ik enkele reacties terug al aangaf, in de praktijk vind er geen enkele vorm van controle plaats, althans ik heb het nooit meegemaakt bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NSG schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:54:
Officieel mag het niet, je mag echt maar één stuk handbagage meenemen. Echter vind er in de praktijk geen enkele vorm van controle plaats. Met self-checking kom je überhaupt geen klm medewerkers tegen (dus niemand om je bagage op te meten/wegen/tellen) tot dat je het vliegtuig instapt.
Officieel mag het wel, het staat immers op de KLM website beschreven. Ik heb regelmatig een trolley en laptoptas meegenomen als handbagage, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 13:10

Knud

Sandvich

Jboy1991 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:15:
[...]

Ondanks dat het qua afmetingen mag, lijkt het niet in elk KLM vliegtuig goed te passen. Vorige week zakelijk van schiphol naar Stockholm gevlogen en heel veel mensen hadden een trolley bij als "handbagage". Dat was dus echt passen en meten, tot vlak voor vertrek. En ik zag mensen uit noodzaak een trolley tussen de benen hebben, omdat ze die nergens kwijt konden.
En op de terugvlucht (wat overigens via Norwegian Airways was, das meer een budget maatschappij gok ik) was het zelfs zo erg, dat er werd opgeroepen aan de gate om trolley's e.d. gratis in te checken, omdat het anders niet ging passen en ze vertraging zouden hebben. (en we hadden dus ook vertraging).

Dus ja, dat het mag, is fijn. Behalve als iedereen met een trolley reist.
(zelf reis ik met een rugzak en/of check-in bagage)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
thefox154 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:41:
[...]

Hangt er maar net vanaf wie je het vraagt. Zo te horen ben je gewend met ryanair achtige te vliegen. Die mierenn**ken over elk detail om euro's te kunnen pakken.
Ik heb nog nooit gehad dat RyanAir mijn handbagage checkte. En die zit toch redelijk in de buurt van de maximum afmetingen die ze hebben, maar nooit hebben ze afmetingen of gewicht gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Sissors schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:11:
[...]

Ik heb nog nooit gehad dat RyanAir mijn handbagage checkte. En die zit toch redelijk in de buurt van de maximum afmetingen die ze hebben, maar nooit hebben ze afmetingen of gewicht gecontroleerd.
KLM hanteert officieel juist een van de kleinste maten voor trolleys, 'slechts' max 55x35x25 (max 12 kg). Bij Transavia (beetje vreemd, want = KLM en zelfde bagagebakken als de 73's van KLM) hanteert 55x40x25 (max 10 kg), Ryanair 55x40x20 (max 10 kg) en Easyjet 56x40x25 (zelfs geen max gewicht, opvallend voor een lcc).

Maar inderdaad, KLM controleert, zoals hier nu al zo vaak gezegd, zo goed als nooit en er zijn altijd zat mensen die buitenproportioneel veel meenemen waar nooit wat over gezegd wordt. Bij lcc's is de kans groter dat dit anders is en ze controleren hier wel wat strenger. Maar gek genoeg mag je handbagage hier dus vaak zelfs groter zijn en/of meer wegen. Wel mag je dan vaak maar 1 stuk meenemen, tenzij je een duurder/extra tarief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Nu dus definitief antwoord. Het mag dus
Een stuk handbagage van max. 55x35x25cm, en een kleinere accessoire (handtas, camera- of laptoptas) van max. 40x30x15cm zijn toegestaan. Deze twee items samen mogen maximaal 12kg wegen. Wanneer jouw trolley en camera tas hieraan voldoen, is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat zeggen wij hier ook al de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
CyBeR schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:18:
Ja, dat zeggen wij hier ook al de hele tijd.
Klopt en daar bedankte ik jullie ook al voor. Echter gaf het service team van klm zelf tegenstrijdige antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Jboy1991 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:03:
Nu dus definitief antwoord. Het mag dus

[...]
Dit is dan ook precies wat je zelf terug kan vinden op de KLM site. Deze maten en voorwaarden hanteren ze al een hele tijd.
https://www.klm.com/trave...ggage_allowance/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
cordonbleu schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Dit is dan ook precies wat je zelf terug kan vinden op de KLM site. Deze maten en voorwaarden hanteren ze al een hele tijd.
https://www.klm.com/trave...ggage_allowance/index.htm
Klopt daarom was ik ook verbaasd dat de klantenservice mij dus geen duidelijkheid gaf over wat een accessoires is.

Zoals je in eerder berichten hier terug kan lezen gaf klm zelf tegenstrijdige berichten.

Maar het is opgelost dus topic mag gewoon gesloten worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:20
Ik snap de verwarring wel. Volgens jouw quote:
“Een cameratas wordt als accessoire gezien, Joerie. Echter heb je al een rugzak mee naast je handbagage (trolley). Je rugzak wordt in dit geval als accessoire gezien. Je kunt dus niet naast je trolley en rugzak ook nog een cameratas meenemen.”
ging het dus om een cameratas naar een trolley en rugzak. In het hele topic komt verder die rugzak niet voor. Nogal een verschil of je 2 of 3 items mee wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:34
cordonbleu schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:38:
Easyjet 56x40x25 (zelfs geen max gewicht, opvallend voor een lcc).
Nee hoor, is gewoon goede marketing. Het is namelijk met normale bagage vrij lastig om veel meer dan 10KG in een koffertje van die afmetingen te krijgen. Ze hebben alleen de voorwaarde dat je hem zelf bovenin kan leggen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik had laatst een luchtbed in m'n handbagage koffer, ja echt, en een aantal boeken naast de kleding. Dan gaat het al best hard hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Nee hoor, is gewoon goede marketing. Het is namelijk met normale bagage vrij lastig om veel meer dan 10KG in een koffertje van die afmetingen te krijgen. Ze hebben alleen de voorwaarde dat je hem zelf bovenin kan leggen.
Dit dus. Ik ben laatst met Transavia naar Lissabon gevlogen en had er een hard hoofd in dat ik met latpop (Dell XPS15) onder de 10 kilo zou lbijven in mijn handbagage. Maar dat was allemaal geen probleem. Gewoon mijn laptop-trolley-rugzak mee en goed volgestopt. Ik kwam op net iets meer dan 9 kilo. Veel mensen nemen gewoon een hele hoop waardeloze crap mee op reis. Voor een paar dagen ga ik echt geen bagage inchecken (en ervoor betalen). Dat red ik ook wel met alleen handbagage.

Alleen dat gekut met die mini flesjes shampoo, deo, gel..... en dan ook nog je laptop uit de tas halen bij de security.... vliegen blijft niet mijn hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:46:
[...]
Alleen dat gekut met die mini flesjes shampoo, deo, gel..... en dan ook nog je laptop uit de tas halen bij de security.... vliegen blijft niet mijn hobby.
En dat is dus waarom ik wél shit incheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:47:
[...]

En dat is dus waarom ik wél shit incheck.
Dat ga ik niet alleen voor deo, gel en tandpasta doen. Mijn laptop wil ik niet in het ruim.

Met alleen handbagage ben je wel een hafl uur eerder weer weg, want die koffer ligt echt nog niet op de bagageband als jij het vliegtuig uitwandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:51:
[...]

Dat ga ik niet alleen voor deo, gel en tandpasta doen. Mijn laptop wil ik niet in het ruim.

Met alleen handbagage ben je wel een hafl uur eerder weer weg, want die koffer ligt echt nog niet op de bagageband als jij het vliegtuig uitwandelt.
Ligt er aan waar je bent en wanneer. Als je eerst nog een uur op de paspoortcontrole moet wachten ligt 'ie gewoon al rondjes te draaien als jij bij de band komt en op kleinere velden zoals Berlijn Tegel is 't ook een kwestie van vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:55:
[...]

Ligt er aan waar je bent en wanneer. Als je eerst nog een uur op de paspoortcontrole moet wachten ligt 'ie gewoon al rondjes te draaien als jij bij de band komt en op kleinere velden zoals Berlijn Tegel is 't ook een kwestie van vijf minuten.
Intercontinentaal: snap ik. Maar binnen EU is er over het algemeen helemaal geen paspoort controle nadat je uitgestapt bent. Eigenlijk helemaal geen menselijk contact meer, je zoek't maar uit verder, daar is de deur. :)

Gelukkig vlieg ik maar erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:01:
[...]
Maar binnen EU is er over het algemeen helemaal geen paspoort controle nadat je uitgestapt bent.
Jawel. Binnen Schengen normaal gesproken niet (maar ook niet altijd, Frankrijk word je volgens mij nog steeds gecontroleerd op dit moment) maar binnen de EU is iets anders. Uit het VK bijvoorbeeld moet je gewoon via de paspoortcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:50
CyBeR schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Jawel. Binnen Schengen normaal gesproken niet (maar ook niet altijd, Frankrijk word je volgens mij nog steeds gecontroleerd op dit moment) maar binnen de EU is iets anders. Uit het VK bijvoorbeeld moet je gewoon via de paspoortcontrole.
In Frankrijk geldt momenteel dan ook nog steeds de noodsituatie die is uitgeroepen nar de aanslagen aldaar. Vandaar de controles.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Pagina: 1