[Help] Grapjurk Spotified op mijn Onkyo receiver!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik heb een mooie Onkyo setup: 5.1.2 + receiver. Deze om precies te zijn:
pricewatch: Onkyo HT-S7805

Probleem is dat één of andere grapjurk zijn Spotify muziek afspeelt over mijn receiver/speakers, dit doet hij/zij vermoedelijk via de ingebouwde Chromecast. Het display van de receiver geeft ook keurig aan "Spotify".

Het is pas 2x gebeurd, maar wel degelijk een reden van zorg. Wat als ik op vakantie ga en meneer/mevrouw zet even de muziek loeihard aanzet? Daarnaast heb ik ook katten in huis.

De Wifi van de receiver zelf is uitgeschakeld, de receiver is met een kabel verbonden aan het netwerk.

Het enige draadloze netwerk in huis is van de TP-Link Deco (3 satallites):
pricewatch: TP-Link Deco M5 (set van 3)
Deze is beveiligd met een WW. Dit WW heb ik na de eerste keer dat dit gebeurde al een keer aangepast. Toen dit zich voorviel zag ik hier tevens geen nieuwe gebruikers gezien op mijn draadloze netwerk (via de Deco app). Ik krijg namelijk op mijn telefoon ook keurig een melding als een nieuwe apparaat verbonden word.

De ingebouwde Chromecast werkt overigens heel zuur, want deze zie je niet in je Youtube/Spotify/Twitch/Deezer lijst. (Kanttekening: ik heb in deze receiver een losse Chromecast geprikt. Dit is denk ik niet waarop deze persoon zijn spotify afspeeld, want dan had de receiver een ander kanaal aangegeven in het display in plaats van "Spotify")

Als ik zelf dus spotify installeer dan zie ik enkel mijn "ingeprikte" Chromecast, niet de ingebouwde in de receiver. Daarnaast zie ik deze Chromecast ook alleen als ik op mijn eigen WiFi netwerk zit.

(Inbreuk tot nu 2 keer gebeurd, beide in het weekend met een paar weken ertussen, dus ik vermoed een huisbezoeker in de buurt of een gast van het café om de hoek)

Wie kan mij helpen want ik kom er niet uit! Op Google vind ik weinig, over Okyo valt ook bijzonder weinig te vinden, Okyo heeft in de setting zelf geen optie om gewoon de ingebouwde Chromecast uit te zetten en ik heb verder weinig verstand van netwerken. HULP |:(

*Excuseer mijn "Spotiefied" in de titel :o

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je al in je netwerk/router gekeken of daar geen apparaten tussen staan die niet van jou zijn?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Kan je in de app Google Home wellicht bijvoorbeeld Gastmodus uitvinken?

Een andere optie is misschien uit uitzetten van "Laat anderen je gecaste media bedienen"?

[ Voor 39% gewijzigd door Krullebol.nl op 20-10-2017 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gebruik je toevallig powerline adapters om je netwerk via het stroomnet te sturen? Je zou niet de eerste zijn die op die manier zijn buren ziet, of in jouw geval dus een buur hebt die per ongeluk naar jouw chromecast streamt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 18:59
Spotify in Okyos werkt toch helemaal niet via Chromecast?
Is het niet gewoon een door iemand anders geretourneerd model en staat zijn account er nog in.

http://www.uk.onkyo.com/f...l&cat=2&id=438&artlang=en

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 20-10-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

wellicht de versterker tweede hands gekocht ? kan me dan voorstellen dat er wellicht iemand zich op aangemeld heeft en nu dus streamt. heb overigens geen idee of dat ook werkt buiten je eigen lan om ...

mijn pioneer zie ik gewoon in de diverse apps zoals spotify om naar te streamen. zo eens kijken of ik hem ook zie als ik op 4g zit

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 20-10-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:56:
Heb je al in je netwerk/router gekeken of daar geen apparaten tussen staan die niet van jou zijn?
Yup, via de Deco app. Deze geeft ook keurig een melding als er een nieuw apparaat verbonden word. Geen nieuwe personen op het netwerk.
Krullebol.nl schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:56:
Kan je in de app Google Home wellicht bijvoorbeeld Gastmodus uitvinken?

Een andere optie is misschien uit uitzetten van "Laat anderen je gecaste media bedienen"?
Gastmodus staat uit.

Waar vind ik die 2e optie?
frickY schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:59:
Spotify in Okyos werkt toch helemaal niet via Chromecast?
Is het niet gewoon een door iemand anders geretourneerd model en staat zijn account er nog in.

http://www.uk.onkyo.com/f...l&cat=2&id=438&artlang=en
Ray schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:00:
wellicht de versterker tweede hands gekocht ? kan me dan voorstellen dat er wellicht iemand zich op aangemeld heeft en nu dus streamt. heb overigens geen idee of dat ook werkt buiten je eigen lan om ...

mijn pioneer zie ik gewoon in de diverse apps zoals spotify om naar te streamen. zo eens kijken of ik hem ook zie als ik op 4g zit
Product is net uit in Nederland in ik meen mij ter herinneren dat het vrij nieuw uit de doos kwam. Nieuw gekocht @MediaMarkt webshop.

Dat gezegd, het gedrag van deze "inbreker" lijkt incidenteel. Het is niet dat deze persoon extreem rare muziek opzet, of iets met volume doet (kan dat?), of het herhaaldelijk achter elkaar aan/uit zet. Het is 2x gebeurd dat hij is aangesprongen... Maar is er een manier om deze receiver van mijn kant te ontkoppelen aan andermans account?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
  • Laatst online: 16-10 13:14
Ik zou beginnen even een factory reset te doen - ik kan op mijn Onkyo receiver ook vanuit een heel ander netwerk de Spotify bedienen omdat ik eenmaal in hetzelfde netwerk gezeten heb en iets afgespeeld heb. Kan dus ook gewoon een bekende zijn die 'per ongeluk' jouw device selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Laatst online: 13-02 18:39
Fiddle schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:20:
[...]

[...]

Gastmodus staat uit.

Waar vind ik die 2e optie?

[...]
Die staat onder instellingen van die Chromecast.

Een andere optie is, gebruiken anderen jouw Spotify account of jij die van anderen? Dat is ook een mogelijkheid om streaming naar div voor Spotify bekende apparaten te spelen zelfs als ze niet in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb zoiets gehad met mijn televisie. Zet een wildvreemde met een Samsung telefoon ineens mijn tv op screenshare van zijn telefoon. Fijn als je net een leuk programma kijkt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:09
Spotify connect?

Heb je zelf spotify? Is je account niet in gebruik/gejat door een ander, waarbij hij/zij (per ongeluk) aangeeft dat het geluid over je reciever moet worden afgespeeld ipv op eigen device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ufear schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:26:
Ik zou beginnen even een factory reset te doen - ik kan op mijn Onkyo receiver ook vanuit een heel ander netwerk de Spotify bedienen omdat ik eenmaal in hetzelfde netwerk gezeten heb en iets afgespeeld heb. Kan dus ook gewoon een bekende zijn die 'per ongeluk' jouw device selecteert.
Dit. Ik heb oot bij mijn vader in het netwerk iets gestreamd naar zijn Onkyo met Spotify Connect en hierna is het meermaals gebeurd dat mijn vrouw per ongeluk dat apparaat in Spotify (eenmaal thuis) koos omdat ze het verschil niet weet/kent tussen zijn 6 serie en mijn 5 serie. Kreeg het apparaat ook met geen mogelijkheid meer uit de lijst met mogelijkheden, maar het is dus wel zo dat de streamer ooit in hetzelfde netwerk moet hebben gezeten als het apparaat.

/TS op vakantie zou ik dan voor de zekerheid gewoon de stekker uit het apparaat halen, de kans dat er dan nog iemand iets op afspeelt is nihil :+

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 21-10-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:50

Freakie1NL

Grote Baas

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:18:
Spotify connect?

Heb je zelf spotify? Is je account niet in gebruik/gejat door een ander, waarbij hij/zij (per ongeluk) aangeeft dat het geluid over je reciever moet worden afgespeeld ipv op eigen device
Ik zou hem inderdaad hier zoeken. Onkyo gebruikt Spotify Connect om via Spotify te streamen maakt dus totaal niet uit via welk netwerk dit gaat allemaal via Spotify zolang de receiver maar aanstaat. Zo gebruik ik wel eens gewoon de 4G verbinding van mijn telefoon om de Onkyo die bekabeld is aangesloten aan te sturen VIA Spotify.

Zoek het daarin dus, niemand die nog toegang heeft tot je account? Dat wachtwoord veranderen

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1