"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Veel van de navigatieapparatuur uit die tijd werkt op Windows CE/Windows Mobile. En als ik die Mio google, kom ik daar ook op uit. Als je bij Mio geen updates meer kunt krijgen, kun je er altijd nog andere navigatiesoftware op installeren. Als ik even google op "windows CE navigatie", dan vind ik bijvoorbeeld http://navigatorfree.mapfactor.com/en/, wat met OpenStreetMaps werkt. Dus gratis kaartupdates, zo lang het ding het blijft doen. Of je kunt er spelletjes op zetten voor in de fileMarkimoo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:13:
Dag allemaal,
Mijn vader heeft een - stuk antiek gevonden - en vroeg aan mij of ik dit apparaat kon voorzien van een kaartupdate, via Google heb ik wel een programma gevonden van MIO genaamd MioMore Desktop, echter kan ik hiermee geen kaart updates binnen halen en ook via de website van MIO krijg ik niets verder.
De huidige kaart is uit 2007 - en dus niet meer actueel, omdat er in 10 jaar tijd redelijk veel zwart goud - is gebruikt. Weet iemand misschien of het toch nog mogelijk is om deze navigatie te voorzien van de laatste kaartupdates?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken naar de software. Ik heb er zelf weinig verstand van, maar als het lukt zou het mooi zijn!
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Het is voor mij een tijdje geleden dat ik er mee geklooid heb, maar je moet in ieder geval het apparaat op usb aansluiten. Vervolgens kun je via de computer de Mio verkennen.Markimoo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:59:
Hi @Oekiejoekie,
Bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken naar de software. Ik heb er zelf weinig verstand van, maar als het lukt zou het mooi zijn!
Ergens in het bestandssysteem staat een bestand (volgens mij autorun.inf), waarin de navigatiesoftware wordt opgestart. Vervang die door explorer, en je krijgt gewoon de (antieke) windows-explorer...
Let op als je met SD-kaartjes aan de gang gaat. Veel van dat oude spul kan niet met SDHC-kaartjes overweg. In dat geval moet je ergens een SD-kaartje van max. 2 gigabyte weten te vinden.
Hij start nu helemaal niks meer op ?Markimoo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:20:
Helaas kan ik niets vinden en is alles eraf nu, kan ik er nu niets opzetten? Een spelletje ofzo?
Ja, spelletjes kunnen. Windows CE had ook Mediaplayer standaard aan boord, dus films kijken kan ook
Windows CE (ik moet nu heel erg ver in m'n geheugen gravenMarkimoo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:24:
Ik moet hem herstellen met een DVD, die ik niet heb.

De makkelijkste manier zijn de remote tools van microsoft, daarmee kun je vanaf je computer de registry van de mio aanpassen. Die vind je hier: https://www.microsoft.com...load/details.aspx?id=2089
Als het goed is, zit daarin een registry-editor. Start die op (op je computer), en ga naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Daar staat waarschijnlijk nu een sleutel met als waarde miomap.exe ? Verander die naar explorer.exe.
Let op: Als je niet veel ervaring hebt: Verander nooit zo maar wat in de registry, als je niet weet wat je doet. En leg vast wat je verandert, zodat je het weer kunt herstellen...