Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 21:06
Hoi luitjes,

Op de slaapkamer van mijn nieuwe huis wil ik een tv gaan kopen. 32 inch vind ik eigenlijk wat klein, terwijl 40 inch wellicht weer wat aan de grote kant is. Jammer dat de tussenmaten niet echt meer gemaakt worden.

Enfin, een 40 inch TV met zwenkbare wandbeugel lijkt me de beste optie. Ik wil deze bevestigen aan de muur in een hoek. De hoek is gewoon 90 graden. De VESA maat is hiervoor belangrijk, maar ik twijfel ook over de muurafstand.

Onderstaande afbeelding mijn situatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j2ZcZYY.png

Bij een willekeurige wandbeugel staat:
Muurafstand: 100 - 470 mm

Maar hoe wordt deze berekend ? Is dat van de muur naar het centrum van de TV ? Met 40 inch wordt de afstand tussen de muren al behoorlijk groot, waardoor er volgens mij een relatief "lange" beugel nodig is...

Graag advies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De afstand is altijd die vanaf het midden van de TV. Je zult inderdaad een relatief lange beugel moeten hebben als je het doet op je tekening.
Maar is het niet mogelijk om een plaat in de hoek te maken, die parallel loopt met je TV, zodat je met een standaard beugel uit de voeten kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 21:06
Ik ga liever niet in 2 muren boren, bovendien is de "rechtermuur" eentje die we zelf neergezet hebben om een inloopkast te maken. Deze belast ik liever niet te zwaar (gipsplaten, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb zelf een hele tijd m'n tv ook in een hoek van 90 graden gemonteerd gehad. Dit was eerst een Panasonic 55cx700 en later een lg 55b6 oled.

De beugel die ik hiervoor gebruikte was de Vogel 2245. Kost wel rond de €120, maar kan erg ver uitrekken, is van zeer goede kwaliteit en hangt erg stevig. Wellicht zijn er ook nog wel goedkopere opties maar daar heb ik geen ervaring mee. Moet met een 40" tv in ieder geval geen enkel probleem zijn, het lukte mij een 55" model in de hoek te hangen :) en kon de tv zelfs nog extra bijdraaien etc, meer dan genoeg speling over.

Maargoed die beugel kan ook ruim 54cm van de muur hangen, voor 40" zou wellicht 35 - 40cm al genoeg zijn? Hoe korter de beugel, hoe verder hij bij de hoek van de muur vandaan moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 16:37
Ik heb een 32 inch tv op een Vogels wall 2045 hangen in een hoek. Die beugel is ruim genoeg met 41 cm reikwijdte, en ik heb hem niet eens haaks op de muur staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 12:11
Zoals @stin00 ook al aangeeft heeft Vogel hier wel de nodige mogelijkheden voor. Nog niet zo heel lang geleden op vergelijkbare wijze een 37" toestel zo opgehangen, en ging prima.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze
Deze kan over 3 punten draaien; da's misschien wat veel, maar het geeft wel aan dat er dus mogelijkheden zijn. Een 40" gaat meestal niet over de 18kg heen, dus dat moet prima kunnen dan.
En helaas kost het wel wat inderdaad. Misschien kan je op marktplaats wat vinden; als je m goed ophangt, zie je het ding toch nooit zitten, dus zo kritisch lijkt het me dan ook weer niet.

De goedkopere merken werken vaak ook goed, maar zijn meestal wat lastiger in montage en het recht stellen. Daar is de prijs dan ook naar, maar ben je een beetje handig, dan kan dat prima. Grootste punt om rekening mee te houden is dat de muur het gewicht kan dragen, en je de beugel met het juiste materiaal bevestigd. De beugel zelf zal niet snel het probleem zijn; meestal dat als het mis gaat, dat de pluggen uit de muur zijn gekomen.

iRacing Profiel

Pagina: 1