Videokaart 1440p

Pagina: 1
Acties:

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 15:45
Vandaag m'n nieuwe monitor binnengekregen, de pricewatch: Dell Ultrasharp U2717D Zwart

Maar die kan ik binnen Windows niet op de maximale resolutie krijgen, aangezien er geen DVI aansluiting op de monitor zit, en geen displayport op mijn videokaart (HD4870).

Nu valt dit wel op te lossen met een kabel, maar ik dacht ik kan net zo goed een nieuwe videokaart halen.
Aangezien ik bijna geen games speel hoeft dit niet een dure videokaart te worden, maar ik wil wel Cities Skylines een beetje fatsoenlijk kunnnen spelen.

Zijn de budget videokaarten al goed genoeg hiervoor? Als ik Google op Cities Skylines en 1440p krijg ik bijzonder weinig nuttige informatie.

Mijn systeem verder:
AMD Phenom II X4 955 BE
8GB RAM

Dit wordt dit jaar nog geüpgrade naar een Ryzen 5 set.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee precies hoe "zwaar" Skylines is maar ik speelde voorheen Civilization 5 op een GeForce 750 op 1440p. Ook zou eventueel een Radeon 280 ofzo meer dan voldoende moeten zijn maar voor beide merken zit je wel een beetje op het randje van acceptabel.

Zonder budget is het lastig raden maar gezien je huidige en zeer nabije investeringen in apparatuur, zou ik je aanraden om heel goed na te denken wat je wil; over minder dan 9 weken is je GPU dan meteen de bottleneck in je nieuwe Ryzen-systeem.

Zonder je meteen het bos in te sturen; pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G is wel een hele fijne kaart waar je nu en de komende tijd echt nog wel goed mee kan gamen etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Amelandbor
MAX3400 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:21:
Geen idee precies hoe "zwaar" Skylines is maar ik speelde voorheen Civilization 5 op een GeForce 750 op 1440p. Ook zou eventueel een Radeon 280 ofzo meer dan voldoende moeten zijn maar voor beide merken zit je wel een beetje op het randje van acceptabel.

Zonder budget is het lastig raden maar gezien je huidige en zeer nabije investeringen in apparatuur, zou ik je aanraden om heel goed na te denken wat je wil; over minder dan 9 weken is je GPU dan meteen de bottleneck in je nieuwe Ryzen-systeem.

Zonder je meteen het bos in te sturen; pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G is wel een hele fijne kaart waar je nu en de komende tijd echt nog wel goed mee kan gamen etc.
Ik heb niet echt een budget genoemd, omdat ik specifiek naar de budgetkaarten aan het kijken ben. RX560/1050, dat lijkt me toch wel de max.

De GPU zal dan alleen de bottleneck zijn bij games, maar die speel ik nauwelijks op de PC. Het gaat er eigenlijk alleen om dat Skylines een beetje fatsoenlijk draait en eruit ziet.

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-02 11:03
Formaat van je stad heeft redelijk veel invloed. tot een paar duizend inwoners is er niets aan de hand. Ruim daarboven is het mogelijk dat je de instellingen iets omlaag moet zetten.

• Amelandbor
Heb de RX560 besteld. Mocht het niet soepel lopen dan schroef ik de settings wat omlaag.