Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesroff
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 23:23
Hey,

Ik wil mijn s8 aansluiten op mijn monitor middels HDMI. Het beeld blijft echter zwart

Ik gebruik hiervoor: de bijgeleverde USB-C naar USB adapter en een USB naar HDMI adapter.

Misschien komt het omdat de bijgeleverde USB-C naar USB adapter hier niet voor gemaakt is?

Hieronder een foto:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mWTCAm/20171020_141033.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Yesroff voor zover ik weet heb je hier MHL ondersteuning voor nodig en dat heeft de S8 niet:
MHL
Nee
Je hebt nog wel een USB-C naar HDMI kabel en daarvoor moet je HDMI Alt Mode ondersteunen en dat doet de S8 wel, voor zover ik kan vinden.
TV connection
Wireless: Smart View (Miracast 1080p at 30 fps, mirroring support available for devices supporting Miracast or Google Cast.)
With cable: supports DisplayPort over USB type-C. Supports video out when connecting via HDMI Adapter. (DisplayPort 4K 60 fps)
Maar daar heb je dus een speciale USB-C naar HDMI kabel nodig en zullen verloopjes niet werken.

[ Voor 102% gewijzigd door rens-br op 20-10-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

En je kan gewoon 'screencast' gebruiken op een TV (die dat ondersteund).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Zou wel moeten werken zo te lezen
https://www.mobilefun.co....our-galaxy-s8-to-your-tv/

Dit zou dan ook wel voor een monitor moeten lukken.
Heb zelf geen Samsung. Zelf gebruik ik gewoon WiDi om naar mijn TV te connecten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesroff
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 23:23
DarkSide schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:42:
Zou wel moeten werken zo te lezen
https://www.mobilefun.co....our-galaxy-s8-to-your-tv/

Dit zou dan ook wel voor een monitor moeten lukken.
Heb zelf geen Samsung. Zelf gebruik ik gewoon WiDi om naar mijn TV te connecten.
Ik gebruik dus eigenlijk optie 2 met het enige verschil dat ik 2 adapters gebruik omdat mijn hdmi adapter usb naar hdmi is.

Ik krijg verder de volgende opties:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jFJLVm/Screenshot_20171020_144546.png

De MIDI optie werkt helaas niet. Het probleem is misschien dat mijn telefoon denkt door het aansluiten van de USB connector dat ik een van bovenstaande acties wil uitvoeren. Terwijl ik alleen maar wil dat hij communiceert met de HDMI adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Vermoedelijk verstoort het 2e conversie dan het HDMI signaal.
Weet niet of een kennis een dergelijke USB-C naar HDMI converter heeft om te testen.
Zodat je niet iets hoeft aan te schaffen en hopen dat het werkt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Yesroff schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:50:
Ik gebruik dus eigenlijk optie 2 met het enige verschil dat ik 2 adapters gebruik omdat mijn hdmi adapter usb naar hdmi is.
Zoals ik in mijn post ook al aangeef is dat dus je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 16:20
Ik zit met een soortelijk probleem. Heb een S8, orginele usb-c hdmi kabel van Samsung en ik krijg geen beetje op tv.

Zodra ik mijn laptop op de kabel insteek heb ik meteen beeld, dus de kabel lijkt me goed.

Wat heb ik al geprobeerd:
1. Scherm resoluties van S8 veranderd
2. Developer mode gezet van S8 en daar schermdeling en Dex mode geprobeerd
3. Vliegtuig modus (tip google)
4. Verschillende volgorde inpluggen van de kabel en tv/ telefoon aan/uit gezet (tip google)
5. Op het moment dat usb in de s8 zit, via pull down menu getracht om de functie van USB te veranderen. Dit lukt gehad niet, alles is grey-out.

Ik weet het nu even niet meer, iemand andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:32
S8 ondersteunt DP over USB. Kan je kabel dat wel aan, of is die puur voor HDMI over USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 16:20
Het is een orginele Samsung kabel voor USB-C naar HDMI: EE-I3100.
Wat ik begrijp is deze specifiek gemaakt om hdmi conversie te ondersteunen voor apparaten zoals de S8.
Pagina: 1