Toon posts:

geen geluid r-uitgang stereo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Goedendag,r-uitgang van mijn Onkyo TX-SR804E doet het niet meer :'( kabels gecheckt etc maar speelt wel in zone 2? Iemand die dit probleem herkend _/-\o_
Mvg René

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Heb uiteraard snoeren van speakers geswitch maar blijft angstvallig stil

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-10-2017 16:29)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:18
Lip schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:20:
Je kan moeilijk van 'm verlangen, dat de TS even een paar (buffer)condensatoren vervangt
Eerst maar eens een factory reset :)

Daarnaast: ik heb met 0,0 electrotechnische achtergrond ook een Onkyo en HK receiver gerepareerd door wat kapotte condensatoren te vervangen... Waren leuke knutselprojectjes... Metertje uit China besteld, soldeerstationnetje van €30, service manual downloaden en veel youtubefilmpjes kijken.. Ze doen het beiden al twee jaar :)
Als je vroeger een lego-doos in elkaar kon zetten, kan je ook prima eenvoudige reparaties uitvoeren.

Weggooien kan altijd nog, en wie weet val zijn model wel onder de (verlengde) garantie van Onkyo (als het het HDMI-board blijkt te zijn)..

Eerst maar eens kijken waar TS zich nog mee meldt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet ook wel dat ik de receiver moet laten maken maar waar?
En kan ik de kosten bescheiden houden zo nieuw is ie niet meer.

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Heb je de receiver al gereset (verlies je wel al je instellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lip in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

Die receiver is rijp voor de prullenbak, 2e hands wat anders scoren is goedkoper

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
http://onkyoproductsuppor...m/t1163-tx-sr804-no-sound
Please try a reset of the unit. To do the reset you need to turn the receiver on then on the front panel of the receiver press and hold the "VIDEO1/VCR" button while doing that press the "STANDBY/ON" button. You will see the word "Clear" in the display screen and the receiver will go into standby mode. PLEASE UNDERSTAND THAT YOU WILL LOSE ALL YOUR AUDIO & VIDEO ASSIGNMENTS ON THE RECEIVER PLUS YOU WILL LOSE ALL YOUR SPEAKER CONFIGURATIONS, SPEAKER DISTANCE AND ALL LEVEL CALIBRATION SETTINGS. YOU WILL ALSO LOSE ANY PROGRAMMED RADIO STATIONS IN MEMORY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Lip schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:15:
Lip in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

Die receiver is rijp voor de prullenbak, 2e hands wat anders scoren is goedkoper
dat is wel heel kort door de bocht.. Reparatie door een prof is economisch vast niet rendabel, maar we zitten hier toch bij Tweakers?? Prutsen aan die handel }:O }:O

[ Voor 7% gewijzigd door breew op 20-10-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan moeilijk van 'm verlangen, dat de TS even een paar (buffer)condensatoren vervangt

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• breew
Lip schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:20:
Eerst maar eens een factory reset :)

Daarnaast: ik heb met 0,0 electrotechnische achtergrond ook een Onkyo en HK receiver gerepareerd door wat kapotte condensatoren te vervangen... Waren leuke knutselprojectjes... Metertje uit China besteld, soldeerstationnetje van €30, service manual downloaden en veel youtubefilmpjes kijken.. Ze doen het beiden al twee jaar :)
Als je vroeger een lego-doos in elkaar kon zetten, kan je ook prima eenvoudige reparaties uitvoeren.

Weggooien kan altijd nog, en wie weet val zijn model wel onder de (verlengde) garantie van Onkyo (als het het HDMI-board blijkt te zijn)..

Eerst maar eens kijken waar TS zich nog mee meldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok factory reset ,hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
zie mijn post, of google :)

[ Voor 18% gewijzigd door breew op 20-10-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
👍 thanks ga aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Ben benieuwd of het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry excuus voor mijn verlate reactie afstandsbediening was ook naar zijn ouwemoer (volume ) eerst een nieuwe versie besteld alternatief RC-650 20euro,stereo op zone 2 gezet dus weer muziek in huis.
Nu weet ik niet of ik de reciever alsnog hiermee kan resetten,verwacht em morgen dan wel overmorgen binnen te hebben.
Ben net nieuw hier op tweakers maar iedereen en breew hartelijk bedankt.

hartelijk grts René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:43:
Sorry excuus voor mijn verlate reactie afstandsbediening was ook naar zijn ouwemoer (volume ) eerst een nieuwe versie besteld alternatief RC-650 20euro,stereo op zone 2 gezet dus weer muziek in huis.
Nu weet ik niet of ik de reciever alsnog hiermee kan resetten,verwacht em morgen dan wel overmorgen binnen te hebben.
receiver reset je niet met de AB, maar door op het apparaat zelf een aantal knoppen in te drukken (bij onkyo meestal video1 (of VCR/DVR) icm aan/uit/standby) voor een paar seconden.

http://www.de.onkyo.com/f...l&cat=2&id=436&artlang=en
YouTube: ONKYO AVR AV Home Cinema Receiver - Factory Reset
Pagina: 1