Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 16:31
Een familielid heeft een jaartje geleden een acer laptop (Acer Aspire E5-774G-57HA) gekocht bij coolblue, maar de laatste tijd deed het wat "raar" tijdens gebruik. Eveneens een installatie/upgrade van windows 10 deed de computer helemaal niet goed. Constante freezes, drivers werden niet automatiscch geinstalleerd door windows 10 etc.

We hebben de laptop teruggestuurd naar Coolblue en kregen het volgend antwoord:

Onherstelbare oxidatie.
Dit houdt in dat het niet mogelijk is om het product te repareren. Deze schade valt helaas ook niet onder de garantievoorwaarden.

Hierbij enkele foto's die ze hebben doorgestuurd: https://imgur.com/a/zdqQr

Wat denken jullie hiervan? Er is normaal gezien geen water of andere liquide middelen over de laptop gemorst etc....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is daar dan gebeurd?

Welk model Acer is het? Misschien dat er met een "zo hoort het" plaatje iets meer de zien is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die eerste foto; alsof er iets heeft klemgezeten en de behuizing naar buiten gedrukt is (bol staat t.o.v. de USB aansluiting).
Er is normaal gezien geen water of andere liquide middelen over de laptop gemorst etc....
Ondanks dat ik je wil geloven; is de wijdverspreidheid van de oxidatie/corrosie, wel een indicatie dat er iets met vocht gebeurd lijkt te zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit de fotos te bekijken en dit is wat ik zie :

Foto 1 : usb poort is wat naar buiten gebogen.. Lijkt eerder de komen door een externe oorzaak.
Foto 2: Harde schijf aansluiting. Een aantal krassen wat kan komen door het wisselen van de HD.
Foto 3: Moederbord .. ondanks dat het was vies lijkt zie ik hier niets raars..
Foto 4: Moederbord...lijkt overtollig soldeerspul te zijn....
Foto 5: Wifi kabel. Lijkt ergens in geklemd te zijn.
Foto 6: CPU ... op het moederbord bruine smurrie.. lijkt op flux-residu

Ik heb het idee dat ze foto's hebben gemaakt van alle schade aan de laptop en gezien de laatste foto het steken op oxidatie. Die flux-residu zit er al fabriek-af en kan niet komen door vochtschade. Je kan met een speciale alcohol dit reinigen.

Dat flux residu gaat oxideren lees je ook hier: https://www.edn.com/elect...rrosion-on-PCB-assemblies)

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 20-10-2017 13:53 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die krassen zie je vaker, zal wel een oplegpunt zijn tijden assemblage ofzo. De bolling van de behuizing is het resultaat van een x stuiteren/slechte montage. Datzelfde geld voor die platgedrukte kabel.

Is de laptop echt nooit open geweest?

De sporen op de pcb rond de cpu zijn wel vreemd. Lijken toch wel heel erg op serieuze vocht schade. (precies onder het toetsenbord zeker?)

[ Voor 30% gewijzigd door warhamstr op 20-10-2017 13:59 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 16:31
Alvast bedankt voor de antwoorden... Ik kan natuurlijk niet instaan voor de waarheid wat mijn familielid zegt ivm vloeistof.

Maar als ik bovenstaande reacties lees, lijkt er inderdaad 'iets' gebeurt zijn ermee . Jammer voor hem, maar dan lijkt coolblue / acer correct te handelen ..
Pagina: 1