Mijn vraag:
ik heb karige wifi
mijn wifi is erg onstabiel en gaat niet sneller dan ongeveer 110 mbit op speedtest.net
mijn netwerk setup is op dit moment als volgt : modem in bridge -> usg router ubiquiti -> 3 losse ap's 1 AC pro 1 AC LR en 1 AC lite
de LR hangt in de woonkamer
de PRO hangt in mijn slaapkamer
en de AC Lite hangt in de schuur waar mijn moeder workshops geeft
op de pro haal ik 130 mbit ongeveer op de 5ghz
ik heb al verschillende kanalen en instellingen in unifi geprobeerd en ik ben wel iets verder gekomen maar nog niet zo als ik het graag wil zien
maar ik heb een abonnement bij ziggo voor 400
nou weet ik dat wifi nooit zo goed is als een kabel
maar nu komt het mooiste als ik mijn netwerk losmaak en enkel het modem terugzet in router modus en dan verbind heb ik direct 350 mbit op de 5ghz wifi... en dat met het standaard modem van ziggo
wat doe ik in hemelsnaam verkeerd
PS op de kabel heb ik overal in huis ook in de schuur de volle 400 down en 40 up
ik heb karige wifi
mijn wifi is erg onstabiel en gaat niet sneller dan ongeveer 110 mbit op speedtest.net
mijn netwerk setup is op dit moment als volgt : modem in bridge -> usg router ubiquiti -> 3 losse ap's 1 AC pro 1 AC LR en 1 AC lite
de LR hangt in de woonkamer
de PRO hangt in mijn slaapkamer
en de AC Lite hangt in de schuur waar mijn moeder workshops geeft
op de pro haal ik 130 mbit ongeveer op de 5ghz
ik heb al verschillende kanalen en instellingen in unifi geprobeerd en ik ben wel iets verder gekomen maar nog niet zo als ik het graag wil zien
maar ik heb een abonnement bij ziggo voor 400
nou weet ik dat wifi nooit zo goed is als een kabel
maar nu komt het mooiste als ik mijn netwerk losmaak en enkel het modem terugzet in router modus en dan verbind heb ik direct 350 mbit op de 5ghz wifi... en dat met het standaard modem van ziggo
wat doe ik in hemelsnaam verkeerd
PS op de kabel heb ik overal in huis ook in de schuur de volle 400 down en 40 up