Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoelewijn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 14:14
Ik zoek een?
4k/60p receiver.

Wat is je budget?
+/- 250eu

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Reciever wordt aangesloten met een thuisserver (met RX460, hdmi2.0), KPN TV kastje en Sony 65SD8505 (4k tv met hdmi2.0) en een pioneer 5.1 set

Wat heb je zelf al gevonden?
een Pioneer VSX-924 op marktplaats voor 200eu, een Pioneer VSX-430 voor +/- 150eu, of een nieuwe (instap)receiver zoals de Yamaha RX-V381 (220eu)

Welke vragen heb je hier nog over?
aangezien beeldkwaliteit belangrijk is moet de receiver HDMI 2.0 hebben (om 4k@60fps door te sturen). Nu lees ik dat HDCP2.2 nodig is om toekomstige content af te kunnen spelen, heb ik dit ook nodig? (gebruik geen dvd/blu-ray's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
Hier staat wat meer info over HDCP2.2:
https://www.techhive.com/...pirates-meet-hdcp-22.html

Wat ik daar uit op kan maken is dat HDCP al langer bestaat en dat de 2.2 versie in 2014 is geïntroduceerd. Deze versie heeft alleen invloed op UHD content. Alle componenten in de home cinema moeten deze versie ondersteunen (dus zowel de tv, receiver als evt. losse mediaspeler). Is er een component die het niet ondersteund, dan kun je geen UHD content afspelen. Mogelijk dat het wel door het apparaat gedownscaled kan worden naar Full HD en dat het dan wel werkt.

De noodzaak voor HDCP2.2 ondersteunende apparaten zal afhangen van de bron van je video-materiaal. Kort gezegd; Als je de film koopt heb je (in de toekomst) zeer waarschijnlijk te maken met HDCP2.2, als je de film niet koopt, zeer waarschijnlijk niet. Hoe dit zit met films streamen via Netflix of andere aanbieders, is mij niet direct bekend, maar ik kan me voorstellen dat wanneer dit in de tv zelf gebeurd, je niet echt te maken krijgt met HDCP2.2, omdat enkel het geluid de tv verlaat. Het is ook nog maar de vraag of dergelijke aanbieders überhaupt wel dergelijke DRM gaan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 21-10-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoelewijn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 14:14
Dan zou je zeggen dat in mijn geval HDCP 2.2 overbodig is....
Maar de vraag blijft dan; what to do: een VSX-924 (wat een beetje mid-end was toen 'ie uitkwam) of een nieuwe instapper nemen.

Iemand suggesties?