Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:27
Mijn vriendin heeft sinds gister een nieuwe iPhone 8. Ze heeft hierbij nog niet eerder een iOS-device gehad. Nu probeer ik een backup te maken via iCloud, maar iCloud blijft aangeven dat er niet genoeg ruimte over is. Wat raar is, want d'r telefoon is nog leeg.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd.
  • In-/uitloggen iCloud met een forced reboot ertussen in.
  • Alles opties qua backup uitzetten, behalve contacten (minimal backup).
(Photo-library wordt niet meegenomen in de backup.)

Echter blijft hij nog steeds dezelfde error geven dat er niet genoeg ruimte is. Bij het managen van de iCloud staan verder ook geen items.

Iemand enig idee, of heb ik iets grandioos over het hoofd gezien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Waarschijnlijk is de iCloud storage vol en niet de lokale iPhone storage.
Je kunt de iCloud storage beheren via Instellingen > Apple ID (door op je naam te tappen) > iCloud > Beheer opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Remco V schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:10:
Waarschijnlijk is de iCloud storage vol en niet de lokale iPhone storage.
Je kunt de iCloud storage beheren via Instellingen > Apple ID (door op je naam te tappen) > iCloud > Beheer opslag
Deze is (praktisch) leeg. Er is nog nooit een backup gemaakt of uberhaupt gebruik gemaakt van iCloud.
Zie hieronder.

iCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoeveel data staat er op de iPhone zelf? Probeert hij niet een nieuwe app mee te backuppen waar data in staat ofz?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
[verwijderd]

[ Voor 84% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Donstil schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:17:
En hoeveel data staat er op de iPhone zelf? Probeert hij niet een nieuwe app mee te backuppen waar data in staat ofz?
Alle apps zijn verwijderd die enigszins mee gebackup worden. Dit is puur een system-backup van het device zelf. Zal kijken of er nog wat op staat wat dit blokkeert. Zal dit nalopen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Oplossing gevonden.

Ook al waren alle opties uitgeschakeld werd er alsnog een copy van de fotobibliotheek meegestuurd. Hierdoor bleef hij dus weigeren om backup te maken.
Fotobibliotheek opgeschoond en toen een backup gemaakt. Daarna in het beheer van de backup de fotobibliotheek uitgeschakeld. iCloud backup werkt nu naar behoren.

Oplossing -> Fotobibliotheek klein genoeg maken zodat deze in de 5GB van iCloud viel, daarna optie uitschakelen. Ook al was alles al aangevinkt deze niet mee te nemen.
Pagina: 1