Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
Ik ben opzoek naar een IFTTT recipe, of een andere werkende manier om het beoogde resultaat te behalen:
Voice command gericht aan Google home met als inhoud: Set alarm for tomorrow morning half past 7* moet resulteren in dat er de volgende ochtend om 7.30* Spotify begint te spelen en mijn Hue-lampen aan gaan. Het meest ideale zou zijn als het volume en de lichtintensiteit geleidelijk toenemen. (*hier moet elk willekeurig tijdstip ingevuld kunnen worden)

Ik heb even ge-experimenteerd met de IFTTT app, maar het lijkt alsof ik een voice command niet aan twee andere apps kan koppelen(Spotify en Hue in dit geval). Nu mijn vraag, is dit mogelijk met de IFTTT app (en zo ja, kan iemand mij een tip geven hoe te starten), of moet ik daarvoor een andere app gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Mynheer007 op 20-10-2017 10:44 ]

Beste antwoord (via Mynheer007 op 26-02-2018 13:55)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:19

J-P

Syntax erro....

Je kan via een omweg meerdere triggers starten in IFTTT doormiddel van Stringify.
Stringify is een vergelijkbare dienst als IFTTT. Voordeel van Stringify is dat je meerdere acties en voorwaardes kan stellen per trigger, nadeel is dat er minder diensten aan gekoppeld zijn. Maar aangezien je de twee diensten kan combineren kan je dus leuke combi's maken.

Zo heb ik thuis het volgende ingesteld.
Als ik tegen mn Google Home zeg: Goodbye. Dan zet hij mijn CV op automatisch programma, zet de verlichting in de woonkamer uit, en zet de verlichting in de hal na een half uur uit.

Onder de schermen zit dat zo aan elkaar vast:

IFTTT (Start Google Assistent phrase) (Triggers Stringify flow)
Stringify Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2HgM5G.png
IFTTT (Start Stringify) (Trigger Tado program)

Succes verder

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:19

J-P

Syntax erro....

Je kan via een omweg meerdere triggers starten in IFTTT doormiddel van Stringify.
Stringify is een vergelijkbare dienst als IFTTT. Voordeel van Stringify is dat je meerdere acties en voorwaardes kan stellen per trigger, nadeel is dat er minder diensten aan gekoppeld zijn. Maar aangezien je de twee diensten kan combineren kan je dus leuke combi's maken.

Zo heb ik thuis het volgende ingesteld.
Als ik tegen mn Google Home zeg: Goodbye. Dan zet hij mijn CV op automatisch programma, zet de verlichting in de woonkamer uit, en zet de verlichting in de hal na een half uur uit.

Onder de schermen zit dat zo aan elkaar vast:

IFTTT (Start Google Assistent phrase) (Triggers Stringify flow)
Stringify Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2HgM5G.png
IFTTT (Start Stringify) (Trigger Tado program)

Succes verder

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ